اخبار ارز دیجیتال

پشتیبانی صرافی BingX از کاربران ایرانی؛ آیا نهادهای نظارتی حساس‌تر می‌شوند؟

مسترکارت کارت مسافرتی

در این خبر از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی اعلام آشکار صرافی BingX نسبت به پشتیبانی از کاربران ایرانی می‌پردازیم.

به گزارش کوین تلگراف، مسئولین صرافی BingX گفته‌اند که این صرافی هیچ مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و حتی امکان احراز هویت با کارت ملی وجود دارد.

این صرافی به صورت آشکارا نسخه ایرانی وب سایت خود را نمایش می‌دهد و مقامات آن در گروه تلگرام رسمی صرافی به زبان فارسی اظهاراتی را بیان کرده‌اند.

این صرافی همچنین اجازه مبادله ریال ایران به تتر را در رابط کاربری خود را ارائه می‌دهد که طبق قوانین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) ممنوع است.

آیا دارایی کاربران در صرافی BingX در امان باقی خواهد ماند؟

با توجه به این موضوع که این خبر توجه زیادی را به خود جلب کرده است باید بگوییم ریسک نگهداری دارایی در این صرافی بیش از قبل پیش‌بینی می‌شود. کاربران ایرانی همواره باید توجه کافی به اطلاعات و خبرهای مرتبط با صرافی مورد نظر را دنبال کنند تا خطر کمتری دارایی آن‌ها را تهدید کند.

این که یک صرافی به راحتی به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت با کارت ملی می‌دهد می‌تواند موضوع را شک برانگیز کند، در نتیجه توصیه می‌شود کاربران ایرانی که دارایی خود را در این صرافی نگهداری می‌کنند مراقب باشند.

همکاری پرسش‌برانگیز BingX با کاربران ایرانی

امنیت دارایی کاربران در صرافی BINGX

در پست دیگری در دیسکورد رسمی BingX یکی از کاربران پرسید آیا محدودیتی برای ثبت نام از ایران وجود دارد و یک نماینده BingX پاسخ داد فقط دستورالعمل ثبت نام را دنبال کنید.

ایران از سال ۱۹۷۹ تحت تحریم‌های مختلف بوده است. ایالات متحده و سازمان ملل این کشور را به نقض گسترده قوانین بین‌المللی از جمله مصادره اموال متعلق به شرکت‌های آمریکایی، تأمین مالی تروریسم و ​​غنی‌سازی اورانیوم برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده‌اند که ایران این ادعاها را رد می‌کند.

تحریم‌ها عموما ساکنان ایرانی را از استفاده از صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال منع می‌کند و این صرافی‌ها در صورت معامله با ایرانی‌ها در معرض خطر مسدود شدن از بازارهای ایالات متحده و جهانی هستند.

بر اساس گزارش OFAC، اگر موسسات مالی خارجی (FFIs) آگاهانه معاملاتی را که شامل خرید یا فروش ریال ایران است انجام داده یا تسهیل کنند، خود را در معرض خطر «تحریم‌های مرتبط با حساب‌های پرداختی و تحریم‌های مسدودکننده» قرار داده‌اند.

با این حال، به نظر می‌رسد که در صرافی BingX، ریال ایران که یک ارز تحت تحریم OFAC است، به طور مستقیم با سایر دارایی‌های رمزنگاری قابل مبادله است.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap صرافی بینگ‌ایکس بیش از ۹۷۴ میلیون دلار در روز حجم معاملات را تسهیل می‌کند. این باعث می شود که یکی از ۲۰ صرافی برتر ارزهای دیجیتال در جهان باشد.

طبق داده‌های وب‌سایت رسمی آن، صرافی یک شرکت خدمات مالی ثبت‌شده در جمهوری لیتوانی است که به آن مجوز تجارت در اتحادیه اروپا را می‌دهد و همچنین، مجوز قانونی فعالیت در استرالیا و سنگاپور را دریافت کرده است.

مانند همه موسسات مالی جهانی، نهادها در استرالیا و لیتوانی باید از تحریم‌های OFAC ایالات متحده و هرگونه تحریمی که کشورهای خود یا اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌کنند، پیروی کنند. با این حال با وجود چنین الزاماتی صرافی به طور عمومی از کاربران ایرانی در کانال‌های اجتماعی و وب سایت رسمی خود استقبال می‌کند.

به گفته یکی دیگر از نمایندگان BingX، ایران در لیست کشورهای دارای محدودیت قرار دارد اما به معنای ممنوعیت ارائه خدمات نیست. علاوه بر این، صرافی خدمات ریالی ایرانی خود را نیز تبلیغ می‌کند و می‌گوید: آیا می‌دانستید که می‌توانید تتر را با ریال در Bing X بخرید و بفروشید؟

BingX تنها صرافی مجاز ارز دیجیتال نیست که در حال دور زدن تحریم‌ها برای کاربران ایرانی دستگیر شده است. در جولای ۲۰۲۲، رویترز گزارش داد که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، Binance به شهروندان ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. در آن زمان، بایننس این ادعا را رد کرد و اظهار داشت که به شدت به الزامات تحریم‌ها پایبند است.

در نوامبر ۲۰۲۳، بایننس با یک معامله ۴.۵ میلیارد دلاری با وزارت دادگستری و خزانه داری ایالات متحده موافقت کرد و اعتراف کرد که نتوانسته سیاست مؤثری در این خصوص داشته باشد. مدیر عامل سابق آن، چانگ پنگ ژائو، نیز به نقض قانون رازداری بانکی اعتراف کرد.

حالا باید دید که آیا بینگ ایکس نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد؟

سلب مسئولیت در محتوای استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا