اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

پیروزی کیف پول کوین بیس در برابر اتهامات SEC

پیروزی کیف پول کوین بیس در برابر اتهامات SEC یک پیروزی عظیم برای DeFi است.

کیف پول رمزنگاری خودتصدی (Self-custody) کوین‌بیس، آن را به یک واسطه تبدیل نمی‌کند که به گفته حقوقدانان، شکست مهمی برای SEC و یک امتیاز برای DeFi است.

وکلای کریپتو از تصمیم اخیر یک قاضی ایالات متحده برای رد اتهامات علیه کیف پول کوین بیس به عنوان یک پیروزی برای کیف پول‌های خودتصدی و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استقبال می‌کنند.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، کاترین فایلا (Katherine Failla) در ۲۷ مارس، پیشنهاد کوین بیس برای رد شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار را رد کرد و دریافت SEC ادعا کرده کوین بیس فاقد مجوز است و عرضه رمز ارز آن اوراق بهادار ثبت نشده است.

قاضی همچنین تشخیص داد که SEC ادعا نمی‌کند کوین‌بیس فعالیت دلالی را از طریق کیف پول کوین‌بیس انجام می‌دهد، اپلیکیشن کیف پول کریپتو خودتصدی که به کاربران کنترل کامل دارایی‌هایشان را می‌دهد.

قاضی همچنین تشخیص داد SEC نتوانسته ادعا کند که کوین‌بیس فعالیت کارگزاری را از طریق کیف پول خود، برنامه کیف پول خودتصدی که به کاربران کنترل کامل بر دارایی‌های خود را می‌دهد، انجام داده است.

این یک پیروزی بسیار بزرگ برای افزونه (extensions) کیف‌پول‌های مبتنی بر مرورگر و سایر برنامه‌های مشابه است.

روزنبرگ تأکید کرد: «مسئله این نیست که کوین بیس برنده شد، بلکه اساس آن بود. او توضیح داد که کمک کردن Coinbase به کاربران کیف پول در پیدا کردن قیمت‌های توکن به این معنی نیست که به عنوان یک کارگزار یا واسطه عمل می‌کند.

این حکم دادگاه می‌تواند توسط توسعه‌دهندگان برنامه‌های DeFi که با شکایت‌های مشابهی مواجه هستند، برای اثبات خود از ادعاهای اینکه به عنوان یک کارگزار غیرثبت‌نام شده عمل کرده‌اند، استفاده شود.

پیروزی کیف پول کوین بیس در برابر اتهامات SEC

رئیس حقوقی انجمن حامی صنعت بلاک‌چین، ماریسا تاشمن کاپل (Marisa Tashman Coppel) اعلام کرد که “از اینکه دادگاه اتهامات بیش از حد SEC در رابطه کیف پول کوین‌بیس را مهار می کند، بسیار خوشحال است.

مایک سلیگ (Mike Selig) شریک شرکت حقوقی ویلکی فار و گالاگر (Wilkie Farr & Gallagher) در یک پست X اعلام کرد که اخراج کیف پول Coinbase یک شکست مهم برای SEC بود.

رئیس حقوقی شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو، جیک چروینسکی (Jake Chervinsky) اظهار داشت با وجود اینکه برخی نکات مثبت در دستور قاضی وجود دارد اما SEC برنده می‌شود. او گفت برای DeFi عالی است که کیف پول به عنوان کارگزار شناخته نمی‌شود اما دادگاه در چندین مسئله کلیدی با SEC (به نظر من به اشتباه) همراه شد.

چروینسکی توضیح داد که قاضی فایلا گفته است که آزمون هاوی یک چارچوب حقوقی برای طبقه‌بندی اوراق بهادار برای “معاملات تنها در بازار ثانویه” اعمال می‌شود و از قرارداد در قرارداد سرمایه‌گذاری چشم‌پوشی می‌کند.

او ادعا کرد که دادگاه همچنین نظریه SEC را پذیرفت که یک پروژه توکن از سود فروش برای سرمایه‌گذاری دوباره در اکوسیستم خود استفاده می‌کند یک شرکت مشترک است که در آن خریداران به طور معقول انتظار سود داشته باشند برای آن‌ها به یک اوراق بهادار تبدیل می‌کند، پذیرفت. چروینسکی گفت این یک نتیجه ناامیدکننده است. اما این فقط آغاز پرونده SEC به طور خاص علیه Coinbase است.

این پرونده اکنون به تحقیق ادامه می‌دهد جایی که Coinbase و SEC شواهدی را برای استدلال‌های خود جمع‌آوری می‌کنند.

SEC برای اولین بار در ژوئن سال گذشته از Coinbase شکایت کرد و ادعا کرد که ۱۳ توکن را فهرست کرده است که SEC آن را اوراق بهادار می‌داند و به عنوان یک صرافی بدون مجوز و ارگزار-فروشنده فعالیت می‌کند که Coinbase این ادعاها را رد می کند.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا