آموزش ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش کار با کیف پول MyEtherWallet

آیا در دنیای ارزهای دیجیتال به دنبال یک راه آسان و امن برای مدیریت دارایی‌های خود هستید؟ کیف پول MyEtherWallet یک کیف پول قدرتمند و کارآمد برای ذخیره اتریوم و توکن‌های ERC-20 است. این کیف پول رایگان و منبع باز، به شما امکان مدیریت دارایی‌ها با سطح امنیت بالا و بدون هیچ گونه نگرانی را فراهم می‌کند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ما قصد داریم به بررسی جزئیات و معرفی ویژگی‌های کیف پول MyEtherWallet بپردازیم.

پادکست آموزش کار با کیف پول MyEtherWallet

معرفی کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet که به اختصار به آن MEW گفته می‌شود، یکی از اولین پروژه‌ها در اتریوم است. آن‌ها دروازه‌ای به کل اکوسیستم اتریوم فراهم می‌کنند و بیش از دوازده روش دسترسی به کیف پول اتریوم را به صورت مستقیم از پورتال وب خود در دسترس کاربران قرار داده‌اند. این شامل ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری و پروتکل‌های اتصال تلفن همراه است، همچنین قابلیت‌های گسترده‌ای برای تقریبا هر کیف پول اتریومی که وجود دارد، ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید توکن‌های خود را به صورت ایمن ذخیره و ارسال کنید، MEW انتخاب درستی است.

کیف پول MyEtherWallet یکی از برترین کیف پول‌های اتریوم در بازار است که به کاربران امکان ذخیره‌سازی اتر (ETH)، توکن‌های ERC-20 و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با استفاده از کیف پول چندپلتفرمی را می‌دهد. علاوه بر این کاربران MEW می‌توانند درون رابط کیف پول خرید، فروش، تعویض و مبادله ارزهای دیجیتال را انجام دهند. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) تعامل کنند تا دسترسی کامل به اکوسیستم اتریوم را فراهم کنند.

کارمزد معاملات در کیف پول مای اتر ولت

کیف پول MyEtherWallet به طور اختصاصی برای دسترسی به بلاکچین اتریوم طراحی شده است و از سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. به همین علت، تمامی معاملات و خدمات آن، از جمله انتقال و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال، بدون هیچ گونه کارمزدی صورت می‌پذیرد. با توجه به منبع باز بودن کیف پول مای اتر ولت استفاده از آن کاملا رایگان است. همچنین، تنها کارمزدی که ممکن است شما پرداخت کنید، به ماینرهای اتریوم مربوط می‌شود که این کارمزد نیز به صورت مستقیم از شما دریافت خواهد شد. به این ترتیب با کیف پول مای اتر ولت، معاملات خود را با کامل اطمینان و بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

مزایا و معایب کیف پول مای اتر ولت

مزایا و معایب کیف پول مای اتر ولت

کیف پول مای اتر ولت برای کاربران خود مزایای زیادی به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شکل زیر است:

امکانات چندگانه برای دارایی‌های رمزارزی مبتنی بر اتریوم: کاربران می‌توانند یک مجموعه گسترده از دارایی‌های رمزارزی مبتنی بر اتریوم را ذخیره، ارسال و دریافت کنند.

دسترسی به برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز: کاربران MEW می‌توانند با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز تعامل کنند.

مدیریت توکن‌های غیرقابل تعویض: کاربران می‌توانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) را درون رابط کیف پول مدیریت کنند.

پشتیبانی از تمام شبکه‌های سازگار با اتریوم: کیف پول غیرحضانتی از دیگر شبکه‌های سازگار با اتریوم، مانند اتریوم کلاسیک، زنجیره هوشمند بایننس و پالیگان پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول در کنار مزایایی که ارائه می‌دهد کمبودهایی نیز دارد از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم پشتیبانی از آلت کوین‌های غیر اتریوم: وب و موبایل MEW فقط از دارایی‌های دیجیتالی که روی بلاک چین‌های اتریوم و سازگار با اتریوم اجرا می‌شوند پشتیبانی می‌کنند.

مستعد فیشینگ: کاربران MEW مکرر هدف کلاهبرداری‌های فیشینگ قرار گرفته‌اند.

ویژگی‌های کیف پول MyEtherWallet

هر کیف پول ارز دیجیتال ویژگی‌هایی دارد که برخی از آن‌ها منحصر به فرد است و برخی از آن‌ها را می‌توان در سایر ولت‌های رمزارزی مشاهده کرد، از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

MyEtherWallet یک کیف پول اتریوم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اتر (ETH)، توکن‌های ERC-20 و NFTها را ذخیره، ارسال و دریافت کنند. کاربران MEW همچنین می‌توانند توکن‌ها را با استفاده از تابع تبدیل داخلی که امکان مبادله توکن‌های مبتنی بر اتریوم را فراهم می‌کند یا در مبادله‌های زنجیره‌ای متقابل برای مبادله توکن‌ها در زنجیره‌های بلاکی مانند بیت‌کوین انجام دهند.

کاربران MyEtherWallet می‌توانند از طریق دسترسی به اکوسیستم DApp متصل به رابط کاربری، اتر را استیک کرده، دامنه‌های ENS مبتنی بر بلاکچین را خریداری و مدیریت کنند و همچنین به بیش از ۲,۰۰۰ برنامه غیرمتمرکز دیگر با استفاده از کیف پول موبایل MEW دسترسی داشته باشند.

کاربران همچنین می‌توانند با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشند و آن‌ها را اجرا کنند و به کاربران پیشرفته اتریوم امکان می‌دهند تا روی بلاک چین اتریوم بسازند. علاوه بر این، کاربران MyEtherWallet می‌توانند پیام‌ها را با استفاده از MEW در بلاک چین اتریوم امضا و تأیید کنند.

با افزونه مرورگر چند زنجیره‌ای اینکریپت (Enkrypt) کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را در طیف گسترده‌ای از بلاک چین‌ها و راه حل‌های لایه ۲، از جمله پولکادات (Polkadot)، پالیگان (Polygon) و آپتیمیسم (Optimism) مدیریت کنند و امکان ذخیره، ارسال و دریافت بیت کوین را داشته باشند.

امنیت در کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet یک کیف پول اتریوم غیرحضانتی است که در آن کاربران کنترل کامل روی کلیدهای خصوصی و موجودی‌هایی که در MEW نگهداری می‌کنند، دارند. این شرکت هیچ‌گونه موجودی را به نمایندگی از مشتریان خود ذخیره نمی‌کند. کد منبع باز MEW برای اطمینان از امنیت و قابلیت استفاده از نرم‌افزار بررسی شده است.

در حالی که MEW احراز هویت دو مرحله‌ای ارائه نمی‌دهد، به شما امکان می‌دهد یک کلمه سیزدهم را علاوه بر عبارت دوازده کلمه ای برای دسترسی یا بازیابی کیف پول انتخاب کنید. این شرکت کاربران را تشویق می‌کند تا برای افزایش امنیت، کیف پول سخت‌افزاری را به MEW متصل کنند. MyEtherWallet هدف کلاهبرداری‌های فیشینگ بوده و یک بار در سال ۲۰۱۸ هک شد که منجر به از دست رفتن سرمایه کاربران شد.

حریم خصوصی و ناشناس بودن

MyEtherWallet یک کیف پول اتریوم رایگان و با منبع باز است. این به معنای آن است که هر کسی می‌تواند این کیف پول را دانلود کرده و بدون نیاز به ارائه اطلاعات شخصی یا احراز هویت (KYC) از آن استفاده کند. به عبارت دیگر، در فرآیند ثبت‌نام یا استفاده از این کیف پول، اطلاعات شخصی شما مورد نیاز نیست و حریم خصوصی شما حفظ می‌شود.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید فانتوم در صرافی ارز دیجیتال

تنظیمات کیف پول MyEtherWallet

کار با کیف پول MyEtherWallet

شما می‌توانید MyEtherWallet را به عنوان یک رابط وب یا کیف پول موبایل راه‌اندازی کنید که هر یک از این روش‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید:

تنظیمات در نسخه وب

برای استفاده از MyEtherWallet به صورت آنلاین، ابتدا باید به وب‌سایت رسمی این کیف پول مراجعه کرده و برنامه مورد نظر را دانلود کنید. در هنگام دانلود، حتما به این نکته توجه داشته باشید که برنامه را از دامنه رسمی وب‌سایت (www.myetherwallet.com) دریافت می‌کنید. این اقدام به شما امنیت بیشتری در استفاده از این کیف پول آنلاین ارائه می‌دهد و از ورود به وب‌سایت‌های جعلی و مخرب جلوگیری می‌کند.

روی ایجاد یک کیف پول جدید کلیک کنید. سپس، بین دانلود برنامه موبایل، خرید یک کیف پول سخت‌افزاری که می‌توانید به MyEtherWallet وصل کنید، یا ایجاد یک کیف پول وب انتخاب کنید.

برای راه‌اندازی یک کیف پول وب، می‌توانید بین ورود به کیف پول MEW با استفاده از یک فایل Keystore که در کامپیوتر خود ذخیره می‌کنید یا استفاده از عبارت کلیدی دوازده کلمه انتخاب کنید.

هنگام استفاده از عبارت کلیدی، باید کلمات را یادداشت کنید و سپس سه کلمه را تایپ کرده وارد شوید تا ایجاد کیف پول خود را تایید کنید. در نهایت، از شما خواسته می‌شود با دوازده کلمه عبارت کلیدی خود وارد شوید. برای افزایش امنیت، می‌توانید تصمیم بگیرید یک کلمه اضافی را اضافه کنید.

تنظیمات در نسخه موبایل

می‌توانید کیف پول MEW را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. برای راه‌اندازی کیف پول MEW، آن را در فروشگاه برنامه خود جستجو کنید و برنامه تلفن همراه را دانلود کنید.

پس از باز کردن برنامه، MEW به شما امکان می‌دهد ویژگی‌ها و عملکردهای کیف پول را مرور کنید. اما برای شروع استفاده کامل کیف پول، روی ایجاد کیف پول در صفحه ایجاد کیف پول رایگان کلیک کنید، جایی که از شما خواسته می‌شود یک پین شش رقمی انتخاب کنید.

هنگامی که پین ​​خود را تایپ و تایید کردید، کیف پول اتریوم شما ایجاد می‌شود. سپس شروع استفاده از کیف پول MEW را انتخاب کنید. در نهایت از شما خواسته می‌شود که از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. روی اکنون پشتیبان‌گیری کلیک کرده و دستورات را دنبال کنید تا عبارت بازیابی دوازده کلمه‌ای خود را یادداشت کرده و تایید کنید.

پرسش‌های پر تکرار در مورد کیف پول MyEtherWallet

  • کیف پول مبتنی بر اتریوم چیست؟

    کیف پول اتریوم امکان خرید، فروش و ارسال دارایی‌های ETH در بلاکچین را فراهم می‌کند. توکن های ETH مبتنی بر ERC-20 هستند. 

  • کیف پول مای اتر ولت از چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

    نسخه دسکتاپ کیف پول مای اتر ولت، روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک، و لینوکس قابل استفاده است، همچنین امکان استفاده از این کیف پول از طریق افزونه کروم نیز وجود دارد. نسخه موبایل نیز برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا