اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال در هفته جاری

طی هفته جاری خبرهای بسیار زیادی در رابطه با صنعت رمزارزها منتشر شد و قصد داریم در این پست خبری، به اختصار به مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال در بخش‌های مختلف آن بپردازیم.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : بخش سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

در هفته گذشته، پلتفرم وام‌دهنده ارزهای دیجیتال به‌نام بلاک‌فای (BlockFi) شاهد یک حجم برداشت غیر عادی نسبت به همیشه بود و مدیرعامل این کمپانی، زَک پرینس، طی مصاحبه خود با نشریه بلومبرگ ضمن تایید این مسئله اظهار کرد که برداشت‌های روزانه در این پلتفرم از هفته گذشته تا کنون، تا ۸۸ درصد از اوج خود کاهش یافته‌اند و انتظار می‌رود که همین روند ادامه داشته باشد.


کمپانی ای‌بِی (eBay)، غول تجارت الکترونیک، بازار NFT نُون‌اوریجین (KnownOrigin) را با مبلغی نامشخص خریداری کرد.


صرافی غیرمتمرکز (DEX) یونی‌سواپ (UniSwap) اقدام به خرید پلتفرم جینی (Genie)، تجمیع‌کننده (Aggregator) بازارهای NFT، با مبلغی نامشخص کرد؛ هدف یونی‌سواپ از این سرمایه‌گذاری، ادغام پلتفرم با محصولات خود و ایجاد قابلیت خرید و فروش NFT برای کاربران بین بازارهای شناخته‌شده در دنیا است.


فالکِن اِکس (FalconX)، پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال مخصوص سازمان‌ها، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سری D دوره جذب سرمایه این پلتفرم به رهبری کمپانی‌های سرمایه‌گذاری سی آی جی (CIG) و بی کپیتال (B Capital) با حجم ۱۵۰ میلیون دلار صورت گرفت و ارزش این کمپانی را به ۸ میلیارد دلار رساند. همچنین فاکلن اکس اعلام کرد که علی‌رغم «زمستان ارزهای دیجیتال»، استراتژی آن‌ها در مسیر رشد دست‌خوش تغییرات نشده و آن‌ها هم‌اکنون، در حال جذب نیروی کار در دپارتمان‌های مختلف خود نیز هستند.


کمپانی تامین‌کننده زیرساخت‌های مالی، پرایم تراست (Prime Trust)، نیز طی سری B جذب سرمایه خود موفق به دریافت ۱۰۷ میلیون دلار سرمایه شد. بر اساس بیانیه منتشرشده، این سرمایه جهت راه‌اندازی محصولات جدید و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در راستای تقویت ثبات و سطح امنیت پلتفرم پرایم تراست استفاده خواهد شد.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : بخش ماینینگ (استخراج رمزارزها)

استخراج

سختی شبکه بیت کوین، یا میزان سختی رقابت برای دریافت پاداش در ازای استخراج بلوک‌های شبکه، در روز جاری با کاهشی نزدیک به ۲ درصد به عدد ۲۹.۶۶ تریلیون رسید. این کاهش در پی یک افزایش ۱.۲۹ درصدی طبق محاسبات هفته گذشته بود و بیشترین سطح سختی شبکه بیت کوین در میانه ماه می (اواخر اردیبهشت) و به میزان ۳۱.۲۵ تریلیون واحد بوده است.


در هفته گذشته، نزدیک به ده نفر از جمهوری‌خواهان کمیته بانک‌داری سنا و کمیته خدمات امور مالی ایلات متحده در نامه‌ای خطاب به رئیس آژانس حفظ محیط زیست این کشور، مایکل رِیگان، خواستار بررسی ادعاها پیرامون خطرات زیست‌محیطی استخراج رمزارزها، پیش از اقدام به انجام کاری از سوی این نهاد شدند.


کمپانی تامین‌کننده انرژی بلک هیلز (Black Hills) اعلام کرد که شرکت برق زیرمجموعه آن، شایَن لایت (Cheyenne Light)، واقع در ایالت وایومینگ، به یکی از تاسیسات استخراج ارزهای دیجیتال که نام آن را هم مشخص نکرده، بر اساس تعرفه خدمات بلاک‌چین تا ۴۵ مگاوات برق با حق انتخاب افزایش تا ۷۵ مگاوات، خدمات ارائه می‌دهد.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : بازارهای NFT

NFT

لِجر (Ledger)، کمپانی تولید‌کننده کیف پول‌های سخت‌افزاری، از بازار لجر (Ledger Market) رونمایی کرد؛ این پلتفرم یک بازار NFT است و همراه با آن، لجر اِنترپرایز کریِیت (Ledger Enterprise Create)، پلتفرمی جهت ارائه قابلیت‌های مرتبط با NFT ها مخصوص کمپانی‌ها و کسب و کارها، نیز راه‌اندازی شد.


متا (Meta)، کمپانی مادر اینستاگرام، روز گذشته اعلام که مرحله آزمایشی اجرای NFT ها در استوری اینستاگرام را آغاز کرده است و برای این منظور از پلتفرم واقعیت مجازی خود یعنی اِسپارک اِی‌آر (Spark AR) استفاده می‌کند. پس از اجرای اصلی این طرح، خالقان و کلکسیونرها می‌توانند محصولات دیجیتالی خود را در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام با دیگران به اشتراک بگذارند.


کمپانی مدیریت و اعتماد دارایی‌های دیجیتال بیت‌گو (BitGo) از راه‌اندازی کیف پول گرم NFT و راه‌کارهای حفظ آن در پلتفرم خود خبر داد. این محصول قابلیت ترکیب با دیگر کیف پول‌ها در صنعت NFT را دارد و به کاربران امکان ارتباط با بازارهای مختلف در این حوزه را می‌دهد.


دودِلز (Doodles)، یکی از برندهای معتبر در حوزه سرگرمی و رسانه NFT در وب ۳، اعلام کرد که فَرل ویلیامز، خواننده و تولیدکننده موسیقی پرآوازه، را به‌ سمت مدیریت ارشد برندسازی و عضوی از هیئت مدیره این کمپانی منسوب کرده است. وی قرار است که با این کمپانی در زمینه موسیقی، هنر، انیمیشن، کالاهای مصرف‌کننده و رویدادهای زنده حوزه وب ۳ همکاری داشته باشد.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : حوزه سرگرمی

حوزه سرگرمی

کمپانی فیلم‌سازی ژاپنی نوما (Noma) در حال تولید سه فیلم سینمایی در رابطه با دنیای ارزهای دیجیتال است که طبق گزارش نشریه دِدلاین (Deadline)، این کمپانی در حال ساخت اولین فیلم این مجموعه با نام “The Rhetoric Star” است.

دومین اثر سینمایی نوما “Opus” نام دارد که یک مجموعه سریالی انیمیشنی با محوریت مستندسازی از مراحل تولید فیلم “The Rhetoric Star” است که قرار است تا زمان انتشار این فیلم در سال ۲۰۲۴، در قسمت‌های یک دقیقه‌ای و به‌صورت هفتگی منتشر شود. سومین فیلم سینمایی این کمپانی تا پایان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.


پیش‌تر نیز در حوزه سینما و سرگرمی، خبر تولید فیلم “Infinite Machine” در رابطه با زندگی خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، و پیدایش این پدیده به کارگردانی ریدلی اسکات منتشر شده بود.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : مشارکت‌ها

مشارکت‌ها

روز گذشته، بنیاد کاردانو (Cardano Foundation) در وب‌سایت و صفحه رسمی توییتر خود از مشارکت و حضور به‌عنوان عضو طلایی (Gold Member) در بنیاد لینوکس (Linux Foundation) خبر داد. مشارکت با این کمپانی غیرانتفاعی در راستای ایجاد نوآوری‌ها به‌صورت گسترده از طریق کانال‌های اوپن سورس (Open-Source) یا همان متنِ‌ باز صورت گرفته است. به گفته مدیر ارشد این بخش در بنیاد کاردانو، دِرک هوهِندل، هدف ویژگی اوپن سورس، گرد هم آوردن مردم از کشورها، شرکت‌ها و زمینه‌های مختلف در سراسر دنیا و در راستای گسترش فناوری بلاک‌چین است.


بانک جهانی سیتی (CitiBank) نیز جهت توسعه و پیاده‌سازی قابلیت‌های حفظ و حضانت دارایی‌های دیجیتال با کمپانی متاکو (METACO) مشارکت خود را آغاز کرد.


پلتفرم مقیاس‌گذاری پالیگان (Polygon) در شبکه اتریوم، پروتکل خصوصی پالیگان آیدی (Polygon ID)، ارائه‌دهنده راه‌کارهای شناسایی و احراز هویت خودمختار بر پایه رمزنگاری دانش صفر (Zero-Knowledge) در سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) را راه‌اندازی کرد. طبق گفته این کمپانی، راه‌اندازی چنین پروتکلی به این معنی است که اکنون DAO ها می‌توانند بدون نیاز به جمع‌آوری اطلاعات شخصی، فرآیند احراز هویت کاربران خود را انجام دهند.


معاون رئیس بانک مرکزی انگلستان، جان کانلیف، در مصاحبه خود با بلومبرگ اظهار کرد بازماندگان این زمستان ارزهای دیجیتال می‌توانند تبدیل به کمپانی‌های قدرتمند حوزه تکنولوژی و رقیبی جدی برای آمازون و ای‌بِی (eBay) شوند. وی این سقوط بازار ارزهای دیجیتال و ریزش ۱ تریلیون دلاری ارزش بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها را به فروپاشی بازار سهام خصوصاً در حوزه تکنولوژی، معروف به دات‌کام (Dot-com)، در اوایل قرن بیست و یکم تشبیه کرد.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : اقتصاد کلان

اقتصاد کلان

بر اساس گزارش سازمان ملی آمار (Office for National Statistics)، طبق انتظارت نرخ سالیانه تورم بریتانیا در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) ۹.۱ درصد اعلام شد که با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه آوریل (فروردین) همراه بود؛ همچنین نرخ تورم در میانگین ماهیانه ۰.۷ درصد، در مقایسه با ۲.۵ درصد در ماه آوریل اعلام شد.


پیش‌تر، نرخ تورم سالیانه در ایالات متحده در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) با رقمی غیرمنتظره و بی‌سابقه در ۴۰ سال اخیر، ۸.۶ درصد اعلام شد که فشارها بر بازار ارزهای دیجیتال و به‌طور کل بازارهای مالی در سطح جهان را به‌شدت افزایش داد.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : صرافی‌ها

صرافی‌ها

شعبه مرکزی صرافی بایننس در آمریکا (Binance.US) اعلام کرد کارمزدهای معاملات بیت کوین برای تمامی کاربران، اعم از کاربران جدید و فعلی، را برداشته است.


صرافی بیت‌گت (Bitget) نیز اعلام کرد که علی‌رغم رکود فعلی در بازار، در نظر دارد تا نیروی کار خود را طی شش ماه گذشته دوبرابر کند و به ۱۰۰۰ نفر برساند. طبق گفته‌ها، استخدامی‌های جدید این صرافی در بخش‌های توسعه محصول و خدمات مشتریان صورت خواهد گرفت.


هِکس تراست (Hex Trust)، کمپانی ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال، از نهاد نظارتی دارایی‌های دیجیتال دوبی یک مجوز موقتی برای ارائه خدمات خود دریافت کرد. این کمپانی طی دریافت مجوز خود، یک دفتر مرکزی مخصوص منطقه خاورمیانه در دوبی افتتاح خواهد کرد.


صرافی کریپتو دات‌کام (Crypto.com) نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از نهاد نظارتی بر امور مالی سنگاپور جهت ارائه خدمات پرداختی برای مشتریان خود در این کشور، از جمله پرداخت از طریق توکن‌های دیجیتال، مجوز خود را دریافت کرده است.

مهم ترین اخبار ارزهای دیجیتال : امنیت

امنیت

چین اَنلیسِز (Chainanalysis)، شرکت تحقیقاتی حوزه بلاک‌چین، یک پل ارتباطی ۲۴ ساعته به‌نام “Crypto Incident Response” راه‌اندازی کرد که برای سازمان‌هایی که مورد حملات سایبری و باج‌افزارها قرار گرفته‌اند، یک تیم تحقیقاتی تشکیل داده و طی یک برنامه مشخص شده اقدام به پیگیری حوادث می‌کنند.

منبع: Cryptonews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا