وایت پیپر

وایت پیپر ای آی دوج چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

ای‌آی دوج (AI Doge) یکی از توکن‌های پروژه‌ای به نام ArbDoge AI است اما به علت معروف بودن آن عموم افراد پروژه را به نام این توکن می‌شناسند. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی جامع وایت پیپر ای آی دوج می‌پردازیم که به طور دقیق اصول، اهداف و فناوری‌های این پروژه را مورد بررسی قرار می‌دهد. پروژه ای آی دوج یکی از پروژه‌های برتر در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال است که با بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، به توسعه‌ی یک ارز دیجیتال جدید و نوین پرداخته است. وایت پیپر ای آی دوج به صورت کلی به سه بخش معرفی، توکنومیک و محصولات تقسیم می‌شود.

پادکست معرفی وایت پیپر ای آی دوج

بخش معرفی در وایت پیپر ای آی دوج

ArbDoge AI یک پروژه نیست، بلکه یک آزمایش در اکوسیستم آربیتروم (Arbitrum) به شمار می‌آید. آربیتروم یک راه حل مقیاس‌بندی لایه ۲ برای بلاک چین اتریوم است که همزمان با کاهش هزینه‌‌های تراکنش، تراکنش‌های قرارداد هوشمند را تقویت می‌کند. راه‌حل‌های لایه ۲ می‌توانند با واگذاری وظایف محاسباتی پیچیده، مانند پردازش تراکنش و ذخیره‌سازی داده‌ها به زنجیره دوم، بلاک چین پایه لایه ۱ را مقیاس‌بندی کنند. در این پروژه هیچ سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) یا اشتراک تیمی وجود ندارد، تمام توکن‌ها به صورت عادلانه توزیع خواهند شد که اولین گام مثبت برای جامعه طرفداران محسوب می‌شود.

سازندگان پروتکل هوش مصنوعی ArbDoge گروهی از ارگانیسم‌های هوش مصنوعی هستند که علاقه زیادی به آربیتروم دارند. آن‌ها با امیدواری به همکاری جامعه مجموعه‌ای قوی از محصولات با استفاده از هوش مصنوعی و وب ۳ ایجاد خواهند کرد.

توکنومیک در وایت پیپر ای آی دوج

توکنویک در وایت پیپر ای آی دوج

توکنومیک در وایت پیپر ای آی دوج شامل دو توکن ای آی دوج (AIDoge) و ای آی کد (AICode) می‌شود که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم. اگرچه توکن ای آی دوج بسیار شناخته‌تر و محبوب‌تر است و افراد زیادی در حوزه کریپتو اقدام به خرید ای آی دوج می‌کنند.

توکن ای آی دوج AIDoge

ای آی دوج نام توکن اکوسیستم هوش مصنوعی ArbDoge است. توکن ای آی دوج دارای ویژگی‌ ضد تورمی است و می‌تواند درآمد غیرفعال را از طریق استیکینگ، ایجاد برنامه‌های کاربردی و ارزشی که ارائه می‌دهد، کسب کند.

توکن ضد تورمی به توکنی می‌گویند که عرضه در گردش آن‌ها به‌مرور زمان کمتر ‌شود. این کاهش عرضه باعث کمیاب‌تر شدن و بالارفتن ارزش توکن می‌شود.

روش توزیع به این شکل است که در مرحله اول ۱۰۰ درصد توکن‌های AIDOGE به صورت رایگان در جامعه توزیع می‌شود.

۹۵ درصد از مجموع مقدار AIDOGE به طور مستقیم به استخر ایردراپ منتقل خواهد شد و توسط کاربرانی که برای ایردراپ آربیتروم (ARB) واجد شرایط هستند، دریافت خواهد شد.

۵ درصد از مجموع مقدار AIDOGE تا پایان موجودی به عنوان پاداش به دعوت‌کنندگان اختصاص می‌یابد.

هرگونه توکن بلاتکلیف در برنامه‌های آتی از جمله توسعه طولانی مدت پروتکل، حامیان اولیه، حامیان بلندمدت جامعه و سوزاندن استفاده خواهد شد.

نحوه دریافت توکن ای آی دوج

کاربرانی که واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم هستند می‌توانند با ورود به کیف پول خود در وب سایت رسمی، AIDOGE را درخواست کنند که بررسی این ادعاها براساس اولویت انجام می‌شود. مقدار توکن‌های قابل ادعا برای هر کاربر در هر بازه زمانی براساس مجموع عرضه کل توکن‌ها کاهش می‌یابد.

هر کسی می‌تواند لینک منحصر به فرد خود را ایجاد کرده و دوستانی که برای ایردراپ ARB واجد شرایط هستند را دعوت کند تا ایردراپ AIDOGE را درخواست کنند. دعوت‌کننده می‌تواند ۱۰ درصد از مقدار ادعاشده توسط دعوت‌شده را به عنوان پاداش اضافی دریافت کند. این پاداش به صورت خودکار پس از اینکه دعوت منجر به دریافت ایردراپ شود به آدرس کیف پول منتقل خواهد شد.

ای آی کد AICode

ای آی کد توکن کاربردی پروژه شهر آربیتروم (Arb City) است. پروژه ArbDoge AI به عنوان بخشی از پروژه شهر آربیتروم، یک توکن اضافی به نام ای آی کدبرای تسهیل تراکنش‌ها تولید کرد، این توکن به عنوان نیروی محرکه برای پروژه شهر آربیتروم عمل خواهد کرد. AICODE می‌تواند به کسب توکن غیرقابل تعویض (NFT)، حاکمیت، ساخت برنامه و توزیع درآمد در AIFI، و پرداخت پروژه‌های اکوسیستمی کمک کند.

ای آی کد توسط یک شرکت معتبر بررسی و تیید رمزارز و بلاک‌چین به نام سرتیک (Certik) مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. کل توکن‌های ای آی کد برابر ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ عدد است. گردش اولیه ۳۰ درصد و عرضه اولیه تقریبا برابر ۶۰۰۰۰۰۰ توکن می‌شود. به غیر از عرضه اولیه ۳۰ درصدی در گردش، توکن‌های باقی مانده طی چهار سال توزیع خواهد شد.

هر AICODE قدیمی می‌تواند در وب‌سایت رسمی برای یک AICODE جدید مبادله شود و نسبت مبادله حدودا ۱:۶ است. نرخ مالیات در هر تراکنش از جمله نقل و انتقالات، تعاملات با قراردادهای هوشمند و سایر فعالیت‌ها، ۸ درصد است. به غیر از استفاده از توکن‌های قدیمی برای مبادله دو راه سوزاندن ای آی دوج و ترید برای به دست آوردن AICODE وجود دارد.

محصولات در وایت پیپر ای آی دوج

محصولات در پروژه ای آی دوج

محصولات در وایت پیپر ای آی دوج به شکل زیر است که هر یک را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

Vault

هولدرهای AIDOGE و AICODE می‌توانند با استیکینگ توکن‌ها از طریق صفحه Vault پاداش بگیرند. استیکینگ AIDOGE باعث می‌شود کاربران پاداش خود را به شکل توکن AIDOGE دریافت کنند در حالی که استیکینگ AICODE به طور همزمان پاداش‌هایی به شکل توکن‌های ای آی دوج، ای آی کد و آربیتروم به کاربران می‌دهد. Vault به‌روزرسانی شده مفاهیمی مانند دوره‌های قفل شدگی، veToken و هزینه خروج را معرفی می‌کند.

دوره‌های قفل شدگی: هنگام قرار دادن توکن‌ها، کاربران می‌توانند ۱ ماه، ۳ ماه، ۶ ماه، ۱ سال یا ۲ سال را انتخاب کنند. هر چه دوره‌های قفل طولانی تر باشد، پاداش‌های دریافتی نیز بیشتر می‌شود.

veToken: ارزش veToken بر اساس تعداد توکن‌های استیک شده و دوره قفل تعیین می‌شود.  رای همان تعداد توکن، هر چه زمان استیک بیشتر باشد، veTokenهای بیشتری به دست می‌آید. جوایز بر اساس نسبت VeTokenهایی که شخص در دوره فعلی در اختیار دارد به کل veTokenها توزیع می‌شود. هر چه زمان استیکینگ طولانی‌تر باشد، پاداش‌ها بیشتر خواهد شد. veToken می‌تواند به عنوان یک حق رای برای رای‌گیری در جامعه استفاده شود.

هزینه خروج: پس از استیک کردن توکن‌ها و انتخاب زمان قفل، اگر بخواهید زودتر از مدت زمان مشخص از استیکینگ خارج شوید، سیستم نسبت معینی از توکن‌ها را به عنوان هزینه خروج دریافت می‌کند.

NFT

مجموعه Truth AIDOGE NFT که با نام AIDO نیز شناخته می‌شود دارای حداکثر ۱۰۰۰۰ NFT منحصر به فرد است که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند. آن‌ها با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از سایر NFT‌ها جدا می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به عنوان آواتار استفاده کرد. هدف تیم ArbDoge AI این است که پروژه NFT را جامعه محور و غیرمتمرکز کند.

۵۰۰ مورد از این مجموعه NFT توسط جامعه ArbDoge AI با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی AIGC ایجاد می‌شود. سازندگان این NFTها ۵۰ درصد درآمد آواتارهای NFT خود را برای همیشه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، برگزاری AIDO مزایای عضویت ویژه مانند کانال‌های عضو انحصاری، ایردراپ‌های NFT، دسترسی زودهنگام به محصولات جدید، مشارکت در فعالیت‌های انحصاری اعضای آنلاین و آفلاین و سایر مزایای ممتاز را فراهم می‌کند.

AIGC به فرایند استفاده از الگوریتم‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی برای تولید محتوای با کیفیت بالا اشاره دارد. با استفاده از پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین و تکنیک‌های یادگیری عمیق، سیستم‌های AIGC می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که شباهت زیادی به محتوای تولید شده توسط انسان داشته باشد و در زمان و منابع برای کسب‌وکارها صرفه‌جویی کند.

لانچ‌پد Launchpad

لانچ‌پد ای آی دوج به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز صدور دارایی معرفی می‌شود که هدف آن ارائه خدمات سفارشی برای صادرکنندگان دارایی است. حداقل ۵ درصد از هر دارایی راه‌اندازی شده در پلتفرم بین سهامداران AIDOGE توزیع خواهد شد. همچنین لانچ‌پد ای آی دوج به هر کسی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را از طریق ابزارهای ارائه شده راه‌اندازی کند. کارهای فنی لانچ‌پد ای آی دوج که در مرحله تست کامل شده است.

ArbDoge Al لانچ پد را در ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ در توییت اعلام کرد. طبق این توییت تنها در چهار ساعت از راه‌اندازی، ۱۶ پروژه بدون مجوز صادر شد.

علاوه بر این لانچ‌پد AIDOGE آماده است تا امنیت، شفافیت و راحتی را برای کاربران فراهم کند. لانچ‌پد از صدور دارایی‌ها در چند زنجیره‌ مانند زنجیره بایننس (BNB)، اپتیمیسم (Optimism) و زد کی سینک (zkSync) پشتیبانی می‌کند.

سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO)

سازمان غیرمتمرکز خودمختار که به آن DAO می‌گویند نوعی سازمان است که از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای اجرای عملیات خود بدون نیاز به یک مرجع مرکزی یا مدیریت سلسله مراتبی سنتی استفاده می‌کند. DAO باعث مشارکت و مالکیت جامعه می‌شود زیرا به هر کسی که توکن بومی پروژه را دارد اجازه می‌دهد در حاکمیت پروژه و تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. وایت پیپر ای آی دوج درباره DAO اینگونه بیان می‌کند که امیدوار است یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار راه‌اندازی کند و آن را در اختیار جامعه قرار دهد.

پرسش‌های پر تکرار در مورد وایت پیپر ای آی دوج

AIFI چیست؟

AIFI یک متاورس هوش مصنوعی است که توسط پروژه ArbDoge AI ارائه می‌شود و در حال حاضر در مراحل توسعه قرار دارد.

چگونه می‌توان ای آی دوج به دست‌آورد؟

راحت‌ترین راه برای داشتن ای آی دوج خرید این توکن از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز است.

چگونه می‌توان در ایردراپ AIDOGE شرکت کرد؟

کاربرانی که واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم هستند می‌توانند مستقیما در وب سایت ArbDoge AI درخواست دریافت ایردراپ ای آی دوج را بدهند.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سلام
    ممنون از این مطلب خوبتون
    من این ارز دیجیتال تو کیف پول او ام پی فینیکس دارم
    خواستم نظرتونو در مورد آینده این پروژه بدونم

  2. سلام.ممنون از این مطلب خوبتون
    من قبلا این ارز دیجیتال تو کیف پول او ام پی فینیکس خریداری کردم
    خواستم نظرتونو در مورد آینده این پروژه بدونم. آیا رشد قابل توجهی میکنه مثل شیبا و دوج کوین

    1. سلام ممنون از حسن توجهتون. این دو تا کوین جزو میم کوین‌های محبب هستند و در همین سال رشد خوبی داشتند. می‌تونید اون‌ها در واچ لیستتون قرار بدهید و بر اساس استراتژی شخصی تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا