آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکستحلیل ارز دیجیتال

آموزش گام به گام خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

از زمان ایجاد بیت کوین ۱۲ سال می‌گذرد و امروزه شاهد افزایش پذیرش و محبوبیت این ارز دیجیتال در سرتاسر جهان، در میان سرمایه‌گذاران خرد و کلان هستیم.

کاربران ایرانی نیز در رده‌های سنی گوناگون، از نوجوان علاقمند به حوزه گیمینگ و آی‌تی تا پدر و مادرهایی که به دنبال بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند، همگی ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین را به عنوان اولین اولویت‌ها در سرمایه‌گذاری مد نظر قرار می‌دهند.

۳ نکته بسیار مهم که قبل از خرید بیت کوین باید بدانید

  • ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین ایجاد شده‌اند و در بلاکچین اصل بر شفافیت است. به این معنا که تمامی معاملات خرید و فروش و یا انتقال دارایی‌های دیجیتال به صورت فرد به فرد انجام می‌شود و هیچ فرد یا نهاد واسطه‌ای همچون بانک‌ها در انجام آن‌ها دخیل نیست. به همین دلیل امکان پیگیری تراکنش‌های رمزارزی توسط هیچ سازمانی ممکن نخواهدبود.

    بنابراین لازم است تا در حفظ امنیت اطلاعات حساب خود و ارائه آدرس کیف پول به صورت صحیح جهت واریز و برداشت، دقت و توجه لازم را به کارگیرید. چرا که در صورت وقوع هرگونه اشتباه از سوی شما، به علت غیرمتمرکز بودن بلاکچین، پیگیری و یا لغو تراکنش‌ توسط هیچ نهادی امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است و به تبع خرید آن تنها توسط صرافی‌ های آنلاین امکان‌پذیر است. بنابراین هیچ‌گونه خرید و فروش فیزیکی ارزهای دیجیتال منطقی و قابل انجام نمی‌باشد.

    بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی هم‌چون بایننس، سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای نسبت به کاربران ایرانی اعمال می‌کنند. در بسیاری از موارد نیز در صورتی که تشخیص دهند کاربری با آی‌پی ایران در حال فعالیت است، اقدام به بلوکه‌کردن دارایی‌های وی می‌کنند که امکان بازیابی آن بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن است.

    بنابراین همواره توصیه می‌شود تا اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، حتما در صرافی‌های داخلی معاملات خرید و فروش خود را انجام دهید تا هرگونه احتمال بلوکه‌شدن دارایی‌هایتان را به صفر برسانید.
  • هر واحد بیت کوین امروزه ارزشی با یک میلیارد تومان دارد و همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد تصور کنند که به لحاظ مالی توانایی خرید این ارز را ندارند. در صورتی که این تصور کاملا نادرست بوده و کاربران می‌توانند خرید بیت کوین به مقدار کم و در حد مبالغی هم‌چون صدهزار تومان داشته باشند!

    بسیاری از افراد معتقدند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه فیزیکی نداشته و به هیچ عنوان برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی نیستند! اما این تصور از کجا نشات می‌گیرد؟

    همان‌طور که می‌دانید بانک‌های مرکزی متولی چاپ پول و حفظ ارزش پول داخلی هستند. به این معنا که با کنترل چاپ پول از طریق سیاست‌های پولی و مالی، نرخ تورم را کنترل می‌کنند. لذا همواره در اقتصاد اصل بر این است که چاپ پول تنها در صورتی انجام شود که به ازای آن پشتوانه فیزیکی طلا نزد بانک مرکزی وجود داشته باشد. اما آیا در واقعیت چاپ پول منطبق با این اصل انجام می‌شود؟

    مسلما جواب خیر است. چرا که امروزه اکثر دولت‌ها حجم چاپ پول را با تکیه بر نرخ تولید ناخالص داخلی و البته نیاز اقتصادی کشور کنترل می‌کنند و نه وجود پشتوانه فیزیکی طلا!

    دلیل این امر را می‌توان در مهم‌ترین اصل در اقتصاد دانست؛ قانون عرضه و تقاضا. طبق اصل عرضه و تقاضا هرچه یک کالا کم‌یاب‌تر باشد، ارزشمندتر است و بالعکس فراوانی یک کالا موجب کاهش ارزش آن می‌شود. همان‌طور که احتمالا نمی‌دانید تعداد کل‌ بیتکوین‌های موجود تنها ۲۱ میلیون واحد است و این محدودیت در تعداد یعنی کم‌یابی !

    بنابراین، بیتکوین کالایی کم‌یاب است که به دلیل محدودیت در تعداد و کم‌بودن مقدار عرضه، در طول زمان تقاضا برای تملک آن افزایش می‌یابد و ارزشمندتر می‌شود. در کنار تمامی این روابط علمی و منطقی، دیجیتالی شدن روزافزون جهان و اهمیت وجود پول دیجیتالی در جهان دیجیتالی را هم در نظر بگیرید!

    آیا باز هم سرمایه‌گذاری در بیتکوین به دلیل عدم وجود پشتوانه فیزیکی برای آن، اقدامی غیرمنطقی است؟
    قطعا نه ! در ادامه به توضیح گام به گام خرید بیت کوین در صرافی اوام‌پی‌فینکس، یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی با قابلیت حساب دمو، می‌پردازیم.

ثبت‌ نام در اوام پی فینکس

ثبت نام در اوام پی فینکس

وارد وبسایت رسمی اوام پی فینکس شوید و روی ثبت‌ نام کلیک کنید.

صفحه ثبت نام

پس از ورود به صفحه ثبت‌ نام، لازم است تا یک ایمیل کاربری برای حساب خود ارائه کرده و سپس یک رمز عبور قوی برای آن تعریف کنید.

  1. آدرس ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید.
  2. یک رمز عبور شامل حروف کوچک و بزرگ لاتین و اعداد مشخص کنید.
  3. رمزی که در کادر فوق مشخص کردید را تکرار کنید.
  4. در صورتی که توسط فرد دیگری با پلتفرم اوام پی فینکس آشنا شده‌اید، کد معرف ایشان را وارد کنید.

پس از ارائه اطلاعات فوق، با موفقیت وارد حساب کاربری خود در صرافی اوام پی فینکس خواهید شد.

احراز هویت در اوام پی فینکس

احراز هویت در او ام پی فینکس

بنابر اصول تعیین‌شده از سوی پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران، لازم است تا قبل از انجام هرگونه معامله خرید و فروش، احراز هویت کنید. احراز هویت به این دلیل ضروریست تا از انجام هرگونه معامله صوری و یا سوءاستفاده برخی افراد از هویت دیگران جلوگیری شود.

برای احراز هویت لازم است تا روی گزینه احراز هویت که با رنگ سبز نوشته شده، کلیک کنید و مراحل را به ترتیب پیش ببرید.

احراز ایمیل کاربری

تایید ایمیل

در گام نخست می‌بایست ایمیلی که در هنگام ثبت‌ نام وارد کردید را تایید کنید. روی گزینه “ارسال کد تایید” بزنید و کد ۵ رقمی ارسال شده به ایمیل را در کادر مربوطه وارد کرده و پس از آن روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

  • دقت کنید که کد را به صورت صحیح وارد کنید.
  • توجه داشته باشید که اعتبار کد ارسال شده دو دقیقه است.
  • در صورتی که کد را دریافت نکردید، می‌توانید پس از دو دقیقه کد دیگری درخواست کنید.

احراز شماره تلفن همراه

در گام بعدی می‌بایست شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و مشابه با مرحله تایید ایمیل، کد ارسال شده را وارد کنید.

ارائه اطلاعات هویتی

وارد کردن اطلاعات شناسایی

در این مرحله لازم است تا شماره ملی و تاریخ تولد خود را به صورت صحیح وارد کرده و سپس یک تصویر واضح از کارت ملی خود در قسمت مربوطه بارگذاری کنید .

در مراحل بعد می‌بایست ابتدا یک تعهدنامه به صورت دست‌نویس بنویسید و سپس یک تصویر سلفی به همراه کارت ملی و تعهدنامه بارگذاری کنید و در نهایت اطلاعات حساب بانکی (شماره کارت) خود را وارد کنید. اسناد شما در عرض چند دقیقه توسط کارشناسان اوام‌پی فینکس مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد و پس از آن می‌توانید معاملات رمزارزی خود را شروع کنید.

شارژ کیف پول

خرید بیت کوین با تومان

برای خرید بیت کوین لازم است تا ابتدا کیف پول حساب کاربری خود را شارژ کنید.
در قسمت منو روی گزینه “کیف پول” کلیک کنید و در کادری که مربوط به واریز ریالی است، گزینه “واریز” را انتخاب کنید.

خرید بیت کوین

خرید مطمئن بیت کوین BTC در ایران

پس از انجام مراحل احراز هویت و تایید آن توسط کارشناسان اوام پی فینکس، می‌توانید به راحتی، در بستری امن و با سرعت بالا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بپردازید.

کافیست در صفحه اصلی، در کادر مربوط به ارز دیجیتال بیتکوین روی گزینه “معامله” کلیک کنید.

نمودار تکنیکال بیت کوین

نمودار لحظه ای بیت کوین

در این مرحله وارد صفحه خرید و فروش بیت کوین می‌شوید. در قسمت اول نمودار قیمتی بیتکوین را مشاهده می‌کنید و با استفاده از ابزارهای تحلیلی که در سمت چپ نمودار قرار داده شده می‌توانید تحلیل خود را نسبت به بیت کوین، روی نمودار پیاده‌سازی کنید.

خرید و فروش سریع بیت کوین

در قسمت پایین‌تر نیز می‌توانید معاملات خرید یا فروش خود را به دو صورت “سفارش سریع” یا “سفارش محدود” و با وارد کردن حجم و قیمت معامله، ثبت کنید .هم‌چنین تمامی سفارش‌های خرید و فروش بیتکوین نیز قابل مشاهده است.

پس از انجام معامله می‌توانید دارایی‌های خود را از قسمت “داشبورد” در منوی کاربری مشاهده کنید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول رمزنگاری شده‌است که بر بستر بلاکچین شکل گرفته و با استفاده از آن می‌توان تمام تراکنش‌های مالی را به صورت غیرمتمرکز، در هر زمان و مکان و بدون نیاز به واسطه انجام داد.

آیا بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

تعداد کل بیتکوین‌های موجود ۲۱ میلیون واحد است و این محدودیت در تعداد به معنای کم‌‍‌یابی آن بوده و لذا ارزشمندی آن را در طول زمان موجب خواهدشد.

خرید بیت کوین در ایران چگونه انجام می‌شود؟

صرافی‌های ارز دیجیتال بستر خرید و فروش رمزارزها از جمله بیت کوین را برای سرمایه‌گذارن فراهم کرده‌اند. با ثبت‌ نام و احراز هویت در این صرافی‌ها می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید.

بهترین صرافی برای خرید بیت کوین کدام است؟

صرافی‌های بین‌المللی به دلیل وجود تحریم‌های متعدد علیه ایران، دارایی‌ کاربران ایرانی را مسدود کرده و به آن‌ها اجازه فعالیت نمی‌دهد. بنابراین بهتر است تا در صرافی‌های داخلی معاملات رمزارزی خود را انجام دهید. صرافی اوام پی فینکس، با قابلیت حساب آزمایشی، امکان خرید و فروش بیت کوین را در بستری امن و با کاربری آسان برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده‌است.

برای خرید بیتکوین چقدر پول لازم است؟

در صرافی اوام پی فینکس می‌توانید با مبلغ صدهزار تومان معاملات خرید بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال خود را آغاز کنید.

جمع‌بندی

امروزه طیف وسیعی از افراد به دنبال کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هستند. یکی از مرسوم‌ترین این روش‌ها سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال است و دیگری خرید و فروش روزانه آن‌ها و کسب سود از نوسان‌های قیمتی کوتاه مدت. حتما توجه داشته باشید که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ریسک‌های متعددی را به همراه دارد.

بنابراین اگر آموزش‌های لازم را فرانگرفته باشید، ضررهای جبران‌ناپذیری به سرمایه خود وارد خواهیدکرد. صرافی اوام پی فینکس نخستین پلتفرم ایرانی با قابلیت حساب دمو است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت آزمایشی به معامله رمزارزها بپردازید و دانش و تجربه خود را افزایش دهید.

اوام پی فینکس همچنین بستری امن، با رابط کاربری آسان و سرعت بالا را برای انجام معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم کرده‌است. شما می‌توانید با ثبت‌ نام در اوام پی فینکس، در فضایی مطمئن و با کارمزد پایین به معامله‌گری بپردازید.

ثبت‌ نام در اوام پی فینکس

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا