اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

محبوبیت بالای دونالد ترامپ در میان سرمایه‌گذاران کریپتو!

دونالد ترامپ پس از اینکه در نظرسنجی انجام شده توسط شرکت Paradigm به عنوان برنده ظاهر شد، بین دارندگان ارزهای دیجیتال به اولویت انتخاباتی تبدیل شده است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت cryptopolitan، در نظرسنجی که جدیدا توسط یک شرکت پیشرو سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به نام پارادایم (Paradigm) انجام شده، مشخص شد که دونالد ترامپ طرفداران زیادی در جامعه بازار ارزهای دیجیتال دارد. این نظرسنجی در سطح ملی توسط Public Opinion Strategies بین ۲۸ فوریه و ۴ مارس انجام شد و ۱۰۰۰ رای‌دهنده در آن شرکت کردند. نتایج این بررسی نشان داد که ۴۸ درصد از دارندگان کریپتو قصد دارند به دونالد ترامپ رای دهند، در حالی که ۳۹ درصد قصد دارند از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات‌متحده حمایت کنند.

پادکست محبوبیت بالای دونالد ترامپ در میان سرمایه‌گذاران کریپتو!

این اعداد نشان‌دهنده محبوبیت قابل توجه دونالد ترامپ در میان دارندگان رمزارز است، به ویژه در دوره‌ای که قیمت بیت کوین با افزایش مواجه بود و به بالاترین رقم تاریخ ۶۸۰۰۰ دلار رسید.

یکی از جنبه‌های قابل توجه که در این نظرسنجی برجسته شده، عدم اعتماد به احزاب سیاسی بزرگ در مورد مسائل مربوط به رمزنگاری است. این نظرسنجی نشان داد که ۴۹ درصد از رای‌دهندگان در این موضوع نسبت به هر دو حزب ابراز بی‌اعتمادی کرده‌اند. از این میزان بی‌اعتمادی ۴۰ درصد سهم دموکرات‌ها بود و ۳۰ درصد به جمهوری‌خواهان تعلق داشت. این نشان‌دهنده یک شک و تردید عمومی میان رای‌دهندگان در مورد رسیدگی به رمزارزها توسط نهادهای سیاسی است.

حزب جمهوریخواه در زمینه بحث‌های جاری پیرامون ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کریپتو را به جایگاه بالایی در پلتفرم ملی خود ارتقا داده است. ترامپ موضعی قاطع علیه CBDCها اتخاذ کرده و قول داده در صورت انتخاب شدن با آنها مخالفت کند. این موضع به شدت با نظر بخش قابل توجهی از دارندگان کریپتو که نگرانی‌هایی درباره تأثیر CBDCها بر اکوسیستم کریپتو دارند، همخوانی دارد.

حمیات ترامپ از ارزهای دیجیتال

نتایج نظرسنجی همچنین نشان‌دهنده تاثیر زیاد دارندگان ارزهای دیجیتال به عنوان یک بلوک رای‌دهی در انتخابات است. تقریبا ۱۹ درصد از رای‌دهندگان در حال حاضر یا رمزارز دارند یا به نوعی با این صنعت درگیر هستند. با داشتن یا استفاده از ارزهای دیجیتال درگیر هستند و ۱۶ درصد دیگر نیز قصد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را دارند. این جمعیت‌شناسی نشان‌دهنده تاثیر بالقوه این گروه در انتخابات است که می‌تواند بر نتایج در رقابت‌های رقابتی تاثیر بگذارد.

افزون بر آن، این نظرسنجی تغییری در جمعیت‌شناسی دارندگان ارزهای دیجیتال را آشکار کرد. مالکیت کریپتو به طور قابل توجهی در میان جوامع رنگین پوست و جمعیت جوان‌ بالاتر است. به عنوان مثال، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های آفریقایی تبار و ۳۲ درصد از اسپانیایی‌ها درگیر معاملات و مبادلات ارزهای دیجیتال هستند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این روند بر افزایش جذابیت دارایی‌های رمزنگاری فراتر از دارایی‌های سنتی تاکید می‌کند. افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال با شور و هیجان مربوط به تایید ETFهای بیت کوین که نقش مهمی در افزایش روند صعودی اخیر در بازار کریپتو داشته‌اند، همراه شده‌است. در حالی که ۶ درصد از رای دهندگان قبلا در ETFهای رمزنگاری سرمایه گذاری کرده‌اند، ۶ درصد دیگر نیز قصد دارند به این بازار ورود کنند؛ موضوعی که نشان‌دهنده افزایش علاقه کاربران برای سرمایه گذاری در کریپتو است.

به طور کلی، نظرسنجی شرکت Paradigm چشم‌انداز در حال تکامل پذیرش کریپتو و تلاقی آن با ترجیحات سیاسی را برجسته می‌کند. محبوبیت ترامپ در میان صاحبان رمزارز، همراه با نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد رویکردهای نظارتی به دارایی‌های دیجیتال، بر اهمیت سیاست‌های مرتبط با رمزنگاری در تصمیم‌گیری‌های انتخاباتی تاکید می‌کند. همانطور که کریپتو همچنان به مقبولیت خود ادامه می‌دهد، تاثیر آن بر روندهای سیاسی احتمالا افزایش می‌یابد و آن را به یک موضوع کلیدی برای سیاست‌گذاران و رای‌دهندگان تبدیل می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا