اخبار ارز دیجیتال

مقامات فدرال رزرو قبل از پایان سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را افزایش می‌دهند

داده‌های آن چین حاکی از آن است که افزایش سود باز برای معاملات آتی بیت کوین به سمت طمع حرکت می‌کند که نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران است.

پادکست مقامات فدرال رزرو قبل از پایان سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را افزایش می‌دهند

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین‌گیپ، در روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) جلسه‌ای را برای بررسی تورم برگزار کرد زیرا داده‌های PPI ایالات‌متحده بالاتر از حد انتظار بود و سیگنال هشدار دهنده‌ای برای دارای‌های پر ریسک ارائه کرد. موضوعی که موجب شد تا بیت کوین و بازار گسترده‌تر کریپتو در روز چهارشنبه تحت فشار فروش بیشتری قرار بگیرند.

فومک افزایش نرخ را در نظر می گیرد

طبق گزارش‌ها، مقامات فدرال رزرو در حال بررسی یک افزایش دیگر در نرخ بهره تا قبل از پایان سال هستند. علی‌رغم برخی نظرات مخالف، اکثر اعضا به اتفاق آرا بر ضرورت افزایش نرخ‌های بهره تا زمانی که شواهد واضحی از کاهش تورم به نرخ سالانه ۲ درصد نمایان شود، تاکید کردند.

در خلاصه نشست مربوط به سیاست‌گذاری در سپتامبر آمده‌است: اکثر شرکت‌کنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که یک افزایش دیگر نرخ بهره توسط فدرال در جلسه آینده احتمالا رخ خواهد داد. این در حالی است که برخی معتقد بودند، افزایش بیشتری لازم نیست.

تاثیر افزایش نرخ بهره بر FOMC

هر گونه تصمیم‌گیری برای افزایش بیشتر انقباضات پولی می‌تواند به طور یکسان بر سهام و بازار کریپتو فشار وارد کند. روز پنجشنبه، وزارت کار ایالات‌متحده داده‌های بیشتری را در مورد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) منتشر خواهد کرد که شفافیت بیشتری در مورد اقدامات آینده فدرال رزرو ارائه می‌دهد.

بازار گسترده ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۷۰۰۰ دلار تحت فشار قرار گرفت. در حال حاضر، بیت کوین با کاهش ۱.۰۷ درصدی به قیمت ۲۶۸۲۸ دلار رسیده و با ارزش بازار ۵۲۳ میلیارد دلار معامله می‌شود.

پلتفرم تجزیه تحلیل آنچین سنتیمنت، گزارش داد که افزایش تعداد معاملات آتی و آپشن‌های بیت کوین ممکن است عاملی برای عملکرد نسبتا ضعیف بازار ارزهای دیجیتال در ماه اکتبر باشد. از نظر تاریخی، زمانی که سود باز بیت کوین از ۷ میلیارد دلار فراتر می‌رود، اغلب نشان دهنده طمع سرمایه‌گذاران است. در حال حاضر سطح سود باز ۶.۱۹ میلیارد دلار است.

به گفته یک تحلیلگر رمزارز معروف که با نام آلتکوین شرپا شناخته می‌شود، بیت کوین در حال حاضر در دوره ای مشابه سال ۲۰۱۹ قرار دارد که نوسان قابل توجهی دارد اما فاقد یک شکست مشخص است. این تحلیلگر با مقایسه این روند با حرکت سال ۲۰۱۹ گفت، در آن دوره نیز قیمت بیت کوین نوساناتی را نشان داد، هم بالاتر و هم پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه، همراه با جهش‌های پراکنده قیمت. آلتکوین شرپا پیش بینی می‌کند که ممکن است در سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ زمان هیجان‌انگیز فرا برسد و توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاران تا آن زمان شرایط را تحمل کنند.  در نهایت باید گفت که همه نگاه‌ها به داده‌های کلان این هفته خواهد بود که می‌تواند چشم‌انداز آینده را واضح‌تر کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا