آموزش ارز دیجیتالآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتالآموزش متاورس

آموزش قدم به قدم خرید زمین در متاورس

متاورس یک دنیای مجازی پویا و هوشمند است که افراد را از طریق دستگاه‌ها، تجربیات، کار و بازی به یکدیگر متصل می‌کند. یکی از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم امکان خرید و فروش زمین‌های مجازی است. این زمین‌ها در چند سال گذشته به دارایی‌های ارزشمندی در دنیای کریپتو تبدیل شده‌اند.

با استفاده از ارز دیجیتال و کریپتو کارنسی می‌توانید زمین‌های مختلفی را در پلتفرم‌های متاورسی خریداری کنید. خرید زمین در متاورس درست مثل دنیای واقعی امکانات جذابی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمین خود ساختمان یا بنا ایجاد کنید و با استفاده از آثار هنری آن را شخصی سازی کنید. در ادامه با بلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا به آموزش قدم به قدم خرید زمین در متاورس بپردازیم.

زمین متاورس چیست؟

زمین متاورس (Metaverse Land) یک نوع جدید از سرمایه دیجیتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد فضای خصوصی و شخصی خود را در یک دنیای مجازی خریداری کنند. متاورس بر خلاف بازی‌های انلاین بر پایه بلاک چین، از این تکنولوژی برای پیگیری مالکیت زمین‌های دیجیتال استفاده می‌کند. به این ترتیب اطمینان از امنیت و شفافیت در فرآیند خرید به کاربران ارائه می‌شود. با وجود بلاک چین افراد می‌توانند با اطمینان تراکنش‌های خود را در یک فضای خصوصی و شخصی انجام دهند.

پادکست اموزش قدم به قدم خرید زمین در متاورس

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

مزایای خرید زمین در متاورس چیست؟

خرید زمین در متاورس، همانند دیگر سرمایه‌های دیجیتال، در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در دسامبر ۲۰۱۷، اولین مزایده زمین در متاورس با قیمت ۲۰ دلار برای هر قطعه برگزار شد، و تا انتهای سال ۲۰۲۱ قیمت هر کدام از این قطعه‌ها به ۶ هزار دلار رسید. در اواسط سال ۲۰۲۲ با رشد بیش از ۵۰ درصد، قیمت هر قطعه زمین در متاورس به ۱۵ هزار دلار افزایش یافت. در کنار گسترش و پیشرفت متاورس در این مدت زمان، می‌توان به دیگر مزایایی از جمله امنیت سرمایه گذاری در این پلتفرم، ایمنی شبکه بلاک چین، تجربه دنیایی جدید و ایجاد شخصیت منحصر به فرد برای ارتباط با افراد در سراسر جهان اشاره کرد.

چطور در متاورس زمین بخریم؟

اولین قدم برای سرمایه گذاری و خرید زمین در متاورس، خرید ارز دیجیتال است. برای خرید زمین در متاورس شما باید از یکی از ارزهای اتریوم، مانا (MANA) یا سند (SAND) استفاده کنید. در حال حاضر پلتفرم‌های متاورس یکی از متنوع‌ترین فضاها را برای خرید زمین و شخصی سازی کاربران به همراه دارند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید ارز سند باکس در صرافی ارز دیجیتال

همانند دنیای واقعی، در متاورس نیز برای خرید زمین و ملک باید به سراغ کاربران و سرمایه گذاران دیگر بروید و در نهایت به دنبال موقیعت‌های سرمایه گذاری بهتر و زمین‌هایی با پتانسیل بالا باشید. خرید و فروش در متاورس شباهت زیادی به بازار NFT دارد و تنها چیزی که برای نگهداری سرمایه خود نیاز دارید یک کیف پول است. متامسک (Metamask) و بایننس (Binance) از محبوب‌ترین کیف پول‌ها برای خرید زمین در متاورس هستند.

مراحل خرید زمین در متاورس شامل موارد زیر می‌شود:

  • ساخت کیف پول دیجیتال

قبل از هر چیزی برای خرید زمین در متاورس به یک کیف پول برای ذخیره ارزی که می‌خواهید با آن زمین بخرید، نیاز دارید.

  • اتصال کیف پول به متاورس

هر پلتفرم در متاورس مراحل ثبت نام به خصوص خود را دارد. بعد از باز کردن حساب، باید کیف پول خود را به این حساب متصل کنید.

  • خرید کریپتو

برای خرید زمین در متاورس در ابتدا باید میزان سرمایه گذاری خود را مشخص کنید. همانطور که اشاره کردیم برای خرید می‌توانید از ارزهای اتریوم، مانا (MANA) و سند (SAND) استفاده کنید.

  • انتخاب زمین مناسب برای سرمایه گذاری

در نهایت شما آماده خرید زمین در متاورس هستید و باید زمین مناسب با بودجه و سرمایه خود را انتخاب کنید.

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

رنج قیمت زمین در متاورس چقدر است؟

قیمت زمین در متاورس بسته به پلتفرمی که در آن سرمایه گذاری می‌کنید متغیر است. در سال ۲۰۲۱، میانگین قیمت هر زمین در متاورس حدود ۵ هزار دلار بود. با پیشرفت و توسعه پلتفرم متاورس در سال ۲۰۲۲، میانگین قیمت هر زمین به ۱۵ هزار دلار افزایش یافت. بزرگ‌ترین معامله در متاورس هم خرید ۱۰۰ جزیره در پلتفرم سندباکس به قیمت ۴.۲ میلیون دلار بود که در حال حاضر، هر کدام از این جزیره‌ها بیش از ۳۰۰ هزار دلار ارزش دارند.

بهترین پلتفرم خرید زمین در متاورس چیست؟

انتخاب پلتفرم مناسب مهم‌ترین مرحله خرید زمین در متاورس است و تاثیر مستقیمی در بازدهی و سود دارد. هر پلتفرم قوانین و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارد پس تحقیق درباره آنها الزامی است.

  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

در گذشته به بازی اکسی اینفینیتی در بلاگ او ام پی فینکس اشاره کرده‌ایم، اکسی اینفینیتی یکی از پرطرفداران‌ترین بازی‌های بلاک چین در جهان است که شامل ملک‌های مجازی نیز می‌شود. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد از بین ۷ نوع زمین برای خرید و سرمایه گذاری انتخاب کنند.

مطالعه بیشتر: کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی با کاشت و برداشت در فاناسیا و پرورش اکسی ها

  • دیسنترالند (Decentraland)

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید ملک در متاورس، دیسنترالند (Decentraland) است که بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده. هر قطعه زمین در این پلتفرم به عنوان یک NFT شناخته می‌شود.

  • سندباکس (Sandbox)

سندباکس هم یکی دیگر از پلتفرم‌های خرید ملک در متاورس است که در بلاگ او ام پی فینکس به آن اشاره کرده بودیم. سندباکس در حال حاضر بیشترین قطعه و زمین را در بین پلتفرم‌های دیگر دارد. پلتفرم سندباکس با افزایش جمعیت و قیمت به بهترین گزینه برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. هنرمندان و شرکت‌های زیادی مثل یوبیسافت (Ubisoft) و اسنوپ داگ (Snoop Dogg) در این پلتفرم زمین دارند.

مطالعه بیشتر: معرفی بازی سندباکس، آموزش کسب درآمد با خرید زمین

ریسک‌های خرید زمین در متاورس چیست؟

بعد از یادگیری خرید و فروش زمین در متاورس، مطلع شدن از ریسک‌های مرتبط با این روش از سرمایه گذاری اهمیت بسیاری دارد. همانند هر سرمایه گذاری دیگر، سرمایه گذاری در متاورس نیز با ریسک‌های به خصوص خود همراه است. تفاوت‌های زیادی بین مالکیت زمین مجازی و واقعی وجود دارد که می‌تواند به بروز مشکلاتی در معامله منجر شود. اگر هر اشتباهی از سوی خریدار یا فروشنده در هنگام معامله انجام شود، دیگر راهی برای جبران آن نیست. به همین دلیل، یادگیری و مطالعه درباره خرید زمین در متاورس به عنوان مهم‌ترین قدم در این سرمایه گذاری، در اولویت قرار دارد.

سوالات پرتکرار درباره خرید زمین در متاورس

متاورس چیست؟

متاورس یک دنیای مجازی است که افراد را از طریق دستگاه‌ها، تجربیات، کار و بازی کردن به یکدیگر متصل می‌کند.

آیا سرمایه گذاری در متاورس پر ریسک است؟

خیر، سرمایه گذاری در متاورس به دلیل استفاده از تکنولوژی بلاک چین ایمنی بالایی دارد.

متاورس متعلق به چه شرکتی است؟

متاورس متعلق به سرمایه گذار مشهور و خالق فیسبوک، مارک زاکربرگ ( Mark Zuckerberg ) است.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا