آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال؛ معرفی سودآورترین رمز ارزها

یکی از ثمرات فناوری بلاکچین و بازار کریپتوکارنسی، سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال است که افراد را قادر می‌سازد تا متناسب با سطح درآمد خود به سرمایه‌گذاری بپردازند و از این طریق ارزش سرمایه خود را در گذر زمان حفظ کنند. اما مهم‌ترین سوالی که شاید ذهن افراد را در ابتدا به خود مشغول می‌کند این است که آیا سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال موجب موفقیت و کسب سود نیز خواهد شد؟چالش‌های موجود در سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان این چالش‌ها را مدیریت کرد؟

برای آشنایی با روش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال، بررسی مزایا و معایب هر یک و معرفی بهترین رمزارزهایی که برای سرمایه‌گذاری با پول کم مناسبند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پادکست سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چگونه امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال 04jpg

قبل از آشنایی با روش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بهتر است در ابتدا مشخص کنیم که منظورمان از “پول کم” چیست؟ احتمالا بارها و بارها اصطلاح “نهنگ” به گوشتان خورده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان فعالیت در بازار کریپتوکارنسی به آن توجه داشته باشید این است که در بازار رمزارزها این “نهنگ‌ها” هستند که جریان معاملات خرید و فروش را شکل می‌دهند و باعث ایجاد پامپ یا دامپ قیمتی در بازار رمزارزهای مختلف می‌شوند.

اما منظور از “نهنگ ارز دیجیتال” چیست؟ اصطلاح نهنگ عموما به افرادی اتلاق می‌شود که داری بیش از ۱۰۰۰ واحد از یک ارز دیجیتال هستند. برای مثال نهنگ بیت کوین فردیست که دارای بیش از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین است. بنابراین نهنگ‌ها دارندگان بزرگ رمزارزها هستند که می‌توانند طی انجام معاملات خرید و فروش بر قیمت رمزارزها اثر بگذارند.

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

حال اگر بخواهیم واقع بین باشیم، تقریبا حجم سرمایه تمامی سرمایه‌گذاران و تریدرهای حاضر در بازار ارز دیجیتال در مقایسه با دارایی نهنگ‌ها “پول کم” محسوب می‌شود؛ بنابراین تمامی اعداد از بازه ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیارد تومان در واقع نوعی “پول کم” هستند!

اما وظیفه ما به عنوان یک سرمایه‌گذار خرد در بازاری که در آن قیمت‌ توسط نهنگ‌ها تغییر می‌کند چیست؟ اگر قصد سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را دارید در مرحله اول می‌بایست رمزارزهای مورد علاقه نهنگ‌ها را شناسایی کرده و سعی کنید معاملات خرید و فروش خود را با آن‌ها تنظیم کنید.

قیمت ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری بلند مدت یا اصطلاحا هولد (HODL) و ترید روزانه مرسوم‌ترین روش‌های موجود برای کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال هستند که می‌توان از آن‌ها برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز استفاده کرد.

ترید در تایم فریم‌های پایین در واقع همان سرمایه گذاری ارز دیجیتال با سود روزانه است اما لازمه این کسب سود روزانه این است که اولا انتظار سودهای غیرمنطقی با پول کم را به هیچ عنوان نداشته باشید و دوما با اصول تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و همچنین تحلیل آنچین بازار رمزارزها آشنا باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ترید روزانه و سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا چیزی جز یک رویای غیرمنطقی در بازار نیست و اگر با این دیدگاه وارد بازار شوید و اهداف غیرمنطقی برای سود روزانه خود تعیین کنید، ریسک معاملات خود را به صورت غیر معقول افزایش خواهید داد و همین موضوع شانس موفقیت شما را در بازار به حداقل مقدار ممکن می‌رساند.

سرمایه‌گذاری بلند مدت یا همان هولد کردن اما مناسب‌ترین شیوه برای فعالیت با سرمایه کم در بازار ارز دیجیتال است. صنعت کریپتوکارنسی نقش بسیار مهمی در مسیر تصاعدی و رو به رشد تکنولوژی بلاکچین دارد و شما می‌توانید با دیدگاه بلند مدت، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کرده و در آینده روشن این صنعت سهیم باشید.

بازار رمزارزها در تاریخچه خود دوره‌های صعودی و نزولی را بسیاری را تجربه کرده‌ و هر یک از این دوره‌ها واقعیت بازار هستند. همواره به خاطر داشته باشید که صبور بودن در دوره‌های زمانی که بازار در روندهای ریزشی قرار می‌گیرد، مهم‌ترین اصل موفقیت در این بازار است. بنابراین برای هرگونه سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بهتر است حداقل بازه زمانی چهار تا پنج سال را در نظر بگیرید و با دیدگاه سود زیاد در مدت زمان کوتاه وارد بازار نشوید. در غیر اینصورت در بازه زمانی چند هفته سرمایه خود را به صورت کامل از دست می‌دهید و از بازار خارج می‌شوید.

سرمایه گذاری با پول کم در بیت کوین و آلت کوین های معتبر 

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال 02

قدم بعدی در سرمایه گذاری در بازار رمزارزها انتخاب پروژه‌های معتبر و مستعد رشد است. بیت کوین و آلت کوین‌هایی که بیشترین ارزش بازار (Marketcap) را دارند، می‌توانند بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باشند. برای مشاهده لیست برترین ارزهای دیجیتال معتبر می‌توانید از وبسایت کوین مارکت کپ استفاده کنید. ۱۰ رمزارز ابتدای این لیست هر یک می‌توانند بهترین سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با پول کم برای شما باشند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام است؟

آیا خرید ارز دیجیتال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا است؟

ارز دیجیتال اتریوم با نماد ETH می‌تواند فوق العاده‌ترین آلت کوین برای سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت در بازار کریپتو باشد. رمزارزهای بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) نیز پس از اتریوم جزء معتبرین پروژه‌های رمزارزی در صنعت بلاکچین هستند. برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال می‌توانید سرمایه خود را بین این دارایی‌ها تقسیم کنید و یک پرتفولیو بهینه تشکیل دهید.

پس از انتخاب پروژه‌های معتبر، نوبت به تشخیص زمان مناسب برای سرمایه‌‌گذاری می‌رسد. بازارهای خرسی همواره در طول تاریخ بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی هستند که هدف آن‌ها کسب سود بلند مدت از بازار است. در یک بازار خرسی قیمت‌ها عموما در پایین‌ترین حد ممکن قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با سرمایه پایین، مقادیر بالایی از ارزهای دیجیتال معتبر را خریداری کرده و تا آغاز بازار گاوی بعدی منتظر بمانید.

برای مثال ارز دیجیتال ریپل (XRP) را در نظر بگیرید؛ ریپل یک کمپانی بسیار مطرح در سطح جهان است که در حیطه نقل و انتقالات بین المللی پول فعالیت می‌کند. رمزارز XRP ارز دیجیتال بومی این شبکه است که حامیان بسیاری در دنیای اقتصاد دارد. قیمت ریپل (XRP) در بازار خرسی فعلی (۲۰۲۱) تا ۰.۳ دلار کاهش پیدا کرد. می‌بیند؟ ۰.۳ دلار عدد بسیار کوچکی برای قیمت چنین رمزارزیست و شما می‌توانید با سرمایه پایین در حدود یک میلیون تومان تعداد ۸۰ واحد از این ارز دیجیتال را خریداری کنید!

حال تصور کنید اگر قیمت ریپل پس از پایان بازار خرسی به سمت سقف قیمتی خود یعنی ۲ دلار حرکت کند، ارزش دلاری سرمایه شما حداقل۶ برابر خواهد شد! به این ترتیب اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت با پول کم در ارز دیجیتال را دارید، خرید بیت کوین و آلت کوین‌های معتبر در کف‌های قیمتی می‌تواند روشی باشد که از طریق آن سرمایه خود را در عرض چند سال چندین برابر کنید.

 سرمایه گذاری با پول کم در میم کوین ها

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال، فعالیت در بازار میم کوین‌هاست. اگر جزء افرادی هستید که به صورت روزانه ترید می‌کنید و از مخاطبان پر و پا قرص اخبار بازار نیز هستید، نوسان‌گیری از میم‌کوین‌ها می‌تواند سود بسیار خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

دوج کوین (DOGE)، شیبا (SHIB)، بیبی دوج (BABYDOGE) و کیشو اینو (KISHU) برترین میم کوین‌های بازار ارز دیجیتال هستند که قیمت آن‌ها طی اخبار و حواشی بازار دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود و می‌تواند فرصت‌های معاملاتی بسیار خوبی برای کسانی که در تایم فریم پایین با سرمایه کم معامله می‌‌کنند فراهم کند.

نکته‌ مهمی که در زمان ترید میم‌کوین‌ها باید در نظر داشته باشید، فرمول مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال است. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، نوسان‌های قیمتی در میم‌کوین‌ها عموما به دنبال اخبار و حواشی بازار ایجاد می‌شود و پشتوانه‌ معتبری برای آن‌ها وجود ندارد. بنابراین بهتر است تنها بخش کوچکی از سرمایه خود به این دسته از ارزهای دیجیتال اختصاص دهید تا در صورت به وجود آمدن تغییرات ناگهانی در قیمت، خسارت و ضرر قابل توجهی متوجه حساب سرمایه‌گذاری شما نشود.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چه مزایا و معایبی دارد؟

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال 32

اگر بخواهیم واقع بین باشیم و به صورت بی طرفانه موضوع سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را بررسی کنیم، این روش نیز همچون سایر استراتژی‌های معاملاتی بدون ریسک نبوده و با چالش‌هایی احتمالی همراه خواهد بود. اما مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که چگونه این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم؟

به بیان دیگر یک استراتژی سرمایه‌گذاری بهینه زمانی بهینه خواهد شد که ضمن آگاهی از ریسک‌های موجود در آن، روش مدیریت آن ریسک‌ها را نیز بدانیم.

اما مزیت‌های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال؛ عبارت “سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال” خود می‌تواند به نوعی گویای مزیت‌های بسیاری باشد! وقتی شما در یک بازار ریزشی در حالی که قیمت‌ها در حال کف سازی هستند، به خرید رمزارزهای پروژه‌های معتبر می‌پردازید به نوعی این پروژه‌های ارزشمند را در تخفیف خریداری کرده‌اید و شیرینی طعم تخفیف برای یک دارایی فوق العاده نیز بر تمام افراد آشکار است.

بنابراین شما می‌توانید سرمایه‌ای بسیار کم در حد چند میلیون را به خرید این پروژه‌های پر پتانسیل اختصاص دهید و منتظر بمانید تا بازار صعودی بعدی مجددا آغاز شود. به این ترتیب شما به راحتی توانسته‌اید از ارزش سرمایه خود محافظت کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم موضوع دلاری بودن سرمایه‌گذاری به این سبک است. همانطور که می‌دانید قیمت ارزهای دیجیتال بر حسب دلار تعیین می‌شود. بنابراین با رشد قیمت‌ها ارزش دلاری سرمایه شما افزایش می‌باید. حال اگر نرخ صعودی تبدیل دلار به تومان را نیز در این محاسبات لحاظ کنید، متوجه خواهید شد که ارزش تومانی سرمایه شما به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

موضوع دیگری که می‌تواند یکی از مزایای مهم سرمایه گذاری در بازار رمزارزها باشد این است که شما با هر مقدار درآمدی که دارید می‌توانید از طریق ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاری بپردازید و بالا بودن سرمایه لازم برای خرید زمین، طلا، خودرو و سرمایه‌گذاری‌هایی از این قبیل، مانع درآمدزایی برای شما نخواهد بود.

معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز در محدودیت‌های آن خلاصه می‌شود. زمانی که با سرمایه کم وارد بازار می‌شوید احتمالا مجبور خواهید بود تا انتخاب‌های محدودی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید. به این ترتیب نمی‌توانید از تمام فرصت‌های موجود در بازار استفاده کنید. بلکه می‌بایست تحلیل و بررسی‌های خود را عمیق‌تر کرده و بهترین پروژه‌های موجود برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

گام آخر؛ انتخاب ارزها و ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال 

اگر ارزهای مورد نظر خود برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را انتخاب کرده‌اید، هم اکنون کافیست در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت نام کنید و در زمان درست به خرید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بپردازید.

اگر تصمیم شما ترید روزانه در بازار ارز دیجیتال است بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که از تعداد ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید گزینه‌های بیشتری برای معاملات روزانه خود داشته باشید.

اگر تصمیم شما سرمایه‌گذاری بلند مدت است نیز بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که بالاترین استانداردهای امنیتی را در نگهداری دارایی کاربران لحاظ می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس یکی از برترین پلتفرم‌های ایرانی برای انجام معاملات ارز دیجیتال است که بستر خرید و فروش بیت کوین و برترین آلت کوین‌ها و میم کوین‌های بازار را برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده‌است. لازم به ذکر است که دارایی کاربران در او ام پی فینکس درون کیف پول‌های سرد و به صورت آفلاین ذخیره می‌شود. بنابراین هیچ خطری مبنی بر هک یا از دست رفتن دارایی، سرمایه شما را تهدید نمی‌کند.

برای استفاده از خدمات و سرویس‌های او ام پی فینکس کافیست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آن ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. به این ترتیب امکان استفاده از قابلیت‌هایی همچون انواع روش‌های سفارش‌گذاری، ربات معامله‌گر ارز دیجیتال و کارت هدیه ارز دیجیتال برای شما فراهم خواهد شد.

آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

کدام روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ریسک کمتری دارد؟

خرید با دیدگاه سرمایه گذاری بلند مدت و هولد کردن عموما بازدهی بالاتری نسبت به ترید روزانه دارد.

مقدار سود معقول در ترید روزانه با پول کم چقدر است؟

عموما اگر برایند سود روزانه شما در ماه برابر با ۵ تا ۱۰ درصد کل سرمایه‌تان باشد، یعنی سود معقولی از ترید با پول کم کسب کرده‌اید.

با پول کم چه ارز دیجیتالی بخریم؟

بیت کوین و آلت‌ کوین‌هایی همچون اتریوم، کاردانو، سولانا و بایننس کوین که ارزش بازار بالایی دارند برای سرمایه گذاری با پول کم گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا