اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

از کاهش امید به تایید ETF اسپات اتریوم در آمریکا تا تایید آن در هنگ کنگ!

طبق گزارش منابع آگاه، به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران مخالف کریپتو برای تایید نکردن ETF اسپات اتریوم، رئیس SEC را تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی خبری coingape، هفته گذشته، اتریوم تلاش کرد تا سطح ۴۰۰۰ دلار افزایش یابد، اما در نزدیک این سطح، با فشار فروش مواجه شد و تا حدی به عقب برگشت. در زمان انتشار این مقاله، قیمت اتریوم (ETH) با ۱.۱۰ درصد افزایش به ۳,۹۹۱ دلار رسیده و مارکت کپ آن نیز در بالای ۴۸۰ میلیارد دلار قرار دارد.

نمودار تغییرات قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار تغییرات قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه

در حال حاضر همه نگاه‌ها به ارتقای Etheruem Dencun است که قرار است تا قبل از پایان هفته جاری در شبکه اصلی اجرا شود. با این حال، به نظر می‌رسد خوش بینی در مورد تایید ETF اسپات اتریوم با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

آیا صندوق ETF اسپات اتریوم بلاخره راه‌اندازی می‌شود؟

النور ترت (Eleanor Terret)، روزنامه‌نگار فاکس بیزینس، نظر خود را در این زمینه به اشتراک گذاشت و گفت که به نظر می‌رسد خوش‌بینی معامله‌گران برای اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ETF‌های اسپات اتریوم را تا قبل از ۲۳ می تایید کند، در حال کاهش است.

افزون بر آن، گفت‌وگو با افراد آگاه نشان می‌دهد که جلسات اخیر عمدتا یک طرفه بوده و این درخواست کنندگان راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم و متولیان بوده‌اند که به طور مداوم کارکنان SEC را برای تسریع روند تحت فشار قرار داده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که مقامات SEC به اندازه زمانی که قصد داشتند برنامه ETF اسپات بیت کوین را تایید کنند، پاسخگو یا درگیر بحث‌های مربوطه نبوده‌اند.

ترت همچنین اضافه کرد که گری گنسلر رئیس SEC، معتقد است که قبلا خواسته‌های صنعت را با تایید ETFهای اسپات بیت کوین برآورده کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، سیاستمداران برجسته ضد رمزنگاری مانند سناتور الیزابت وارن از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید کردن ETF‌های بیت‌کوین ناراضی هستند و مجدانه با تایید ETF اتریوم مخالفت می‌کنند.

این منابع گفتند: «مقامات برای ارزیابی این موضوع بسیار سختگیر بوده‌اند و ما مطمئن نیستیم که آیا کسی واقعا می‌داند در سرشان چه می‌گذرد. اما اگر بخواهند کار را انجام دهند، باید هرچه سریع‌تر شروع کنند.»

آیا روند صعودی اتریوم متوقف می‌شود؟

ETF اتریوم

اریک بالچوناس (Eric Balchunas) تحلیلگر بلومبرگ، خاطرنشان کرد که مقامات SEC آمریکا بر خلاف اقداماتی که در زمان تایید ETFهای اسپات بیت کوین داشتند، هیچ جوابی به درخواست کنندگان برنامه ETF  اسپات اتریوم ارائه نکرده‌اند.

اگرچه قیمت اتریوم شاهد مقداری کاهش بوده‌است، با این وجود تحلیلگران نسبت به ادامه روند صعودی اتریوم خوش‌بین هستند. همانطور که گزارش شده‌است، تحلیلگران معتقدند این رمزارز حداقل ۲۵ درصد دیگر رشد کرده و تا ۵۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. با این حال، باید منتظر بود تا دید پس از ارتقای Dencun، خریداران چه واکنشی نشان خواهند داد.  

پیش دستی هنگ‌کنگ در تایید ETFهای اسپات اتریوم

هنگ کنگ قصد دارد ETF اسپات اتریوم را قبل از آمریکا راه‌اندازی ‌کند. به نظر می‌رسد که ۱۰ موسسه مالی قصد دارند ETFهای بیت کوین را در هنگ کنگ راه‌اندازی کنند و احتمالا ETFهای اسپات اتریوم نیز قبل از ایالات‌متحده در این منطقه جغرافیایی راه‌اندازی شود.

در حالی که برنامه‌های ETF اسپات بیت‌کوین به سرعت در حال افزایش هستند، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هنگ کنگ احتمالا قبل از ایالات‌متحده ETF اسپات اتریوم را راه‌اندازی خواهد کرد.

در حال حاضر، برنامه‌های ETF اسپات بیت کوین در هنگ کنگ در حال بررسی هستند زیرا ۱۰ موسسه مالی از جمله Harvest Finance قصد دارند ETF اسپات بیت کوین را راه‌اندازی کنند. رسانه‌های محلی در ۱۱ مارس گزارش دادند که صنعت خواستار اقدام سریع در مورد تایید ETFهای اسپات، به ویژه ETF اسپات اتریوم است.

پس از تایید ۱۱ صندوق ETF اسپات بیت کوین در ایالات‌متحده، روند پذیرش این رمزارز و به طور کلی ارزهای دیجیتال سرعت بیشتری گرفته‌است. جریان خالص ورودی از ۹.۵ میلیارد دلار و کل دارایی های تحت مدیریت (AUM) از ۵۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. دارایی ETF بیت کوین بلک راک حتی از دارایی‌های مایکرواستراتژی نیز پیشی گرفته‌است.

با افزایش پذیرش دارایی‌های رمزارزی در هنگ کنگ همزمان با حمایت‌های نظارتی، برنامه راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم بسیار فشرده‌تر از ایالات‌متحده در حال پیگیری است. SEC ایالات متحده اخیرا برنامه‌های ETF اسپات اتریوم بلک راک و فیدیلیتی را به تعویق انداخته‌است. این در حالی است که کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند این صندوق‌ها تا پایان ماه می تایید شوند. هنگ کنگ اما در بحبوحه افزایش عدم اطمینان درباره تایید ETF اتریوم در ایالات‌متحده به دنبال پیشروی است. کارشناسان گفتند که ETFها و مشتقات آن در هنگ کنگ می توانند در اسرع وقت راه‌اندازی شوند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا