اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

عملکرد بهتر بیت کوین در مقایسه با شاخص های بازار سهام

به گزارش پلتفرم آماری کریپتوکامپر (Cryptocompare)، رمزارز شماره یک بازار در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) بازدهی منفی به‌میزان ۳.۱۱ درصد را به‌ثبت رساند؛ اما بررسی عملکرد شاخص‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) که ماه سپتامبر را به‌ترتیب با ۹.۳۴ و ۱۰.۵ درصد بازده منفی پشت سرگذاشتند، نشان از عملکرد بهتر بیت کوین (BTC) نسبت به آن‌ها دارد.


بر اساس این گزارش، اتریوم (ETH) با تبدیل‌شدن ارتقای مرج (Ethereum Merge) به یک رویداد «شایعه را بخر، خبر را بفروش» موفق به‌ثبت بدترین عملکرد ماهانه بین دیگر دارایی‌ها شد.

عملکرد اتریوم در ماه‌های آگوست و سپتامبر (مرداد تا مهر) گواهی بر این ادعا است؛ اتریوم در ماه آگوست بیشترین بازده را برای سرمایه‌گذاران خود داشت، اما در ماه سپتامبر که ارتقای مرج نیز در شبکه آن انجام شد، بیشترین کاهش را تجربه کرد.


در مقایسه با عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به شاخص‌های بازار سهام، تنها سولانا (SOL) و طلا توانستند از لحاظ بازده تعدیل‌شده ریسک (Risk-Adjusted Return) به‌ترتیب با ۵.۵۹ و ۲.۸۷ درصد از بیت کوین سبقت بگیرند.


مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ اینتِلیجِنس (Bloomberg Intelligence)، روز ۶ اکتبر (۱۴ مهر) در مقاله‌ای پیرامون چشم‌انداز رمزارزها عنوان کرد عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به دیگر دارایی‌ها در بازارهای مالی و سهام کمپانی‌های حوزه تکنولوژی مانند تسلا (Tesla) در حال ارتقا است.


گزارش کریپتوکامپر همچنین نشان داد که بیت کوین در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) کمترین نوسان را داشته و دامیننس بالاتری را نسبت به دیگر رمزارزهای قید‌شده در این گزارش به خود اختصاص داده است.


تحلیل عملکرد و حجم معاملات تتر (Tether / USDT) و دلار آمریکا در این گزارش نیز نشان داد که سرمایه‌گذاران با کاهش قیمت دیگر ارزها به خرید بیت کوین روی آورده‌اند. طبق نوشته این گزارش، این مسئله ممکن است به این معنا باشد که با کاهش قیمت و افزایش نوسانات در ارزهای فیات، سرمایه‌گذاران در حال انباشت بیت کوین هستند.

بر اساس آمار پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت رمزارز برتر بازار با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۹,۵۲۵ دلار رسید. لازم به ذکر است قیمت بیت کوین طی ۷ روز اخیر نزدیک به ۲ درصد رشد داشته است.

بازده تعدیل شده ریسک چیست؟

بازده تعدیل‌شده ریسک یک چهارچوب برای ارزیابی میزان سوددهی یک دارایی، مبتنی بر ریسک است که جهت تحلیل عملکرد قیمتی و میزان سودآوری دارایی در کسب و کارها استفاده می‌شود.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا