اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

صرافی FTX میلیاردها دلار رمزارز را می‌فروشد

این هفته، زمان سختی برای تیم حقوقی صرافی FTX است. این صرافی در حال حاضر به دنبال مجوز قانونی برای تخلیه ۳.۴ میلیارد دلار از دارایی‌های رمزنگاری شده است. وکلای FTX از LayerZero، یک پروتکل همکاری زنجیره‌ای بابت بازیابی دارایی‌های از دست رفته به مبلغ ۲۱ میلیون دلار شکایت کرده‌اند.

پادکست فروش میلیاردها دلار رمزارز توسط صرافی FTX

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، مقامات دادگاه ورشکستگی ایالت دلاور آمریکا قرار است در مورد تایید فروش ۳.۴ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال توسط تیم حقوقی این صرافی منحل شده، تصمیم بگیرند.

این پیشنهاد که برای اولین بار در ماه اوت مطرح شده بود، مایک نووگراتز (Mike Novogratz) را به عنوان مدیر سرمایه گذاری مسئول فروش منصوب می‌کند. طبق این طرح، FTX مجاز به فروش ۱۰۰ میلیون دلار توکن در هفته خواهد بود، ولی این محدودیت می‌تواند به ۲۰۰ میلیون دلار هم افزایش پیدا کند.

تخمین زده شده که دارایی‌های ارز دیجیتال صرافی FTX تا ژانویه سال ۲۰۲۳ شامل ۶۸۵ میلیون دلار توکن قفل شده سولانا، ۵۲۰ میلیون دلار توکن FTT، مبلغ ۲۶۸ میلیون دلار بیت کوین، ۹۰ میلیون اتریوم و دارایی‌های دیگر از جمله ۶۷ میلیون دلار آپتوس، ۴۲ میلیون دلار دوج کوین، ۳۹ میلیون دلار پولیگان، ۲۹ میلیون دلار ریپل و مبلغ محدودی از استیبل کوین‌ها می‌شود. البته، مبلغ ۱.۲ میلیارد دلاری اضافی نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال شخص ثالث نگهداری می‌شود.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

به گفته اوگن ورزون (Evgen Verzun)، بنیانگذار پلتفرم مدیریت دارایی‌های چند زنجیره‌ای Kaizen، چنین حوادثی مشابه با حرکت ویتالیک بوترین، تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد. او پیش‌بینی می‌کند که بازار همین روند را دنبال کند و دوباره شاهد کاهش قیمت بازار خواهیم بود.

شرکت اطلاعات مساری در بازار کریپتو خاطرنشان کرد که این رقم مربوط به ارزش مطلق توکن‌های نگهداری شده نیست، بلکه مقدار آن‌ها نسبت به حجم معاملات فعال هر دارایی است. در حالی که SOL و APT ارقام قابل توجهی دارند و تاثیرات نسبی بر حجم بازار ایجاد می‌کنند، این دارایی‌ها در بخش سرمایه گذاری نگه‌داری می‌شوند و از توکن‌هایی تشکیل شده‌اند که بلافاصله در بازارهای آزاد نقد نمی‌شود.

امکان ثبت مطالبات برای مال باختگان FTX فراهم شد

این احساسات توسط سایر فعالان بازار نیز تکرار شده است. توکن‌های SOL در یک برنامه واگذاری قرار دارند و حداکثر تا سال ۲۰۲۵ قفل می‌شوند. یک خریدار بالقوه می‌تواند این حجم از SOL را خریداری کند، ولی باید از برنامه واگذاری آن تا سال ۲۰۲۵ تبعیت کند.

شکایت صرافی FTX پروتکل LayerZero

شکایت صرافی FTX پروتکل LayerZero

با این حال، سرنوشت LayerZero مشخص نیست. به نظر می‌رسد که این پروتکل که در ۹ سپتامبر در اسناد دادگاه ورشکستگی آمریکا ثبت شده، در هفته‌های منتهی به سقوط حدود ۲۱ میلیون دلار از FTX برداشت کرده است.

وکلای FTX بر این باورند که این برداشت بخشی از توافقنامه این صرافی و LayerZero بوده است که بر اساس آن مبلغ ۷۰ میلیون دلار در دو تراکنش بین ژانویه و مه ۲۰۲۲ برای به دست آوردن ۴.۹۲ درصد از سهام LayerZero پرداخت شده است.

FTX مدعی است که پروتکل LayerZero با نیت بد عمل کرده است و برای چهار مورد انتقال متقلبانه، چهار مورد انتقال ترجیحی، یک مورد عدم تایید ادعاها و یک مورد بازیابی اموال علیه LayerZero شکایت کرده است.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

صرافی FTX به دنبال گرفتن ۱۳.۰۷ میلیون دلار از مدیر عامل سابق LayerZero، آری لیتان و ۶.۶۵ میلیون دلار از شرکت تابع Skip & Goose پس از انتقال دارایی‌ها به کیف‌ پول‌های تحت کنترل است.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا