اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

عملکرد بهتر بیت کوین نسبت به سهام پس از جلسه فدرال رزرو

در پی جلسه فدرال رزرو ایالات متحده در روز گذشته که طبق انتظارات سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نرخ بهره بانک‌ها در این کشور ۰.۷۵ درصد افزایش یافت، بیت کوین (BTC) موفق شد نسبت به شاخص‌های اصلی بازار سهام عملکرد بهتری از خود نشان دهد.


بیانیه سیاست‌های بانک مرکزی طی نشست روز گذشته، نشانه‌هایی مبنی بر کاهش شدت روند سخت‌گیری‌ها در سیاست‌های پولی جهت مقابله با تورم داشت؛ این در حالی است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس خبری خود اعلام کرد «بسیار زود» است که بخواهند افزایش نرخ‌ها را متوقف کنند و ظاهراً هدف نهایی نرخ‌ها، بالاتر از رقمی است که پیش‌بینی کرده بودند.


بر اساس آمار پلتفرم کوین‌دسک (CoinDesk)، با آغاز به‌کار بازارهای مالی بیت کوین با یک کاهش ۱.۴ درصدی به محدوده ۲۰,۱۴۴ دلار رسید و سه شاخص اصلی بازار سهام، کاهش‌های بیشتری را به‌ثبت رساندند. شاخص صنعتی داو جونز (DJIA) به‌میزان ۱.۶ درصد یا ۵۰۰ واحد کاهش داشت و شاخص‌های اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) نیز، به‌ترتیب با ۲.۵ و ۳.۴ درصد مسیری مشابه را طی کردند.


بررسی‌ها نشان می‌دهند بیت کوین از اواسط ماه اکتبر (اواخر مهر ماه) تا کنون، نسبت به سهام در بازارها نوسانات کمتری را تجربه کرده است.

مایکل سافای، یکی از مدیران کمپانی سرمایه‌گذاری دِکستِریتی کپیتال (Dexterity Capital)، می‌گوید عملکرد بیت کوین پس از جلسه فدرال رزرو نشانگر فاصله گرفتن این دارایی از سهام به‌صورت آرام اما محسوس است که طی هفته‌های اخیر نیز شاهد آن بوده‌ایم.


وی پیرامون از بین رفتن گسترده مشاغل در صنعت کریپتو گفت که بخشی از این اتفاق به‌دلیل شناخت بهتر کمپانی‌های بزرگ‌تر در این حوزه در راستای اصلاح فعالیت‌هایشان است، اما حتی با وجود کم‌رنگ شدن همبستگی بازارها، عوامل موجود در اقتصاد کلان همچنان تاثیرگذار هستند.


طی جلسه فدرال رزرو و افزایش مجدد نرخ بهره به میزان ۰.۷۵ درصد، این معیار به سقف ۱۵ ساله خود بین ۳.۷۵ تا ۴ درصد رسید که علی‌رغم زود بودن کاهش‌ها طبق گفته پاول، قرار بر این است که در جلسات بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، پیرامون کاهش سرعت این فرآیندها گفت‌وگو شود.

لازم به ذکر است نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه مارس (اسفند ماه) سال میلادی جاری، کمی بیشتر از صفر درصد افزایش داشت و اکنون برای مقابله با تورمی که طی ۴۰ سال اخیر دیده نشده است، نرخ‌ها به ارقام فعلی افزایش یافته‌اند. در جلسه فدرال رزرو اعلام شد که هدف مشخص‌شده برای تورم در این کشور ۲ درصد است و تا زمان رسیدن به آن، این سیاست‌های انقباضی در دستور کار باقی خواهند ماند.


بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)در زمان نشر این خبر، قیمت بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب با ۰.۶۰ و ۱.۳۰ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به محدوده ۲۰,۲۹۰ دلار و ۱,۵۴۰ دلار رسیده‌اند.

نرخ بهره چیست؟

منظور از نرخ بهره (Interest Rate) درصدی است که در ازای دریافت وام به بانک پرداخت می‌کنید و یا مبلغی است که در ازای سپرده‌گذاری پول در بانک از سوی بانک به شما پرداخت می‌شود.

منبع: MarketWatch

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا