تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ اردیبهشت

در بیست و هفتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ اردیبهشت، نیم نگاهی به بازار در اولین روز هفته معاملاتی، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی رویدادهای جدید پیرامون بیت کوین و بلاکچین و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ اردیبهشت

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۸ اردیبهشت

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 18 اردیبهشت

دوشنبه گذشته (۱۱ اردیبهشت)، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۱.۱۸ تریلیون دلار رسید. قیمت بیت‌کوین در حدود ۲۸,۴۳۷ دلار و قیمت ETH حدود ۱,۸۴۶ دلار بود. اما با گذشت یک هفته از تاریخ مذکور، طبق داده‌های کوین‌مارکت کپ، ارزش بازار رمزارزها از ۱.۲۱ تریلیون دلار به محدوده ۱.۱۴ تریلیون دلار افت کرد. بیت کوین و اتریوم به ترتیب توانستند به بالای ۲۹,۰۰۰ دلار و ۲,۰۰۰ دلار صعود کنند؛ اما در آخر هفته دوباره به محدوده ۲۸,۰۰۰ دلار و ۱,۸۰۰ دلار سقوط کردند.

در سری واچ لیست این هفته از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، موقعیت‌های معاملاتی رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج‌کوین (DOGE) و استلار (XLM) را بررسی خواهیم کرد. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید واچ لیست هفتگی را مطالعه فرمایید.

نیم نگاهی به بازار رمزارزها در اولین روز هفته معاملاتی

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 18 اردیبهشت
  • کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو که خود را به عنوان نسل سوم بلاکچین معرفی کرده و یکی از پروژه‌های رمزارزی قوی و پرطرفدار در بازار رمزارزهاست که برای انتقال ارزش، ایجاد قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توان از آن استفاده کرد. پروژه این ارز دیجیتال خیلی بی‌سروصدا و بی‌حاشیه به مسیر تکامل خود ادامه می‌دهد. به طوری که به گزارش برخی تحلیل‌گران، توکن حاکمیتی این رمزارز یعنی ADA در بازارهای گاوی بعدی می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

رتبه از نظر ارزش بازارقیمت فعلیارزش بازار
۷$۰.۳۷$۱۲,۸۷۱,۴۸۴,۷۰۸
  • شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یکی از معروف‌ترین میم‌کوین‌های بازار رمزارزهاست که بسیاری آن را با لقب «قاتل دوج‌کوین» می‌شناسند. تیم توسعه‌دهنده شیبا از راه‌اندازی شبکه شیباریوم به عنوان یک راه‌حل لایه ۲ روی بلاکچین اتریوم خبر داده است. در نتیجه می‌توان گفت؛ ارتقای پیش‌روی شیبا نشان می‌دهد که این رمزارز قرار نیست تنها یک میم‌کوین باقی بماند و مؤلفه‌هایی با ارائه ارزش ذاتی در آینده این میم‌کوین وجود دارد.

رتبه از نظر ارزش بازارقیمت فعلیارزش بازار
۱۵$۰.۰۰۰۰۰۹۰۹۲$۵,۳۰۸,۵۸۴,۵۷۱

جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در جدیدترین اقدام خود، ارزهای دیجیتال ترند بازار شامل چین جی پی تی (CGPT)، اسپیس آی دی (ID)، ای آی دوج (AIDOGE)، پپه (PEPE) را لیست کرده است.

عوامل مهم در بازار ارزهای دیجیتال این هفته

طبق برنامه هر دوره، هفته‌نامه‌های او ام پی فینکس عوامل مهم و تأثیر‌گذار در دنیای ارزهای دیجیتال را که معامله‌گران باید زیر نظر داشته باشند، پوشش می‌دهد. این هفته‌نامه نیز با چند رویداد مهم همراه است.

صرافی او ام پی فینکس حامی رسمی اینوتکس ۲۰۲۳
  • لیست‌شدن میم‌کوین‌های جدید در بایننس

بایننس اخیراً از اضافه کردن میم‌کوین‌های جدید و پرسروصدای پپه (PEPE) و فلوکی (FLOKI) در بازار معاملاتی خود خبر داده که منجر به افزایش تقاضا برای این رمزارزها شده است. به طوری که ارز دیجیتال پپه که تقریباً یک ماه است به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شده، در طول تقریباً دو هفته گذشته بیش از ۶۰۰۰ درصد رشد ثبت کرده است.

  • توقف برداشت‌های بیت‌کوین در بایننس

توقف اخیر برداشت‌های بیت‌کوین در بایننس برای دو بار در طول ۱۲ ساعت، دوباره منجر به افت قابل‌توجه قیمت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان شد. برخی معامله‌گران معتقدند که اگر بیت‌کوین بتواند به زودی از مقاومت ۲۸,۶۵۰ دلاری عبور کند و به سمت بالا برگردد، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که این رمزارز برتر در اواخر این هفته به ۲۹,۰۰۰ دلار برسد. این در حالی است که اگر قیمت بیت‌کوین در عبور از مقاومت مذکور شکست بخورد، ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت BTC و سایر رمزارزهای برتر در روزهای آینده شود.

  • عرضه توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه طلا در زیمبابوه

بانک مرکزی زیمبابوه، در اقدامی برای مقابله با تورم، از عرضه توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه طلا از اواخر هفته پیش خبر داد. این خبر که تا حد زیادی تصور می‌شود حرکتی مثبت باشد، ممکن است در روزهای آینده جهش رشدی را برای ارزهای دیجیتال برتر ایجاد کند.

  •  رویدادهای کلان کلیدی

با تمرکز بر رویدادهای کلان اقتصادی متوجه خواهیم شده که این هفته قرار است با انتشار نسخه آوریل شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) احتمالاً نقطه عطف دیگری در بازار ارزهای دیجیتال رقم بخورد. در تاریخ ۱۰ می (چهارشنبه)، CPI به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که نشانه‌هایی مبنی بر ادامه کاهش تورم وجود دارد یا خیر. این موضوع به طور خاص زمینه را برای قانون‌گذاران در تسهیل و یا تشدید سیاست‌های اقتصادی افزایش می‌دهد.

شاخص CPI به عنوان یک کاتالیزور نوسانات در سراسر بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‎‌شود. در ماه گذشته، یک افت جزئی در این شاخص نسبت به انتظارات بازار، بیت‌کوین را به بالاترین سطح ده ماهه (بیش از ۳۰ هزار دلار) رساند. اما در این ماه حتی در صورت وجود شرایط مثبت ناشی از این شاخص، از دیدگاه برخی معامله‌گران ادامه این روند صعودی بازار پیش‌بینی نمی‌شود.

با این حال لازم به ذکر است که CPI تنها یکی از چندین مجموعه داده مهم ایالات متحده است که این هفته ارائه می‌شوند. به علاوه داده‌های مطالبات بیکاری، اعداد شاخص قیمت تولیدکننده و گزارش درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۳ از شرکت‌های بزرگ در هفته جاری نیز منتشر خواهند شد. همچنین چهار سخنران فدرال رزرو در این هفته روی صحنه خواهند رفت که ممکن است منجر به ایجاد نوساناتی در بازار شوند.

حضور صرافی او ام پی فینکس به عنوان حامی رسمی اینوتکس ۲۰۲۳

صرافی دانش بنیان ارز دیجیتال او ام‌ پی‌ فینکس تصمیم گرفته است تا در دوازدهمین دوره برگزاری رویداد اینوتکس به عنوان حامی رسمی این رویداد حضور داشته باشد. غرفه صرافی او ام پی فینکس در این رویداد بزرگ حوزه فناوری که از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت در مجموعه پارک فناوری پردیس میزبان اتفاق هیجان‌انگیز زیادی است. از جمله مواردی که در غرفه ۸۰۲ در انتظار شماست؛ می‌توان به مسابقه تریدرها، گردونه شانس و جوایز کریپتویی، سخنرانی شخصیت‌های سرشناس حوزه بازارهای مالی و… اشاره کرد.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی در هفته‌نامه – 18 اردیبهشت

معیار‌های زیادی وجود دارند که تریدرها برای افزایش نرخ موفقیت در معاملات خود باید به آن‌ها عمل کرده و پایبند باشند. به ویژه معامله‌‌گران برای داشتن معاملات سودآور و کنترل احساسات نیاز به یک دیدگاه واضح و دقیق، تمرکز و در نهایت ایجاد یک پلن معاملاتی دارند. وجود یک پلن معاملاتی باعث می‌شود که معامله‌گر هیجانات خود را کنترل کرده و مطابق با شرایط و قوانین معاملاتی خود اقدام کند. در نتیجه می‌توان گفت؛ یک معامله‌گر حرفه‌ای باید به اندازه‌ قابل‌توجهی صبور باشد تا موقعیت‌های معاملاتی او به هدف یا حد ضرر برخورد کنند. همچنین معامله‌گران صبور می‌توانند بهترین فرصت‌های معاملاتی را کشف کنند.

صبر یعنی واکنش نشان دادن در بهترین فرصت، نه در اولین فرصت.

ممکن است معامله‌گران در مسیر معاملاتی خود به اتفاقات غیرمنتظره‌ برخورد کنند و روندهای قیمتی برخلاف روند پیش‌بینی شده توسط آن‌ها حرکت کند. در نتیجه، بسیار مهم است که تریدرها صبر پیش بگیرند تا بتوانند بهترین تصمیم را متناسب با پلن معاملاتی خود اتخاذ کنند. به عبارت دیگر، این نکته بسیار مهم است که تریدر بازار را درک کند و طبق برنامه معاملاتی خود پیش برود. ویژگی بی‌حوصلگی و طمع برای کسب سود بیشتر در بین اغلب معامله‌گران مبتدی، می‌تواند آن‌ها را از استراتژیشان دور کند که طبیعتاً منجر به از دست دادن سرمایه خواهد شد. به همین دلیل است که افراد صبور در بازارهای مالی عملکرد بهتری دارند.

سلب مسئولیت-پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده –۱۸ اردیبهشت

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا