تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل آنچین اتریوم و بررسی روند قیمت؛ امروز ۲۸ اردیبهشت


به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) در روز جاری شاهد کاهش بوده است و تحلیل آنچین اتریوم نشان از کاهش حجم معاملات و افزایش واریز این رمزارز به صرافی‌های متمرکز دارد. قیمت اتریوم روز گذشته به کف ۷ روز اخیر در سطح ۱,۷۸۸ دلار رسید و این کاهش قیمت، در پی اعلام نهادهای دولتی چین جهت سرکوب بازار NFT در این کشور رخ داد. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم ‌در حال حاضر نسبت به ۲۴ ساعت اخیر تغییر چندانی نداشته و در سطح ۱,۸۱۸ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل آنچین اتریوم امروز ۲۸ اردیبهشت

قیمت بیت کوین
عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

اما اتریوم ضربه‌ای دیگر را از سوی دولت بریتانیا نیز دریافت کرد. قانون‌گذاران بریتانیایی معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال باید مانند بازی‌های قمار و شرط‌بندی تنظیم شود؛ چرا که سرمایه‌گذاری در آن‌ها از ریسک بالایی برخوردار است. در راستای بروز این عوامل بازدارنده از سوی نهادهای قانون‌گذار، اتریوم نیز مسیر قیمت بیت کوین (BTC) را پیش گرفت که در روز گذشته حمایت ۲۷,۰۰۰ دلاری خود را از دست داد. اکنون برخی تحلیل‌گران معتقدند که قیمت رمزارز برتر بازار تا ۲۵,۰۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند.

دسترسی سریع: خرید تتر

تحلیل آنچین اتریوم؛ بررسی وضعیت صرافی ‌ها و قانون‌گذاران

از بررسی آنچین اتریوم مشخص شد که فروش دسته‌جمعی فعالان بازار و کاهش قیمت این رمزارز، موج جدیدی از لیکوییدی (Liquidation) موقعیت‌های معاملاتی را در پی داشته است. در روز گذشته، ۲۶,۱۵۸ معامله‌گر لیکویید شدند که ارزش آن، ۵۶ میلیون دلار برآورد شده است.

لیکویید اتریوم
نمودار لیکوییدی پوزیشن‌های لانگ اتریوم – CryptoQuant

اما از بین رفتن پوزیشن‌های معاملاتی اتریوم با کاهش حجم معاملات این رمزارز همراه بوده است. حجم معاملات اتریوم از سقف ۲۴.۸ میلیارد دلاری خود در تاریخ ۱۱ مارس (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)، به تنها ۱.۹ میلیارد دلار در روز گذشته رسید. بخشی از این کاهش شدید حجم معاملات، به رشد فعالیت سرمایه‌گذاران و خرید و فروش توکن‌های BRC20 بیت کوین و DRC20 دوج کوین (DOGE) مربوط می‌شود.

آن چین اتریوم
نمودار حجم معاملات و TVL اتریوم – DeFiLlama

اکنون و با توجه به موارد فوق، تحلیل‌گران بر این باورند که اتریوم در بازه کوتاه‌مدت برای رسیدن به سطح ۱,۹۰۰ دلار و عبور از آن دچار چالش خواهد شد.


اما در رابطه با قانون‌گذاری‌ها بر صنعت رمزارزها، بحث‌های پیرامون دسته‌بندی ارز دیجیتال اتریوم در اوراق بهادار (Securities) در ایالات متحده، با این‌که مسئله جدیدی نیست، اما همچنان بر اطمینان سرمایه‌گذاران اثر منفی می‌گذارد. نهادهای نظارتی آمریکا این روزها عجله زیادی برای تنظیم و قانون‌گذاری اکوسیستم رمزارزها از خود نشان می‌دهند.


با وجود این‌که رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در این کشور معتقد است که اتریوم کالا بوده و جزء اوراق بهادار محسوب نمی‌شود، از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شفاف‌سازی در این مورد صورت نگرفته است.


در کنگره آمریکا نیز اعضای جمهوری‌خواه، مدیریت جو بایدن را در مورد سیاست‌های این کشور در برابر ارزهای دیجیتال همچنان مورد انتقاد قرار می‌دهند؛ اما چنانچه اتریوم به‌عنوان اوراق بهادار در این کشور شناخته شود، صرافی‌های متمرکز احتمالاً مجبور به حذف این رمزارز از بازار خود برای مشتریان آمریکایی می‌شوند. دسته‌بندی اتریوم در اوراق بهادار، می‌تواند پیامدهایی منفی نیز برای دیگر آلت کوین‌ها، DApp ها و صرافی‌های غیرمتمرکز ساخته‌شده بر بستر این بلاک چین داشته باشد.

مطالعه بیشتر: برنامه غیر متمرکز یا DApp چیست؟


اما در ادامه تحلیل آنچین اتریوم، مشخص شد که کاهش قیمت با افزایش ورود این رمزارز به صرافی‌های متمرکز تلاقی زمانی داشته است. تنها در روز گذشته، میزان واریز اتریوم به صرافی‌ها ۱۱۹ درصد افزایش پیدا کرد.

تحلیل آنچین اتریوم
جریان ورود اتریوم به صرافی‌ها – CryptoQuant

افزایش واریزی‌های اتریوم در صرافی‌های متمرکز، می‌تواند منجر به تشدید فشار فروش این رمزارز همزمان با کاهش حجم معاملات و در نهایت، پایین آمدن قیمت اتریوم شود.


شبکه بیکن (Beacon Chain) اتریوم در تاریخ ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، در رابطه با تکمیل نهایی سفارشات دچار اختلال شد و تراکنش‌های این شبکه بیش از یک ساعت به تاخیر خوردند. این مشکل در عرض ۲۵ دقیقه برطرف شد؛ اما نوسانات شدیدی را برای قیمت ETH در پی داشت.


در هر صورت، با این‌که تمایلات سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک و فعالیت در حوزه دیفای (DeFi) با وجود ابهامات در مورد موضع نهادهای قانون‌گذار در برابر رمزارزها ممکن است کاهش یابد، همچنان شاهد ظهور پروژه‌ها و بلاک چین های جدید در این صنعت هستیم. در نهایت، رشد ساخت پروتکل‌های مبتنی بر شبکه اتریوم می‌تواند در درازمدت بر قیمت این رمزارز اثر مثبت بگذارد.


با توجه به موارد فوق، به نظر شما قیمت اتریوم (ETH) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب مسئولیت تحلیل فاندامنتال بازار 27 اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا