اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

اتر در برزخ نظارتی بین SEC و CFTC

قانونگذاران ایالات متحده خواستار شفاف‌سازی موضع SEC در مورد برنامه‌های پرومتئوم (Prometheum) برای اتر هستند.

بر اساس نامه‌ای به گری جنسلر (Gary Gensler) رئیس SEC، باقی گذاشتن اتر در برزخ نظارتی بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای بازار دارایی‌های دیجیتال داشته باشد. قانونگذاران کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده و کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان نسبت به چگونگی تصمیم SEC برای مدیریت اتر ابراز نگرانی کرده‌اند.

پرومتئوم نشان‌دهنده یک مورد آزمایشی با ریسک بالا در ارزهای دیجیتال ایالات متحده است. این اولین شرکتی است که تلاش می‌کند تا از تمام موانع انطباق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده عبور کند تا از طریق سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، خود را به عنوان یک فروشنده و نگهبان ارزهای دیجیتال با هدف خاص معرفی کند. پرومتئوم ارتباط لازم بین سیستم‌های مالی سنتی و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را با پایبندی به یک چارچوب اوراق بهادار تنظیم‌شده برای تجارت دارایی‌های دیجیتالی فراهم می‌کند.

در نامه ای در ۲۶ مارس به گری جنسلر، قانونگذاران ایالات متحده از جمله رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان پاتریک مک هنری (Patrick McHenry) و نایب رییس فرنچ هیل (French Hill)، از کمیسیون خواستند تا به اهداف شرکت رمزنگاری Prometheum برای ارائه خدمات نگهداری سازمانی برای اتر رسیدگی کند.

به گفته قانونگذاران، این اعلامیه در تضاد با موضع کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در مورد اتر به عنوان یک دارایی دیجیتال غیرامنیتی است. قانونگذاران گفتند: آژانس‌ها سوابق عمومی گسترده‌ای دارند که اتر را به عنوان یک دارایی دیجیتال غیرامنیتی شناسایی می‌کند. اقدامات نظارتی متعددی در این موقعیت وجود دارد در صورت اجازه ادامه می تواند عواقب جبران ناپذیری برای بازارهای دارایی دیجیتال داشته باشد.

SEC اخیرا ادعاهایی را مطرح کرده است که نشان می‌دهد قصد دارد اتر را به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی کند. برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که این موضع ممکن است منجر به انکار کمیسیون برای صندوق‌های قابل معامله در بورس اتر شود. SEC قبلا وسایل سرمایه‌گذاری مرتبط با قراردادهای آتی ETH را برای فهرست و معامله در صرافی های ایالات متحده تأیید کرده است. در مقابل، CFTC بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتر را به عنوان کالا به رسمیت شناخته است.

این کمیسیون در ۲۶ مارس علیه صرافی کوکوین (KuCoin) و دو تن از بنیانگذاران آن یک اقدام مدنی ارائه کرد و ادعا کرد اتر، بیت‌کوین و لایت ‌کوین کالا هستند و اقدامات صرافی را در محدوده اختیارات CFTC قرار داده است.

قانونگذاران در نامه به جنسلر اضافه کردند:

شکست SEC در پیشنهاد یک قانون یا ارائه راهنمایی جامع که قوانین روشنی را برای بازار دارایی دیجیتال در مورد طبقه‌بندی دارایی ارائه می‌کند، تنها عدم اطمینان در اکوسیستم دارایی دیجیتال را تشدید کرده است.

پس از اعلام حضانت ETH پرومتئوم در فوریه، روستین بهنام (Rostin Behnam) رئیس CFTC، موضع کمیسیون در مورد اتر را در جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس، تکرار کرد و نسبت به تضاد احتمالی با SEC سر قوانین دارایی دیجیتال هشدار داد. در نوامبر ۲۰۲۳، کریستین جانسون (Kristin Johnson) کمیسر CFTC، چندین مسیر ممکن را برای شفافیت مقرراتی در مورد رمزارزها از طریق دادگاه، سیاست‌های شرکت و قوانین کنگره پیشنهاد کرد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا