اخبار اتریومتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه اندازی مرج اتریوم ؛ آغاز عصری جدید

راه اندازی مرج اتریوم پس از مدت‌ها انتظار بالاخره انجام شد.


این به‌روزرسانی عظیم، مکانیزم اجماع در دومین رمزارز بزرگ دنیا را از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS ) تغییر می‌دهد.


اکنون با راه اندازی مرج اتریوم، سرمایه‌گذاران می‌توانند با سپرده‌گذاری (اِستیکینگ / Staking) اتریوم خود اقدام به کسب سود کنند و از این طریق، شبکه اتریوم نیز برای تایید و پردازش تراکنش‌ها انرژی کمتری مصرف کرده و سازگاری بیشتری با محیط زیست پیدا کرده است. انتظار می‌رود مصرف انرژی شبکه اتریوم بیش از ۹۹ درصد کاهش پیدا کند.


همچنین انتقال به الگوریتم اجماع اثبات سهام بر نرخ تورم اتریوم تاثیر به‌سزایی می‌گذارد.


به گفته بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation) نرخ صدور کوین‌های جدید اتریوم نیز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.


پیش از این، نرخ صدور روزانه رمزارز اتریوم ۱۳,۰۰۰ واحد بوده و حالا با راه اندازی مرج اتریوم این نرخ به ۱,۶۰۰ واحد اِتر (ETH) در روز کاهش یافته است.


اما یکی از تغییراتی که شامل این ارتقا نمی‌شود، کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه است که به میزان سابق خود باقی خواهند ماند و تراکنش‌ها تا به‌روزرسانی‌های آتی همچنان با همان سطح کارمزدهای قبلی پردازش خواهند شد.


انتظار می‌رود سرعت شبکه نیز تغییر چندانی نسبت به قبل از راه اندازی مرج اتریوم نداشته باشد.


ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در ویدیو زنده بنیاد اتریوم در پلتفرم یوتیوب عنوان کرد که این شبکه یک قدم دیگر به آرمان‌های بنیان‌گذاران خود نزدیک شد.


وی بیان کرد: «این اولین قدم اتریوم در سفر خود به‌سوی تبدیل‌شدن به یک سیستم تکامل‌یافته است و با هدف خود هنوز چند قدم دیگر فاصله دارد. ما هنوز به مقیاس‌بندی نیاز داریم، هنوز باید سطح حریم خصوصی را بالاتر ببریم و هنوز لازم است تا سطح امنیت همه‌چیز را برای کاربران عادی ارتقا دهیم و من فکر می‌کنم همه ما باید سخت تلاش کنیم تا به تمام این اهداف برسیم.


مرج اتریوم برای من نماد تفاوت پروژه اتریوم در آغاز کار خود با اتریومی است که همیشه می‌خواستیم به آن برسیم، پس حالا باید تمام توان خود را به‌کار گرفته و اجزای دیگر این اکوسیستم را تولید کنیم و اتریوم را به چیزی تبدیل کنیم که همیشه می‌خواستیم.»


اما گروهی تحت عنوان “ETH Core” وعده داده پس از راه اندازی مرج اتریوم، از طریق یک هارد فورک از بلاک چین اصلی (فورک ETHPoW) یک نسخه اثبات کار از شبکه با فعالیت ماینرها تا ۲۴ ساعت آینده ایجاد کنند. با اجرای این فورک ممکن است هولدرهای اتریوم (ETH) برابر با موجودی خود، توکن‌های این فورک را دریافت کنند.


صرافی‌های رمزارز نیز چندین رویکرد در برابر این فورک اعلام کرده‌اند و برخی از آن‌ها به محض راه‌اندازی این فورک توکن آن را لیست خواهند کرد و برخی دیگر آن را مانند یک رمزارز جدید در نظر گرفته که پس از بررسی‌های کامل تصمیم بر لیست کردن آن می‌گیرند.

هارد فورک چیست؟

به‌طور کل هارد فورک یک تغییر دائمی در نسخه فعلی یک بلاک چین است که نودهای شبکه از الگوریتم اجماع آن پشتیبانی نکرده و شبکه دارای دو نسخه و ارز متفاوت خواهد شد.

منبع: DAILYHODL

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا