اخبار ارز دیجیتال

شناسایی و جمع‌آوری ۷۴۲ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس محمد خدادادی، مجری طرح رمزارز شرکت توانیر، اعلام کرد: استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارزها از جمله تعرفه‌های برق مختلف مانند خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری به نظر متخصصان غیرقانونی محسوب می‌شود و در ساعات اوج مصرف، منجر به افزایش احتمال خاموشی صنایع و واحدهای تولیدی شود.

وی افزود: این اقدامات نه تنها باعث افزایش فشار بر زیرساخت‌های برق کشور می‌شود بلکه می‌تواند مشکلات جدی در تامین برق به وجود آورد. این امر نیز نشان‌دهنده اهمیت تنظیم و کنترل دقیق بر استفاده از انرژی در عرصه رمزارزها و استخراج آن‌ها است. حضور ماینرهای غیرمجاز باعث کاهش شاخص‌های کیفی برق می‌شود و احتمال سوختن لوازم الکتریکی مشترکان را افزایش می‌دهد. همچنین، به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی، استفاده غیرمجاز از ماینرها می‌تواند به آتش‌سوزی‌های گسترده منجر شود.

جمع آوری 742 مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال

خدادادی با اشاره به تعداد مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز از سال ۹۸ تا پایان دی ۱۴۰۲، اعلام کرد: تعداد ۹۵۲۶ مرکز غیرمجاز شناسایی و بیش از ۲۷۰ هزار ماینر جمع‌آوری شده است که ظرفیت مصرفی آن‌ها به ۷۳۷ مگاوات می‌رسد. شناسایی ۷۴۲ مرکز و جمع‌آوری ۹ هزار و ۶۵ دستگاه که توان مصرفی آن‌ها به ۲۳ مگاوات می‌رسد مر بوط به سال ۱۴۰۲ است.

درباره مراکز قانونی استخراج رمزارز او بیان می‌کند: این مراکز از وزارت صمت جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری اخذ کرده و استاندارد اجباری ۲۲۸۰۰ در مورد نصب برچسب انرژی بر روی هر ماینر را رعایت می‌کنند. همچنین، مشخصات ماینرها در سامانه جامع تجارت ثبت شده است. این مزارع می‌توانند با تامین برق از تابلوی سبز بورس انرژی، حتی در فصول گرم و سرد سال فعالیت خود را ادامه دهند.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا