تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل آنچین اتریوم؛ واریز سرمایه از برداشت‌ها فراتر رفت

به گزارش واحد تحلیل و ترید صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، فعالیت سرمایه‌گذاران در حوزه استیکینگ (سپرده‌گذاری / Staking) رشد قابل توجهی داشته و اکنون، میزان واریز سرمایه به این بخش از برداشت‌های آن فراتر رفته است. به این ترتیب، مجموع اتریوم‌های استیک‌شده در شبکه بیکن (Beacon Chain) روند رو به رشدی داشته است.

پادکست تحلیل آنچین اتریوم


بر اساس تحلیل آنچین اتریوم توسط پلتفرم تحلیل‌گر ننسن (Nansen) در مورد ارتقای شاپلا (Ethereum Shapella)، واریزی‌های اتریوم جهت سپرده‌گذاری از تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) تا به امروز، از برداشت‌های آن بیشتر شده است. در جزئیات این آمار آمد که تنها طی یک ساعت در روز جاری، ۱۵۴ درخواست برداشت و ۷,۰۲۰ واریز اتریوم صورت گرفته‌اند.


البته این آمار و ارقام در پلتفرم‌های مختلف معمولاً با کمی اختلاف همراه هستند. وب‌سایت توکن‌آنلاکس (Token Unlocks) در تحلیل آنچین اتریوم نیز طی گزارشی عنوان کرد که تاکنون، در مجموع ۱.۰۸ میلیون واحد اتریوم از سپرده‌گذاری‌ها برداشت شده است. همچنین در این گزارش آمده که طی هفته گذشته و در پی اجرای ارتقای شاپلا، ۵۷۵,۰۰۰ واحد اتریوم در شبکه بیکن استیک شده است. این یعنی که مجموع سرمایه سپرده‌گذاری‌شده اتریوم تنها ۵۰۰,۰۰۰ واحد کاهش یافته است.

دسترسی سریع: خرید بیت کوین

واریز و برداشت در استیک اتریوم
میزان واریز و برداشت‌ها در سپرده‌گذاری اتریوم – Nansen


اما طبق گفته پلتفرم‌های ننسن و اولتراسوند (Ultrasound.Money)، چنانچه این روند واریز و برداشت‌های استیکینگ اتریوم ادامه داشته باشد، در نهایت مجموع سرمایه موجود افزایش خواهد یافت و هم‌اکنون، این آمار از ۱۸.۴ میلیون واحد به ۱۸.۷ میلیون واحد ETH رشد داشته است.


پلتفرم توکن آنلاکس نیز در گزارش امروز خود نوشت که موجودی کل اتریوم‌های استیک‌شده طی ۲۴ ساعت اخیر، رشدی به میزان ۲۶,۶۸۰ واحد اتریوم داشته است. البته ناگفته نماند که درخواست‌های برداشت که در نوبت انجام قرار دارند نیز، از حجم قابل توجهی برخوردار هستند. پلتفرم ننسن مدعی است که ۵.۲ درصد از مجموع این آمار یعنی ۹۷۹ میلیون واحد اتریوم، در صف برداشت قرار دارند. بخش بزرگی از این برداشت‌ها متعلق به صرافی رمزارز کراکن (Kraken) بوده که مجبور به تابعیت از دستور نهادهای نظارتی ایالات متحده شده است.


برخی کارشناسان این صنعت معتقدند که افزایش واریزی‌ها برای سپرده‌گذاری اتریوم، لزوماً نمی‌تواند یک عامل صعودی و مثبت باشد و برخی گزارشات حاکی از آن است که حتی سطوح پایین استیک اتریوم نیز، ممکن است منجر به رشد قیمت شود.


پیش‌بینی شده که استیک اتریوم، حتی با وجود قابلیت سپرده‌گذاری‌های شناور (Liquid Staking)، هیچ‌گاه به سطوح دیگر بلاک چین‌های لایه ۱ (Layer-1) نخواهد رسید؛ چرا که رمزارز اتریوم در بخش‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مطالعه بیشتر: کسب درآمد از طریق استیک اتریوم

قیمت اتریوم
عملکرد قیمت اتریوم طی شش روز اخیر – BeInCrypto


قیمت اتریوم طی شش روز اخیر موفق به حفظ سطح ۲,۰۰۰ دلار بوده است و با کمی اصلاح در روز گذشته، هم‌اکنون در سطح ۲,۰۷۷ دلار در بازارها معامله می‌شود. اتریوم پس از اجرای ارتقای شاپلا تا به امروز، موفق به ثبت ۱۱ درصد رشد بوده است که البته، در سطوح فعلی با مقاومتی جدی دست و پنجه نرم می‌کند. به این ترتیب، قیمت اتریوم برای رشد تا سطوح بالاتر نیازمند حمایت و تحولات بزرگی است و ممکن است طی نوسانات عادی بازار، به سطح ۱,۹۰۰ دلار بازگشت داشته باشد.

نظر شما در مورد تحلیل آنچین اتریوم چیست و چه مسیری را برای قیمت این رمزارز پیش‌بینی می‌کنید؟

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا