آموزش متاورساخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مایکروسافت و گسترش خدمات در متاورس

مایکروسافت (Microsoft)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزار در دنیا، اعتقاد دارد متاورس (Metaverse) بخشی از آینده دیجیتال هر مصرف‌کننده و سازمان است. در همین راستا، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، احسان اَنابتاوی، پیرامون برنامه‌های آینده این کمپانی و تمرکز آن‌ها بر متاورس صحبت‌هایی را عنوان کرد.


به‌عقیده وی، متاورس انقلابی اجتناب‌ناپذیر در جهان خواهد داشت و این ابزار نوین، باید مانند یک اتفاق طبیعی در دنیا مورد پذیرش واقع شود و در راستای تکامل تکنولوژی و اینترنت باشد. او می‌گوید: «ما باید متاورس را قدم بعدی در سیر تکامل اینترنت در نظر بگیریم که در دهه نود میلادی با اینترنت داده‌ها (Internet of Data) آغاز شد، در سال ۲۰۱۰ به اینترنت مردم (Internet of People) رسید و اکنون به مرحله اینترنت اشیاء (Internet of Things) دست یافته است.»


کمپانی مایکروسافت هم‌اکنون در حال ساخت یک پل جهت برقراری ارتباط بین سرویس ابری و دیگر بخش‌های خود با متاورس است تا اشخاص و سازمان‌ها بتوانند از این طریق، اپلیکیشن‌هایی قدرتمند تولید کنند.


هدف مایکروسافت ورود کاربران بیشتر به متاورس است و به‌صورت فعالانه، در حال سرمایه‌گذاری جهت ارائه ابزارهای لازم برای تبدیل این هدف به واقعیت است. انابتاوی اظهار کرد که این فعالیت‌ها صرفاً یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نبوده و تمام قوای خود را برای آینده کامپیوترها در متاورس جهت استفاده شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان اختصاص داده‌اند.


بخشی از این تعهد مایکروسافت به متاورس ارائه هدست‌های تولید‌شده توسط این کمپانی تحت عنوان هولولنز ۲ (Hololens 2) است که به دیگر کمپانی اجازه داده تا به‌جای ساخت نمونه‌های اولیه از یک محصول به‌صورت فیزیکی، نسخه‌های مختلف هولوگرامی پیش از تولید انبوه محصول داشته باشند.

در همین راستا، کمپانی مایکروسافت برای پشتیبانی از این ویژگی سرویس ابری خود را جهت ارائه آمارهای تحلیلی، داده‌ها و هوش مصنوعی لازم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


مایکروسافت همچنین در ارائه خدمات به مصرف‌کننده فعال بوده است. این کمپانی در نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۰) نرم‌افزار مِش (Mesh) را راه‌اندازی کرد که یک ویژگی در دنیای متاورس برای اپلیکیشن تیم مایکروسافت (Microsoft Team) بود و به کاربران اجازه می‌داد از آواتارهای دیجیتال در تماس‌های خود استفاده کنند.

همچنین، مایکروسافت در طراحی استاندارهای انجمن متاورس (Metaverse Standard Forum) که در ژوئن سال میلادی جاری (خرداد ماه) تشکیل شد، نقش تاثیرگذاری داشت.

متاورس چیست؟

متاورس مفهومی از یک دنیای دیجیتالی در اینترنت است؛ این دنیا از طریق ادغام فضاهای مجازی با یکدیگر ایجاد شده که این فضاها توسط فناوری واقعیت افزوده در کنار هم قرار گرفته‌اند.

منبع: Bitcoin.com

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا