آموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاریآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش ثبت نام و ورود به بلاک چین

ورود به بلاک چین موضوع مهمی است که در این بلاگ از وب سایت ompfinex می خواهیم به آن بپردازیم. شبکه بلاک چین و ارز های دیجیتال باعث شده اند تا مردم در کنار کیف پول های فیزیکی خود، دارای کیف پول های مجازی هم باشند. لذا شما می توانید با گذراندن آموزش ثبت نام در بلاک چین برای خود یک کیف پول بیت کوین بسازید. البته نباید کیف پول بلاک چین را با فناوری شبکه بلاک چین اشتباه بگیرید.

تنها نسبت بین این دو، استفاده از فناوری و شبکه بلاک چین در کیف پول است. آموزش ثبت نام در کیف پول بلاک چین به آسانی دیگر کیف پول ها است. لذا در ادامه برای ورود به بلاک چین همراه ما باشید.

کیف پول بلاک چین چیست؟

کیف پول بلاک چین یکی از قدیمی ترین کیف پول های نرم افزاری دنیای ارز های دیجیتال است. در این کیف پول می توانید انواع ارز های دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و استلار را نگهداری کنید. بلاک چین قبل از این که به یک کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال تبدیل شود، تنها یک کاوشگر در زمینه بیت کوین بود. به طوری که در آن می توانستید وضعیت تراکنش ها و شبکه بیت کوین را مشاهده کنید.

پس از ورود به بلاک چین شما با رابط کاربری بسیار آسانی رو به رو می شوید؛ به طوری که با اولین نگاه، خواهید دانست که چگونه از آن استفاده کنید. از کیف پول نرم افزاری بلاک چین می توانید برای گوشی موبایل، کامپیوتر و همچنین مرورگر خود استفاده کنید. همچنین استفاده از بلاک چین بر روی سیستم عامل ios هم امکان‌پذیر است.

آموزش ثبت نام در بلاک چین

برای ورود به بلاک چین و استفاده از خدمات آن، نیاز است تا اقدام به ثبت نام کنید. این کار به سادگی امکان‌پذیر است. تنها باید مراحل زیر را انجام دهید تا دارای یک حساب در کیف پول نرم افزاری بلاک چین باشید.

  • ابتدا به سایت Blockchain.com بروید.
  • حال بر روی گزینه SignUp کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام در بلاک چین هدایت شوید.
  • یک فرم برای درج اطلاعاتی نظیر ایمیل و پسورد نمایش داده می شود؛ اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • تیک موافقت با قوانین کیف پول بلاک چین را بزنید.
  • سپس گزینه Create My Wallet را انتخاب کنید.
  • ورود به بلاک چین و ساخت کیف پول با موفقیت انجام شد؛ در پنجره نمایش داده شده، گزینه Maybe Later را انتخاب کنید.
  • جهت افزایش امنیت حساب بلاک چین خود، به ایمیل خود مراجعه و با کلیک بر روی لینک ارسال شده ایمیل را تایید کنید.
  • دقت داشته باشید که یک شناسه کیف پول (Wallet ID) نیز برای شما ارسال شده است که هنگام ورود به کیف پول آن را نیاز دارید؛ شناسه را دور از دسترس دیگران نگهداری کنید.

آموزش ارسال و دریافت ارز دیجیتال در بلاک چین

پس از ورود به بلاک چین اصلی ترین قابلیتی که می توانید از آن استفاده کنید، ارسال و دریافت ارز دیجیتال است. در واقع درون کیف پول نرم افزاری بلاک چین، اکثر قابلیت ها نظیر خرید ارز دیجیتال، برای کاربران ایرانی به دلیل مسائل تحریم امکان‌ناپذیر است.

برای استفاده از آن قابلیت ها نیاز به احراز هویت با پاسپورت کشور دیگری دارید. اما ارسال و دریافت ارز دیجیتال در بلاک چین به راحتی امکان‌پذیر است. برای ارسال بیت کوین در بلاک چین مراحل زیر را انجام دهید.

  • پس از ورود به بلاک چین در صفحه اصلی بر روی گزینه ارسال (Send) کلیک کنید.
  • در صفحه ای که نشان داده می شود باید اطلاعاتی نظیر نام ارز دیجیتال، آدرس کیف پول مقصد و توضیحات تراکنش را وارد کنید.
  • در نهایت بر روی گزینه آبی رنگ Continue کلیک کنید.

برای دریافت بیت کوین در بلاک چین باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • بر روی گزینه Request کلیک کنید.
  • ارز دیجیتال را انتخاب کنید.
  • حال می توانید آدرس آن را کپی و به فرد ارسال کننده همان ارز ارائه دهید.

آموزش افزایش امنیت کیف پول بلاک چین

امنیت یکی از مهم ترین نکات فعالیت در کیف پول های ارز دیجیتال است. درست است که هنگام ثبت نام در بلاک چین اطلاعات امنیتی زیادی گرفته نمی شود؛ اما پس از ورود به بلاک چین می توانید امنیت حساب خود را ارتقا دهید. برای این کار در داشبورد خود باید از بین گزینه های پنل سمت چپ، گزینه Security Center را انتخاب کنید. حال سه بخش برای افزایش امنیت حساب نمایش داده می شود.

  • Verify Email Address: در کادر اول می توانید با کلیک بر روی گزینه آبی رنگ، درخواست ارسال مجدد ایمیل را داشته باشید. همچنین می توانید ایمیل خود را تغییر دهید.
  • Two-step Verification: در این کارد با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، می توانید رمز دو مرحله ای را با استفاده از موبایل خود فعال کنید.
  • Backup Phrase: با استفاده از این بخش می توانید ۱۲ عبارت را دریافت کنید. سپس برای هر بار ورود به بلاک چین نیاز است تا آن ها وارد و بررسی شوند. همچنین درصورت دریافت دوازده عبارت، حتما آن ها را در جایی یادداشت و نگهداری کنید. از این کلمات برای بکاپ گرفتن از بلاک چین استفاده می شود. دقت داشته باشید که بلاک چین، در نهایت چهار تا از واژگان را به صورت تصادفی از شما درخواست می کند؛ این برای اطمینان حاصل کردن از یادداشت واژگان است.

آیا بلاک چین به دارایی های ما دسترسی دارد؟

یکی از نگرانی های همیشگی کاربران، دسترسی کیف پول به دارایی ها است. بلاک چین از کلید های خصوصی کیف پول های شما، به صورت رمزنگاری شده نگهداری می کند و به هیچ وجه به دارایی های شما دسترسی ندارد. لذا پس از ورود به بلاک چین می توانید بدون نگرانی از این موضوع فعالیت داشته باشید.

بهترین کیف پول های سخت افزاری ۲۰۲۱

جمع‌بندی

با این که کیف پول بلاک چین از قدیمی ترین کیف پول ها است و همچنین قابلیت های زیادی دارد، اما رابط کاربری آسانی را به وجود آورده؛ این باعث شده تا شما پس از ورود به بلاک چین گمراه و سردرگم نشوید. در بلاک چین می توانید هر نوع ارز دیجیتالی را نگهداری کنید. پیشنهاد می کنیم از این کیف پول تنها برای نگهداری دارایی، ارسال و دریافت استفاده کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا