اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

تغییر پیش‌بینی جی پی مورگان از رکود اقتصادی

جی‌پی مورگان پیش‌بینی خود را درباره شرایط اقتصادی تغییر داد و اینک کارشناسان آن می‌گویند که دیگر انتظار رکود اقتصادی را ندارند. در عوض انتظار دارند حرکت اقتصادی و چشم‌انداز کریپتو در میان ایجاد این تغییرات بهبود یابد.

پادکست تغییر پیش‌بینی جی پی مورگان از رکود اقتصادی

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingap، در یک تغییر پیش‌بینی مهم و قابل توجه، اقتصاددانان شرکت جی پی مورگان پیش بینی قبلی خود مبنی بر رکود در آمریکا را پس گرفتند و با پیش‌بینی مسیری بدون رکود در چشم‌انداز اقتصادی این کشور، با تعداد زیادی از تحلیلگران که پایان رکود را پیش‌بینی کرده‌بودند، همسو شدند. قتصاددان ارشد این بانک روز جمعه اعلام کردند که جی پی مورگان دیگر رکودی را در سال جاری برای آمریکا پیش‌بینی نمی‌کند. دلیل این تجدید نظر برآوردهای مثبت صورت گرفته مبنی بر رشد اقتصادی است.

جی پی مورگان نظر خود را به عدم رکود تغییر داد

جی پی مورگان نظر خود را به عدم رکود تغییر داد

این بانک به سرعت پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی سالانه خود را برای سه ماهه جاری از ۰.۵ درصد به ۲.۵ درصد افزایش داد که جهش قابل توجهی است. تغییری که نشان دهنده سرعت بالای رشد اقتصاد است. مایکل فرولی، اقتصاددان ارشد این شرکت، در یادداشت تحقیقاتی که در همان روز منتشر شد، بر این تغییر تاکید کرد. این اطلاعیه مهم واکنش بازار را برانگیخت، به طوری که شاخص S&P 500 میزان ۵۰ واحد سقوط کرد و در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر، ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش این بازار را از بین برد.

همان‌طور که مایکل فرولی نیز به آن اشاره کرد، اکنون این چرخش ناگهانی، چشم‌انداز «رشد متوسط و کمتر از نرخ برابری» برای سال ۲۰۲۴ را فراروی کشور قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که این تغییر دیدگاه به دلیل دستاوردهای امیدوارکننده در بهره‌وری رخ داده است؛ موضوعی که نویدبخش «رشد سالم غیرتورمی» است.

رکود چیست و چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد

«رافائل بوستیک» رئیس فدرال رزرو آتلانتا در رویدادی مرتبط، بر اهمیت بالای کاهش اخیر تورم تاکید کرد. به این ترتیب، گفت وگوها در مورد مواضع بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره، با اشاره به این فضای اقتصادی در حال تغییر آغاز شد. بوستیک با تاکید بر لزوم احتیاط درباره میزان افزایش نرخ‌های بهره، اثر بالقوه افزایش بیش از حد نرخ‌ها بر توقف ناخواسته رشد اقتصادی را برجسته کرد.

موضوعی که تاثیر آن با گزارش اشتغال ایالات‌متحده در ماه ژوئیه ملموس‌تر شد. طبق این گزارش، مشاغل غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده ۱۸۷,۰۰۰ نفر در ماه جولای افزایش یافت که اندکی کمتر از تخمین داوجونز برای ۲۰۰,۰۰۰ بود. با این حال، نرخ بیکاری نسبتا ثابت و حدود ۳.۵ درصد باقی مانده‌است. در میان این تحولات، بنک‌ آو آمریکا و فدرال رزرو، هر دو چشم‌اندازهای اقتصادی خود را دوباره تنظیم کرده‌اند که نشان‌دهنده تغییر احتمالی در احساسات کلی بازار است. با این حال، همان‌طور که کارشناسان اقتصادی نیز اشاره کرده‌اند، خطرات پیامدهای منفی همچنان برای اقتصاد آمریکا وجود دارد.

آیا اقتصاد بدون رکود نشانه خوبی برای بازار کریپتو است؟

با توجه به واکنش بازارهای مالی به پیش‌بینی به روز شده جی پی مورگان، بازار ارزهای دیجیتال نیز در کانون توجه تحلیلگران قرار دارد. این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها با بازگشت ریسک‌پذیری بهبود یابد. در حالی که انتظار پیشرفت‌های اقتصادی بیشتری وجود دارد، سازگاری و ویژگی‌های متمایز ارزهای دیجیتال می‌تواند دلیلی باشد که آنها را در یک محیط در حال تغییر موفق می‌کند.

در بازار کریپتو، قیمت بیت کوین (BTC) و ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بعد از انتشار این خبر توانستند بالاتر از سطوح کلیدی خود باقی بمانند. این در حالی بود که بیت کوین ۰.۳۴ درصد از ارزش خود را از دست داده‌بود. در همین حال، آلت‌کوین‌هایی مانند لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP) با کاهش جزئی مواجه شدند. با کمال تعجب، شیبا اینو (SHIB) به عنوان سرآمد اصلی بازار در عرض ۲۴ ساعت از افزایش قابل توجه ۹.۷۲ درصدی برخوردار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا