اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار او ام پی فینکس

آیا ماینینگ در ایران به‌صرفه است؟

روز جمعه، صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی فینکس اقدام به برگزاری سمینار اقتصادی Investobase با تمرکز بر اصول سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه و ریسک سرمایه‌گذاری کرد. در حاشیه این سمینار، یک پنل تخصصی در مورد بازارهای مدرن مانند کریپتوکارنسی با حضور متخصصین این حوزه برگزار شد. در این پنل مهندس امید علوی، رئیس هیئت مدیره انجمن زنجیره بلوک (انجمن بلاکچین ایران) در خصوص شرایط ماینینگ و سودآوری این صنعت در ایران صحبت کرد. پاسخ امید علوی به این سوال که «آیا ماینینگ در ایران به‌صرفه است» را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید:


کشور ایران طی سال‌های گذشته تلاش کرده است که در زمینه رمزارزها پیشتاز باشد. ایران حتی در زمینه ماینینگ نیز اقدام به تصویب قوانین اختصاصی کرده؛ اما به دلیل وجود چالش‌های متعدد، متاسفانه این صنعت در رقابت با کشورهای دیگر عقب مانده است.

پادکست «آیا ماینینگ در ایران به‌صرفه است؟»

مطالعه بیشتر: استخراج ارز دیجیتال چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ آموزش استخراج ارز دیجیتال

علوی در سخنان خود به چالش‌های روند قانونی تاسیس فارم ماینینگ اشاره کرد و اذعان داشت که مسیر راه‌اندازی فارم از لحاظ اخذ مجوز، واردات دستگاه، هزینه‌های انرژی مانند برق، گاز و همچنین بازگشت سرمایه به نسبت سختی شبکه بیت کوین، سختی‌های طاقت‌فرسایی دارد که منجر به پیشگیری از همت سرمایه‌گذاران شده و عموم مردم را نیز به سمت فعالیت‌های زیرزمینی سوق داده است.

سرمایه‌‎گذاری در صنعت ماینینگ در ایران

وی در خصوص فرصت سرمایه‌گذاری با تاکید بر لزوم مطالعه در خصوص خرید دستگاه‌های ماینینگ اشاره کرد که این دستگاه‌ها در پایین‌ترین قیمت خود قابل تهیه هستند. مانند وجود قیمت یک دارایی در کف قیمتی، این دستگاه‌ها نیز می‌توانند برای سرمایه‌گذاران بلندنظر و صبور یک فرصت سرمایه‌گذاری مفید باشند.

هر کسی که بخواهد وارد دنیای رمزارزها شود می‌تواند هولدر باشد، یا تریدر، یا ماینر. ماینینگ به اندازه خود در این فضا از سهم بازار برخوردار است و شاخص‌های آن با تحلیل‌های تریدرها جهت فعالیت معاملاتی در هم تنیده شده است.

برای کسی که بخواهد در این حوزه فعالیت کند، محاسباتی لازم است صورت پذیرد تا فرد بتواند سرمایه مورد نیاز و میزان بازگشت سرمایه را بررسی کند. مهم‌ترین مولفه ورود به صنعت ماینینگ به خصوص در ایران، تامین انرژی است که سرمایه‌گذار باید هزینه‌های آن را در کنار هزینه‌های خرید دستگاه از تولیدکنندگانی مانند شرکت BItmain بسنجد.

مطالعه بیشتر: آموزش ماینینگ بیت کوین و محاسبه پاداش استخراج این رمز ارز

جدیدترین دستگاهی که شرکت Bitmain تولید کرده دستگاه Antminer S19 با شاخه‌های J و Pro و Pro Plus Hyd و XP Hyd است. عبارت Hyd اشاره به هیبریدی بودن دستگاه‌ها دارد که خنک‌کنندگی پردازنده‌ها را از طریق آب انجام می‌دهد. به گفته امید علوی، با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت این دستگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه، سرمایه‌گذار باید دقت خاصی هنگام خرید دستگاه چه برای روشن کردن و چه برای فروش مجدد آن داشته باشد.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا