تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و بررسی نمودار قیمت، امروز ۲۱ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس،  قیمت بیت کوین (BTC) در معاملات صبح روز دوشنبه آسیا صعود خود را به بالای ۲۸,۰۰۰ دلار از سر گرفت، سطح حمایتی که در بیشتر روزهای ماه آوریل با وجود شروع خوبی که از ابتدای سال داشت، به دلیل افزایش نرخ‌های بهره، ورشکستگی بانک‌ها و نگرانی‌ها در مورد رکود در ایالات‌متحده در نوسان بوده‌است. تحلیل نمودار قیمت ۱۰ ارز دیجیتال غیر پایدار دیگر، از جمله اتریوم نشان از رشد قیمت دارند. دوج کوین نیز روندی افزایشی را در پیش گرفت.

پادکست تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

آینده قیمت ارزهای دیجیتال

براساس داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸:۰۰ صبح در هنگ کنگ با ۱.۴۰ درصد افزایش به ۲۸,۳۴۳ دلار رسید. بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ درصد افزایش داشته‌است و در این ماه موفق شده حتی با وجود مانع‌تراشی بازارهای سهام، افزایش نرخ بهره، مجموعه‌ای از ورشکستگی بانک‌ها و نشانه‌هایی از رکود در اقتصاد آمریکا سطح ۲۸,۰۰۰ دلار را حفظ کند.

کادان استادلمن، مدیر ارشد فناوری کومودو گفت که بیت کوین ممکن است در هفته آینده از ۳۰,۰۰۰ دلار عبور کند؛ اما سرمایه‌گذاران باید جانب احتیاط را رعایت کنند زیرا ممکن است یک رکود در راه باشد. وی افزود: «به طور معمول، ما ریسک را به عنوان عاملی برای رشد قیمت بیت کوین تلقی می‌کنیم و به همین دلیل در ماه گذشته با وجود بحران بانکی شاهد مثبت بودن ریسک برای بیت کوین بوده‌ایم. اما در حال حاضر عملکرد قیمت به ما می‌گوید که بازار بلاتکلیف است.»

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت اتریوم (ETH) با افزایش ۰.۵۵ درصدی به ۱,۸۵۹ دلار آمریکا رسید. این رمزارز ۳.۶۲ درصد در هفته پیش از هاردفورک شانگهای که روز چهارشنبه رخ خواهد داد و به عنوان ارتقای Shapella نیز شناخته می‌شود، افزایش یافت. این ارتقا به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا برای اولین بار بتوانند اتریوم استیک‌شده خود را برداشت کنند.

اکثر ۱۰ ارز دیجیتال برتر دیگر براساس ارزش بازار، سود متوسطی را به رهبری دوج کوین (DOGE) نشان دادند که با افزایش ۲.۳۱ درصدی به ۰.۰۸۳۲۸ دلار آمریکا رسید و طی یک هفته رشدی ۵.۳۰ درصدی را به ثبت رساند. این میم کوین، هفته گذشته که ایلان ماسک نماد پرنده آبی توییتر را به نماد سگ دوج کوین تغییر داد، افزایش یافت و در ۴ آوریل به ۰.۱۰ دلار آمریکا رسید. سپس با بازگشت نماد توییتر به پرنده، این نماد با کاهش قیمت مواجه شد.

قیمت سولانا (SOl) نیز با افزایش ۱.۵۱ درصدی به ۲۰.۳۳ دلار آمریکا رسید؛ اما در روند هفتگی، کاهشی یک درصدی را نشان داد. پولکادات (DOT) ۱.۲۹ درصد افزایش یافت و به ۶.۲۲ دلار آمریکا رسیده اما به طور مشابه در هفت روز گذشته ۰.۸۷ درصد کاهش داشت.

ارزش کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۹۵ درصد افزایش یافته و به ۱.۱۹ تریلیون دلار و حجم کل معاملات در همین دوره با ۸.۱۹ درصد افزایش به ۲۹.۴۶ میلیارد دلار آمریکا رسیده‌است.

در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، شاخص Forkast 500 NFT در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح در هنگ کنگ با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۳,۹۶۸.۴۲ رسید و ۲.۳۴ درصد از ارزش خود را در هفته اخیر از دست داد. این شاخص معیاری برای سنجش عملکرد بازار جهانی NFT است و شامل ۵۰۰ قرارداد هوشمند واجد شرایط در هر روز است.

اثر شاخص‌های اقتصاد آمریکا بر قیمت ارزهای دیجیتال

معاملات آتی سهام ایالات متحده از ساعت ۸:۰۰ صبح در هنگ کنگ به صورت مختلط (ترکیبی از سبز و قرمز) معامله شد. معاملات آتی میانگین صنعتی داوجونز ۰.۱۴ درصد افزایش و معاملات آتی ۵۰۰ S&P  میزان ۰.۰۹۱ درصد افزایش یافت؛ اما در مقابل، شاخص آتی نزدک-۱۰۰ حدود ۰.۱۰ درصد کاهش یافت.

نرخ بیکاری آمریکا که جمعه گذشته منتشر شد، در ماه مارس به ۳.۵ درصد در مقایسه با ۳.۶ درصد در فوریه کاهش یافت. بر اساس گزارش TradingEconomics، آمریکا در ماه مارس ۲۳۶,۰۰۰ شغل ایجاد کرد که کمی کمتر از حد انتظار است؛ اما نشان می‌دهد که بازار کار این کشور همچنان قوی است.

با این حال، چندین شاخص که اوایل هفته گذشته منتشر شد، به رکود اقتصادی اشاره دارد. فرصت‌های شغلی در فوریه به ۹.۹ میلیون کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از می ۲۰۲۱ بود. شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات‌متحده در ماه مارس نیز از رکود احتمالی خبر داد و از ۴۷.۷ درصد در فوریه به ۴۶.۳ درصد کاهش یافت.

نرخ‌های بهره ایالات‌متحده در حال حاضر بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد است، که بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۰۶ محسوب می‌شود. پیش از نشست مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو در ۳ می، تحلیلگران در گروه CME بر این باورند که به احتمال ۳۵.۳ درصد تغییری در نرخ‌ها وجود نداشته باشد؛ در حالی که ۶۴.۷ درصد انتظار دارند که نرخ بهره کاهش یابد. همچنین، ۶۴.۷ درصد انتظار رشد ۲۵ واحد پایه را دارند.

این هفته شاخص‌های اقتصادی بیشتری در ایالات متحده منتشر می‌شود. شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در روز پنجشنبه، گزارش ماهانه تجارت خرده‌فروشی که انتظار می‌رود در روز جمعه منتشر شود و صورتجلسه‌ای از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که انتظار می‌رود روز سه‌شنبه منتشر شود.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا