آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش صرافی های ارز دیجیتال

در زمان قطعی اینترنت با معاملات خود چه کنیم؟

طی چند روز گذشته، دسترسی به اینترنت در سطح کشور با محدودیت‌هایی همراه بوده و از همین روی ممکن است افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، در معاملات خود با مشکلاتی مواجه شده باشند.

از آنجا که وضعیت پایداری اینترنت طی روزهای آتی به صورت دقیق مشخص نیست، بهتر است در هنگام انجام معاملات و تراکنش‌های رمزارزی که نیاز به برقراری ارتباط با سرورهای خارجی را دارند، احتیاط و ارزیابی کاملی انجام دهید. در ادامه به بررسی چند نکته برای معامله در زمان قطعی اینترنت می‌پردازیم.

معامله در زمان قطعی اینترنت و استفاده از کیف پول های شخصی

معامله در زمان قطعی اینترنت

اگر دارایی خود در کیف پول های نرم افزاری همچون تراست ولت، اتومیک ولت، متاماسک و یا سایر کیف پول های نرم افزاری نگهداری می‌کنید، هیچ خطری ناشی از قطعی و اختلال در اینترنت دارایی شما را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در زمان قطعی و اختلال اینترنت، حتی الامکان از انجام تراکنش‌های واریز و برداشت ارزهای دیجیتال در کیف پول خود خودداری کنید.

چنانچه انجام یک تراکنش برای شما ضرورت پیدا کرد، بهتر است انجام آن را به زمانی که نسبت به پایداری وضعیت اینترنت اطمینان بیشتری دارید، موکول کنید و یا از یک سرور مجازی یا همان VPS برای انتقال ارزهای دیجیتال در کیف پول خود استفاده کنید.

معامله در زمان قطعی اینترنت در صرافی های ارز دیجیتال

معامله در زمان قطعی اینترنت

معامله در بازارهای مالی خارجی همچون بازار فارکس یا بازار ارزهای دیجیتال در روزهایی که با قطعی اینترنت مواجه هستیم، با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

به طور کلی بهتر است تا زمانی که دسترسی شما به یک اینترنت پایدار برقرار نشده، از انجام معامله در بازارهای مالی خودداری کنید و سفارش‌های باز خود را در اولین فرصت ببندید.

اگر در صرافی های داخلی معامله می‌کنید

صرافی های ایرانی جزء سرویس‌های داخلی محسوب می‌شوند. بنابراین برای فعالیت در این صرافی ها در زمان قطعی اینترنت جهانی نیز با مشکل چندانی مواجه نخواهید بود.

اما باز هم بهتر است موقتا و تا زمان پایداری اینترنت، از انجام انتقالات رمزارزی غیر ضروری خودداری کرده و در انجام معاملات خود نیز احتیاط لازم را به خرج داده و معاملات باز خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

اگر در صرافی های خارجی معامله می‌کنید

برای دسترسی به صرافی های خارجی ارز دیجیتال می‌بایست به اینترنت جهانی دسترسی داشته باشید. از آن جایی که اکثر صرافی های خارجی ارز دیجیتال، فعالیت کاربران با آی پی ایران را ممنوع اعلام کرده‌اند، بهتر است برای حفظ امنیت سرمایه خود از وی پی ان (VPN) یا سرورهای مجازی (VPS) استفاده کنید.

استفاده از وی پی ان (VPN) در صورتی از امنیت کافی برخوردار است که شما بتوانید با یک اینترنت پایدار، اتصال به وی پی ان (VPN) را برقرار کنید. در غیر اینصورت با قطعی اینترنت، وی پی ان (VPN) شما با قطعی مواجه شده و آی پی کشور ایران قابل شناسایی خواهد بود.

بنابراین احتمال بلوکه شدن دارایی از سمت صرافی بالا رفته و امنیت سرمایه شما به خطر خواهد افتاد. بنابراین بهتر است تا زمان پایداری مجدد اینترنت از ورود به پلتفرم های معاملاتی خارجی و انجام معاملات پرریسک مخصوصا معاملات فیوچرز خودداری کنید.

استفاده از سرورهای مجازی (VPS) اما در مقایسه با وی پی ان (VPN) روشی ایمن‌تر و البته پرهزینه‌تر است. بنابراین استفاده از این سرورهای مجازی برای اتصال به پلتفرم‌های معاملاتی خارجی به مراتب کم خطرتر خواهد بود. اما باز هم لازم است تا از انجام تراکنش‌های واریز و برداشت غیرضروری خودداری کنید و نسبت به پوزیشن‌های باز خود در زمان قطعی اینترنت مدیریت ریسک صحیحی داشته باشید.

مراقب اپلیکشن‌ها و پلتفرم‌های کلاهبرداری باشید

در ایام قطعی اینترنت، برنامه‌ها، لینک‌ها و پلتفرم‌های گوناگونی برای ارائه خدمات مختلف از جمله “وی پی ان پرسرعت (VPN)“، “ اینترنت استارلینک “، ” اینترنت بدون محدودیت ” و سایر محتواهای گمراه‌کننده و جعلی این چنینی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود.

هر یک از این لینک‌ها یا اپلیکشن‌ها می‌توانند نوعی بدافزار برای سرقت اطلاعات امنیتی تلفن همراه شما باشد. بنابراین تحت هیچ شرایطی اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌ از منابعی به جز گوگل پلی و اپ استور نکنید.

در این باره بیشتر بخوانید:

خرید ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

پشتوانه بیت کوین چیست و چه چیزی باعث ارزشمندی آن می‌شود؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول های ارز دیجیتال، نرم افزارها یا سخت افزارهایی هستند که امکان ذخیره و نگهداری رمزارزها را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

منبع: تیم تولید محتوای ompfinex.com

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. خیلی ممنونم بابت اطلاعات مفید و کاربردی .خدا کنه زودتر اینترنت مشکلش حل بشه و دوباره به حالت عادی برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا