اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

چرا ویتالیک بوترین مانع از رشد شیبا اینو شد؟

شیب‌بورن (Shibburn) پلتفرم محبوبی که برای حذف میم‌ کوین‌های شیبا اینو اخیرا پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد و در آن به افشاگری جدیدی دست زد. این پلتفرم موضوع جالبی را در تاریخچه ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) روشن کرده که در آن ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم نیز نقشی پررنگ داشته‌است. رویدادی که در سال ۲۰۲۱ به وقوع پیوسته‌است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت یو تودی، طبق این افشاگری، ویتالیک بوترین اعجوبه فناوری اطلاعات می‌توانست در آن زمان به قیمت شیبا اینو شتاب فوق‌العاده‌ای بدهد با این حال، این کار را نکرده‌است. شیب‌بورن دلیل این تصمیم ویتالیک را به وضوح بیان کرده‌ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

حساب شیب‌بورن نوشته که بوترین این امکان را داشت که به افزایش ارزش شیبا اینو تا ۴۶ میلیون درصد کمک کند اما این کار را نکرد. حساب Shibburn یادآوری کرد که در اوایل سال ۲۰۲۱، ریوشی بنیانگذار مرموز شیبا اینو، نیمی از عرضه  کوادریلیونی شیبا اینو را به کیف پول ویتالیک بوترین منتقل کرد. این مقدار از میم کوین‌ها در آن زمان پس از جهش قیمت در می ۲۰۲۱، حدود ۶.۷ میلیارد دلار ارزش داشت.

توییت شیب‌بورن

شیب‌بورن ادعا می‌کند که بوترین رمزارزهای دریافتی خود را در زمان افزایش قیمت نسوزاند و در عوض، تصمیم گرفت رمزارزهای خود را چندماه نگه دارد. زمانی که بوترین ۹۰ درصد از شیبا اینوهای دریافتی خود را سوزاند، طبق اطلاعات ارائه شده توسط حساب شیب‌بورن، قیمت از ۰.۰۰۰۰۰۷۶ دلار به ۰.۰۰۰۰۳۴۶۹ دلار در ۱۱ می جهش کرده‌بود. رشدی که ناشی از افزایش تقاضا برای شیبا بود زیرا سرمایه‌گذاران زیادی به سمت خرید این رمزارز هجوم آورده بودند. بوترین پس از افزایش قیمت، حجم عظیمی از این رمزارز را سوزاند که بعد از افزایش قیمت، ارزش آن ۶.۷ میلیارد دلار بود. در حقیقت اگر بوترین این اقدام را فقط چند هفته زودتر انجام داده‌بود، می‌توانست به SHIB کمک کند تا به سطح قیمتی بسیار بالاتر از آنچه امروز دارد، برسد که معادل ۴۶ میلیون درصد رشد از سال ۲۰۲۰ بود. بنابراین، توکن‌سوزی به موقع بوترین می‌توانست زمینه را برای افزایش ارزش شیبا فراهم کند.

توکن سوزی شیبا

دلیل اینکه بوترین تصمیم گرفت ۹۰ درصد SHIB خود را بسوزاند این بود که نمی‌خواست منبعی برای قدرت‌یابی این رمزارز باشد. او سپس  10 درصد باقیمانده را به صندوق «cryptorelief» که توسط بنیانگذار پالیگان، ساندیپ نیلوال در هند تأسیس شده است، برای کمک به مبارزه با همه‌گیری انتقال داد.

شایان ذکر است که اخیرا جامعه شیبا اینو ۴۰,۳۸۷,۳۲۸ شیبا اینو را سوزاند که نشان‌دهنده کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی این رمزارز نسبت به روز گذشته است. این پیشرفت‌ها بر ماهیت پویای اکوسیستم شیبا اینو و تکامل مداوم آن خواهد افزود. به گفته همین منبع، پلتفرم Shibburn در روز پنجشنبه، کل مقدار شیبای حذف شده از گردش کمی کمتر از ۸۰ میلیون بوده که نشان می‌دهد نرخ توکن‌سوزی ۷۲۱ درصد افزایش یافته‌است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا