اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین توسط VanEck

پس از انتشار داده‌های تورم آمریکا در روز گذشته، وضعیت آینده دارایی‌های پرریسک مثبت به‌نظر می‌رسد و گزارشات حاکی از کاهش سرعت بالابردن نرخ‌ها توسط فدرال رزرو هستند.


طبق اظهارات کمپانی غول سرمایه‌گذاری وَن‌اِک (VanEck) در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین، تمهیدات به‌کار گرفته‌شده جهت بهبود شرایط اقتصادی در سطح کلان ممکن است با کناره‌گیری برخی ماینرها همراه باشد که این مسئله می‌تواند قیمت رمزارز برتر بازار را تحت فشار نگه دارد.


متیو سیگِل، مدیر بخش تحقیقات ارز دیجیتال در ون‌اک، از پیش بینی قیمت بیت کوین در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ این‌گونه گفت که به‌دلیل بروز یک موج از ورشکستگی ماینرهای این شبکه بلاک چین، قیمت بیت کوین در این بازه به ۱۲,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید که نشان‌دهنده کف قیمت‌ها در این زمستان ارز دیجیتال است.


ماینرهای شبکه بیت کوین در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه افزایش قیمت تجهیزات ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال / Mining) و روند نزولی قیمت بیت کوین، شرایط بدی را سپری می‌کنند. درآمد و سود استخراج بیت کوین رابطه‌ای مستقیم با قیمت این ارز دیجیتال دارد و ماینرها در قبال حل مسائل پیچیده ریاضی جهت تایید تراکنش‌های بلاک چین، رمزارز BTC را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. بخش بزرگی از این پاداش‌ها جهت ارتقا و تامین سخت‌افزار مورد نیاز ماینرها به‌فروش می‌رسد.


به این ترتیب، زمانی که قیمت بیت کوین مشابه سال جاری یک ریزش ۶۱ درصدی را تجربه می‌کند، ماینرها مجبور به کاپیتولاسیون (Capitulation) می‌شوند. کاپیتولاسیون به رویدادی اشاره دارد که در آن ماینرهای ضعیف‌تر جهت جلوگیری از ضرر، ذخایر ارز دیجیتال خود را فروخته و موجب کاهش بیشتر قیمت می‌شوند.


اکنون ماینرهای بیت کوین در راستای بقا در بازار و مقابله با شرایط بد اقتصادی در دنیا، در حال استفاده از ذخایره خود هستند. داده‌های پلتفرم آماری گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهند موجودی کیف پول ارز دیجیتال ماینرهای بیت کوین از ماه جولای (تیر ماه) تا کنون، بیش از ۲۵,۰۰۰ واحد BTC به ارزش تقریبی ۴۴۴ میلیون دلار کاهش یافته و این پایین‌ترین سطح موجودی ماینرها در ۱۴ ماه اخیر است. از جایی که اکثر کمپانی‌های حوزه ماینینگ با بحران سرمایه روبرو شده‌اند، این روند ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.


سیگل در ادامه صحبت‌های خود نوشت با توجه به عدم سوددهی استخراج بیت کوین، گران‌شدن برق و کاهش قیمت این رمزارز، پیش بینی می‌‌شود ماینرها قدرت سخت‌افزار خود را کاهش دهند و یا در بازار منحل شوند.


پیش بینی قیمت بیت کوین و کاهش تا سطح ۱۲,۰۰۰ دلار به‌معنی ریزش به‌میزان ۸۲ درصد نسبت به سقف تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) است. لازم به ذکر است قیمت بیت کوین در دو بازار خرسی گذشته با رسیدن به ۸۵ درصد کاهش، روند نزولی خود را به‌پایان رساند.


سیگل در رابطه با پیش بینی قیمت بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معتقد است بیت کوین تا آن زمان به سطح ۳۰,۰۰۰ دلاری خود باز می‌گردد. وی خاطرنشان کرد کاهش تورم و نگرانی‌ها پیرامون منابع انرژی، صلح احتمالی در جنگ روسیه و اوکراین و تغییر سیاست‌های پولی آغازگر یک بازار صعودی جدید است. همچنین، کشورهای صادرکننده نفت از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های تجاری خود استفاده خواهند کرد.


ون‌اک در ادامه پیش بینی‌های خود از راه‌اندازی استیبل کوین‌های غیرمتمرکز توسط سازمان‌های مالی گفت. همچنین، این غول سرمایه‌گذار کشور برزیل را یکی از بزرگ‌ترین مراکز دنیا در صنعت ارزهای دیجیتال می‌بیند و معتقد است نتیجه دادگاه ریپل و سازمان SEC با شکست ریپل همراه خواهد بود و بلاکچین اتریوم، برداشت رمزارز از شبکه بیکِن (Beacon Chain) را امکان‌پذیر خواهد ساخت.

جدیدترین پیش بینی قیمت بیت کوین چیست؟

شما می‌توانید با مراجعه به یک سایت پیش بینی ارز دیجیتال از آخرین پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵، ۲۰۲۳۰ و . . . مطلع شوید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا