آموزش استخراج ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟ معرفی هشت رمز ارز

شناسایی یک رمزارز مناسب به منظور انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج، نیازمند مطالعه و بررسی عوامل متعددی است. عواملی که مستقیماً بر سودآوری فرایند استخراج، سختی آن و تجهیزات لازم برای انجام عملیات این فرایند تأثیر می‌گذارند. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با بررسی عوامل تأثیر‌گذار در کسب درآمد از ماینینگ، هشت رمزارز مناسب برای استخراج را معرفی می‌کنیم. همچنین به مهم‌ترین معیارهای مقایسه در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج اشاره می‌کنیم.

پادکست بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

خرید تتر در بهترین قیمت و کمترین کارمزد

ماینینگ نقش مهمی در ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند، زیرا شفافیت و امنیت تراکنش‌ها را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی تضمین می‌کند. به همین دلیل توسعه‌دهندگان رمزارزهایی که قابل‌استخراج هستند، همواره کاربران را به شرکت در فرایند استخراج کوین‌های پروژه خود تشویق می‌کنند. اما این فرایند ممکن است برای همه به‌صرفه نباشد. به‌ویژه در دوره‌ای که رقابت با دستگاه‌های پیشرفته استخراج نیاز به پرداخت هزینه قابل‌توجهی دارد. از طرفی ‌دیگر با رعایت چند عامل تأثیرگذار، ماینینگ می‌تواند برای برخی افراد و شرکت‌ها یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. در بخش بعدی، بهترین ارز‌های دیجیتال برای استخراج از نظر ارزش بازار لیست شده‌اند.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج از نظر ارزش بازار

اگر می‌پرسید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟ بهتر است ابتدا سوال کنید که معیار شما برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست‌؟ وقتی یک رمزارز مانند بیت‌کوین قابلیت استخراج دارد، شکی نیست که از نظر اغلب کارشناسان، این رمزارز بهترین ارز دیجیتال برای استخراج شناخته شود. زیرا معتبر‌ترین، باسابقه‌ترین و امن‌ترین کوین در دنیای رمزارزهاست که از نظر ارزش بازار برترین نیز هست. بااین‌وجود، استخراج این رمزارز برای هر کاربری ممکن نیست، زیرا مستلزم صرف هزینه‌ای نسبتاً زیاد (مصرف برق بالا، تجهیزات استخراج گران‌قیمت، رقابت شدید و افزایش سختی استخراج) است.

خرید و فروش دوج‌ کوین در معتبر‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

به‌طورکلی، طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ ۱۰ رمزارزی که در جدول زیر لیست شده‌اند، برترین ارزهای دیجیتال برای استخراج از نظر ارزش بازار هستند.

ردیفنام رمزارزرتبه از نظر ارزش بازار ارزهای دیجیتالنمادارزش بازار (دلار)
۱بیت‌کویناولBTC 571,682,937,886
۲دوج‌کوینهشتDOGE 10,735,625,219
۳لایت‌کوینیازدهLTC 6,118,840,776
۴بیت‌کوین کششانزدهBCH 4,427,346,267
۵مونروبیست و هفتXMR 2,898,673,877
۶اتریوم کلاسیکبیست و هشتETC 2,519,988,750
۷بیت‌کوین اس ویپنجاه و هفتBSV 692,425,700
۸کانفلاکسشصت و هشتCFX 566,019,556
۹زی کشهفتاد و ششZEC 478,995,459
۱۰ریون کوینصد و بیست و پنجRVN 229,248,528
۱۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار برای استخراج‌

همان‌طور که بالاتر اشاره‌ شد، استخراج برخی از این کوین‌ها برتر به‌خصوص بیت‌کوین دارای فرایندی سخت و رقابتی است که این امر باعث می‌شود؛ استخراج اغلب آن‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند و از طریق سیستم‌های خانگی به کسب درآمد از ماینینگ رمزارزها مشغول شوند، مناسب به نظر نرسد. به همین خاطر، در ادامه به معرفی رمزارزهایی می‌پردازیم که ممکن است استخراج آن‌ها از نظر سودآوری در سال ۲۰۲۳ برای شما (چه یک ماینر مبتدی باشید، چه یک ماینر با‌تجربه) جذاب باشد. می‌توانید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را در بین هشت مورد زیر انتخاب کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

هشت رمزارزی که می‌توان در سال ۲۰۲۳ در خانه استخراج کرد

توجه داشته‌ باشید که موارد ذکر شده در این مقاله به‌هیچ‌وجه نباید یک توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند. قبل از شروع فرایند استخراج، حتماً قوانین ماینینگ کشور را کامل بررسی کنید. همچنین، تحقیقات خود را به طور دقیق انجام دهید و موارد مالی را که آمادگی ازدست‌دادن آن‌ها را ندارید، به خطر نیندازید. با فرض این واقعیت‌ها به خواندن ادامه دهید.

۱. کاسپا (Kaspa)

کاسپا یک پلتفرم غیرمتمرکز ارز دیجیتال با کوین بومی خود در نماد (KAS) است. بلاک چین آن سریع‌ترین شبکه مبتنی بر اجماع اثبات کار شناخته می‌شود که تأییدیه‌های سریع‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد و روند توسعه شبکه را به میزان قابل‌توجهی سرعت می‌بخشد. همچنین یکی از سودآورترین کوین‌های استخراج در سال ۲۰۲۳ هست، زیرا به حداقل مصرف انرژی برای عملیات استخراج نیاز دارد.

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

کاسپا با استفاده از طراحی مختص به خود در سرعت‌بخشیدن به نرخ استخراج بلاک‌های شبکه، دسترسی به تمرکززدایی بیشتر در فرایند ماینینگ کوین‌ها را تسهیل می‌کند و استخراج انفرادی را حتی با نرخ هش کم ممکن می‌سازد. ازاین‌رو، رمزارز کاسپا به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج خانگی تبدیل شده است. نرم‌افزارهای مختلفی برای استخراج کوین KAS وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • لوماینر (lolMiner)
  • بی زد ماینر (BzMiner)
  • اس ار بی ماینر (SRBMiner)
  • تیم رد ماینر (Team Red Miner)
  • کاسپا ماینر (Kaspa Miner)
  • جی ماینر (GMiner)

تراکنش محرمانه ارز دیجیتال؛ بهترین فناوری در حفظ حریم خصوصی چیست؟

۲. مونرو (XMR)

مونرو یکی از رمزارزهای باهدف حفظ حریم خصوصی است که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این پروژه منبع‌باز که تأکید زیادی بر عدم تمرکز و حفظ حریم خصوصی دارد، با فناوری RingCT تضمین می‌کند که تراکنش‌ها ایمن و غیرقابل‌ردیابی باقی می‌مانند. این پروژه، همچنین از یک الگوریتم خاص ​​استفاده می‌کند که زمان تراکنش‌های سریع‌تر را امکان‌پذیر ‌کند.

هدف الگوریتم استخراج مونرو این است که سهم همه را از ماینینگ برابر نگه دارد، به‌طوری‌که همه فرصت‌های یکسانی در استخراج این رمزارز داشته باشند. در واقع، مونرو در برابر تمرکز شبکه روی سودآوری استخراج فقط با سخت‌افزارهای تخصص مانند؛ ASICها مقابله می‌کند و امکان استخراج کارآمدتر و توزیع‌پذیرتری را فراهم می‌کند. ازاین‌رو، به یکی از سودآورترین رمزارزهای قابل‌استخراج در سال جاری تبدیل شده است. برای رقابت منصفانه، ماینرها می‌توانند به دو روش زیر به استخراج XMR بپردازند:

  • استخراج با CPUها
  • استخراج با GPUها

وقتی صحبت از کارایی استخراج مونرو می‌شود، CPU گزینه بهتری است. اما مشابه بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج، مونرو را می‌توان به‌صورت انفرادی یا از طریق استخرها استخراج کرد. البته مونرو به‌ طور خلاقانه‌ای متفاوت است، زیرا یک روش استخراج ترکیبی مبتنی بر P2Pool را نیز ارائه می‌دهد.

الگوریتم P2Pool روش جدیدی برای استخراج XMR است که به ماینرها امکان پرداخت‌های مکرر را بدون نیاز به تکیه بر یک استخر متمرکز ارائه می‌دهد و آن را به گزینه‌ای قابل‌اعتمادتر تبدیل می‌کند. P2Pool یک استخر استخراج است که بر روی یک شبکه همتا به همتا کار می‌کند و به ماینرها اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر گره مونرو و فرایند ماینینگ داشته باشند.

استخراج ریون کوین

۳. ریون کوین (RVN)

ریون کوین پروژه‌ای است که بر پایه کد بیت‌کوین ساخته شده و بر راه‌حل‌های تبادل دارایی‌ها تمرکز دارد. این پروژه به‌عنوان یک پلتفرم بلاکچینی منبع‌باز و غیرمتمرکز هست که برای تسهیل انتقال مالکیت دارایی‌هایی از جمله؛ املاک و مستغلات یا اتومبیل، به‌صورت ایمن و دیجیتالی توسعه‌یافته است. در واقع با توکن‌سازی دارایی‌های مختلف، بلاکچین ریون کوین یک مورداستفاده منحصربه‌فرد در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

ریون کوین نیز الگوریتم استخراج نسبتاً ساده‌ای نسبت به سیستم‌های مبتنی بر ASICها دارد. در نتیجه می‌توان گفت؛ اگر علاقه‌مند به استفاده از GPUها برای استخراج هستید، کوین RVN یک گزینه عالی است. زمان استخراج هر بلاک شبکه ریون کوین تقریباً یک دقیقه در نظر گرفته شده که این امر منجر به کسب پاداش‌های مکرر توسط ماینرها می‌شود، در نتیجه استخراج این رمزارز در جهت دریافت سودهای ثابت بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

لیکویید استیکینگ چیست؟ آموزش کسب درآمد از طریق Liquid Staking

۴. دیجی بایت (DGB)

دیجی‌بایت یک ارز دیجیتال است که بسیار مقیاس‌پذیر طراحی شده و از طریق یک شبکه همتا به همتا عمل می‌کند. بلاکچین این پروژه در کنار ارائه تراکنش‌های بسیار سریع، کارمزد ناچیزی هم دارد. اگرچه دیجی‌بایت ممکن است به‌اندازه سایر رمزارزهای برتر از نظر ارزش بازار، محبوب نباشد، اما چشم‌انداز استخراج جذابی برای علاقه‌مندان به کسب درآمد از ماینینگ ارائه می‌دهد.

این پروژه از پنج الگوریتم مجزا استفاده می‌کند که برای مدیریت تراکنش‌های شبکه مبتنی بر فناوری UTXO است. ازاین‌رو، دیجی بایت نیز گزینه‌های متنوعی در هنگام انتخاب سخت‌افزار استخراج ارائه می‌دهد؛ ایسیک‌ها، GPUها و CPUها همگی در استخراج دیجی بایت قابل استفاده‌اند. ازآنجایی‌که این رمزارز هنوز همانند دیگر کوین‌های برتر استخراج، شناخته شده نیست، رقابت در ماینینگ آن نسبتاً کم است. این امر باعث می‌شود که با سختی شبکه کمتر، پاداش بیشتری کسب کنید.

دیجی بایت یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

۵. لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین جز قدیمی‌ترین رمزارزهای بازار است که تقریباً می‌توان گفت بعد از بیت‌کوین، دومین ارز دیجیتال از نظر تاریخچه راه‌اندازی شناخته می‌شود. در کنار این قدمت زیاد، لایت‌کوین هنوز به‌عنوان یکی از سودآورترین رمزارزهای قابل‌استخراج در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته می‌شود. این پروژه مبتنی بر بلاکچین به لطف تراکنش‌های با کارمزد پایین، امکان پرداخت یکپارچه برای کالاها و خدمات را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، لایت‌کوین به‌جای الگوریتم هش اثبات کار SHA-256 در بیت‌کوین، از یک الگوریتم هش ساده‌تر به نام اسکریپت (Scrypt) استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود که کوین LTC با استفاده از GPUها (به‌جای استفاده از ایسیک‌های گران‌قیمت) استخراج شود. بااین‌وجود، توجه داشته باشید که اگرچه استخراج لایت‌کوین پاداش خوبی به ماینرها می‌دهد، اما این فرایند به راه‌اندازی یک ریگ سخت‌افزاری قدرتمند نیاز دارد که مقدار قابل‌توجهی برق مصرف می‌کند؛ بنابراین اگر به استفاده از برق کم‌هزینه دسترسی ندارید، استخراج لایت‌کوین ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

بازار گاوی در ارز دیجیتال؛ ۷ عامل در تشخیص روند صعودی کریپتو

۶. اتریوم کلاسیک (ETC)

اگرچه اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار فاصله گرفته، اما اتریوم کلاسیک هنوز متکی به این روش اجماع است و کوین‌های ETC جزء موارد پرطرف‌دار در کسب درآمد از ماینینگ هستند. اتریوم کلاسیک یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که درست مانند اتریوم، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز اجرا می‌کند و از سال ۲۰۱۵ فعالیت می‌کند.

این پروژه، به‌ویژه از نظر استخراج محبوبیت دارد، زیرا فقط با یک CPU هم می‌‎توان فرایند ماینینگ آن را شروع کرد. البته استفاده از پردازنده‌های گرافیکی کارآمدترین روش استخراج ETC است. استخراج ETC می‌تواند به‌خوبی سودآور باشد؛ زیرا در زمان نوشتن این مقاله، اتریوم کلاسیک در لیست ۳۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار رتبه‌بندی شده است.

یکی دیگر از دلایلی که اتریوم کلاسیک را به گزینه‌ای جذاب برای ماینرها تبدیل می‌کند، این هست که شبکه آن سطح دشواری نسبتاً پایینی دارد. این بدان معناست که در مقایسه با سایر کوین‌ها PoW، ماینر‌ها می‌‎توانند سریع‌تر پاداش دریافت کنند. همچنین روش‌های مبتنی بر استخراج ابری و استفاده از استخرها برای ماینینگ کوین ETC در دسترس‌اند.

استخراج اتریوم کلاسیک

۷. زی کش (ZEC)

زی کش نیز به‌عنوان یکی دیگر از رمزارزهای متمرکز بر حفظ حریم خصوصی، فرصت بی‌نظیری برای کسب درآمد از ماینینگ ارائه می‌کند. ثبات و پایداری زی کش در قیمت که نسبتاً بالا هست، از نظر برخی کارشناسان آن را به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و ارزشمند تبدیل کرده است. این موضوع به دلیل مقاوم‌بودن استخراج زی کش در برابر ماینینگ با ایسیک‌ها که باعث می‌شود، نتوان به‌راحتی قدرت زیادی از حجم استخراج این رمزارز را کنترل کرد، قوی‌تر می‌شود.

در حال حاضر، با استخراج هر بلاک از این رمزارز ۳.۱۲۵ واحد کوین ZEC به ماینر آن پاداش داده می‌شود و تقریباً زمان استخراج هر بلاک آن ۱.۱۵ دقیقه است. به طور خلاصه اگر بتوانید ریگ ماینینگی را راه‌اندازی کنید که برای استخراج کوین‌های ZEC بهینه باشد، ممکن است از بازده سرمایه‌گذاری خود لذت ببرید. بااین‌وجود در نظر داشته باشید که رمزارزهای حفظ حریم خصوصی ممکن است همچنان با نظارت و محدودیت‌های قانون‌گذاران مواجه شوند.

۸. گرین (GRIN)

گرین یک پروژه از دنیای رمزارزهاست که روی جامعه‌محور بودن، حفظ حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری تمرکز دارد. این پروژه به‌عنوان محصولی از پروتکل بلاکچینی میمبل ویمبل (Mimblewimble) که جهت رفع نواقص بیت‌کوین در حفظ حریم خصوصی راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند و بر ایمن نگه‌داشتن تراکنش‌ها تمرکز دارد. این پروژه مبتنی بر مکانیزم اثبات کار بر پایه‌ الگوریتمی به نام چرخه کوکو (Cuckoo Cycle) که یک الگوریتم مقید به حافظه هست و تمرکززدایی را افزایش می‌دهد، ساخته شده است.

عملکرد الگوریتم استفاده شده در این پروژه، به‌جای سرعت محاسباتی قوی روی پهنای باند حافظه تجهیزات استخراج تمرکز دارد؛ به این معنی که حافظه تجهیزات ماینینگ در این الگوریتم، عامل اصلی تأثیرگذار بر سرعت حل بلاک‌های شبکه خواهد بود. زمان استخراج هر بلاک در شبکه گرین ۱ دقیقه در نظر گرفته شده و پاداش استخراج هر بلاک ۶۰ واحد کوین GRIN است. در نتیجه می‌توان گفت؛ در هر ثانیه یک کوین از این رمزارز ساخته می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که رمزارزهای کمتر شناخته شده و باارزش بازار نسبتاً پایین، می‌توانند بسیار نوسان قیمت داشته باشند و سرمایه‌گذاری در استخراج آن‌ها با ریسک بالای همراه است؛ بنابراین هرگز توصیه نمی‌شود که تمرکز اصلی خود را روی سرمایه‌گذاری در این رمزارزها قرار دهید. حتماً قبل از شروع به استخراج کوین‌هایی مانند؛ GRIN تحقیقات کامل خود را انجام دهید.

معرفی لیست ارزهای دیفای برتر در دنیای رمز ارزها

معیارهای مقایسه در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

طبق داده‌های کوین مارکت کپ تقریباً بیش از ۱۸۰ رمزارز در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که قابل‌استخراج هستند. برای اینکه مقایسه کنید؛ کدام یک از این رمزارزها مناسب استخراج با شرایط شماست، لازم هست که معیارهای زیادی را بررسی کنید. برخی از مهم‌ترین معیارهای مقایسه در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • نرخ هش (Hash Rate): اولین عاملی که باید در نظر گرفت، نرخ هش شبکه هر رمزارز است و به حجم محاسباتی اشاره دارد که در هر ثانیه می‌تواند پردازش شود. این شاخص تعیین می‌کند که برای استخراج یک رمزارز خاص چه مقدار توان و انرژی لازم هست.
  • زمان بلاک (Block Time): معیار دیگری که باید در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به آن توجه کرد، این است که چقدر طول می‌کشد تا بلاک‌ها استخراج شوند. به‌‎طور‎کلی، شبکه‌های با زمان‌ استخراج بلاک سریع‌تر در مدت‌زمان کوتاه‌تری تراکنش‌های بیشتری را تأیید می‌کنند. در نتیجه، پاداش‌های بیشتری برای ماینرها حاصل می‌شود.
  • دشواری (Difficulty): دشواری استخراج یا سختی شبکه نیز نقش مهمی در سودآوری ماینر‌ها دارد. رمزارزهای با سطح دشواری بالا به قدرت محاسباتی بیشتری برای استخراج نیاز دارند؛ بنابراین به‌طورکلی سود کمتری نسبت به رمزارزهای با سطح دشواری پایین‌تر برای دارند.
  • قیمت کوین‌های رمزارز (Price of Coin): قیمت یک ارز دیجیتال در بازار و چشم‌انداز آن در آینده نیز هنگام تصمیم‌گیری برای استخراج آن بسیار مهم است. هر چه ارزش یک ارز دیجیتال بیشتر و سرمایه‌گذاران به آینده آن خوش‌بین‌تر باشند، ماینرها می‌توانند با اطمینان بیشتری به فرایند استخراج آن ادامه دهند.
  • هزینه تجهیزات (Cost of Equipment): در نهایت، استخراج‌کنندگان باید هزینه تجهیزات ماینینگ را نیز در نظر بگیرند. اگر از پردازنده گرافیکی یا تراشه‌های مخصوص ASIC استفاده می‌کنید، باید سخت‌افزار را از قبل خریداری کنید که این امر می‌تواند هزینه قابل‌توجهی داشته باشد.
انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

سودآوری استخراج ارزهای دیجیتال

وقتی صحبت از سودآوری ماینینگ یک ارز دیجیتال به میان بیاد، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند. انتخاب نوع مناسب سخت‌افزار، نرم‌افزار استخراج و خود رمزارز استخراج برای به حداکثر رساندن سودآوری ماینر‌‌ها ضروری است.

بهترین تحلیلگران ارز دیجیتال دنیا در توییتر

به طور خلاصه می‌توان گفت؛ استخراج انفرادی ممکن است پرریسک و زمان‌بر باشد؛ اما اگر به‌درستی انجام شود سودمند خواهد بود. استخراج ترکیبی نیز به‌ویژه برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه اولیه زیادی داشته باشند، یک گزینه کارآمدتر هست. با استراتژی مناسب در فرایند ماینینگ می‌توانید سود خود را به حداکثر برسانید و از رقبا جلوتر بزنید. وقتی بر اساس ترجیحات شخصی خود، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را پیدا کنید، درآمد شما می‌تواند قابل‌توجه باشد.

پرسش‌های متداول بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آیا استخراج رمزارزها همچنان سودآور است؟

بله استخراج اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور باشد. تحقیق در مورد محبوب‌ترین و سودآورترین ارزها برای استخراج، انتخاب نوع سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب و درک نحوه عملکرد هر نوع الگوریتم استخراج، همگی به شما کمک می‌کند تا سود خود را از این فرایند به حداکثر برسانید.

چرا استخراج بیت‌ کوین ایده خوبی نیست؟

استخراج بیت‌کوین به دلیل دشواری فعلی به ویژه برای ماینرهای خانگی ایده خوبی نیست. برای سودآوری به سخت‌افزار گران‌قیمت و قدرتمند، همچنین مقدار زیادی برق نیاز دارد.

درآمد ماینرها چگونه محاسبه می‌شود؟

درآمد ماینرها بر اساس عوامل مختلفی مانند میزان قدرت هش در دسترس، انواع تجهیزاتی که استفاده می‌کنند و سختی شبکه کوین موردنظر محاسبه می‌شود. ماینرها همچنین باید برای تعیین سود خود، کارمزد استخراج، پاداش بلاک و قیمت رمزارز را در نظر بگیرند.

ماینینگ ارز دیجیتال چه خطراتی دارد؟

رایج‌ترین خطرات شامل نوسانات قابل‌توجه قیمت، نقص سخت‌افزاری، خطاهای نرم‌افزاری و هزینه‌های برق است. حملات سایبری همچنین می‌تواند منجر به خسارات مالی شود. خطرات فیزیکی مانند آتش‌سوزی نیز امکان‌پذیر هست.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا