تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

معامله گران برای صعود بزرگ بیت کوین آماده می شوند

یکی از تحلیل‌گران محبوب دنیای ارزهای دیجیتال با کاهش نوسانات قیمت برترین رمزارز بازار حتی پایین‌تر از شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500)، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بازار سهام، اظهار کرد معامله‌گران در حال آماده شدن برای صعود بزرگ بیت کوین هستند.


این تحلیل‌گر با نام کاربری ساتوشی استکِر (Satoshi Stacker) در توییتر، خطاب به ۱۴۰,۰۰۰ دنبال‌کننده خود عنوان کرد شاخص اُپن اینترست یا همان سود باز بیت کوین (Open Interest / OI)، نشان‌دهنده تعداد قراردادهای باز بیت کوین در بازار مشتقات، هم‌اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

نمودار اپن اینترست بیت کوین
نمودار اپن اینترست بیت کوین – Glassnode

شاخص سود باز از جایی که نشان می‌دهد سرمایه معامله‌گران در کدام بخش قرار گرفته، تصویر دقیقی از میزان نقدینگی و تمایلات در بازار نشان می‌دهد. اکنون این شاخص بیت کوین زمانی به سقف تاریخی خود نزدیک شده که نوسانات این رمزارز برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰، کمتر از شاخص‌های نزدک (Nasdaq) و اس‌اند‌پی ۵۰۰ شده است.


بر اساس گزارشات قبلی از نشریه کریپتو‌گلوب (CryptoGlobe)، کارشناسان به سرمایه‌گذاران هشدار دادند زمانی که نوسانات بیت کوین و حجم معاملات آن به‌طور همزمان کاهش پیدا می‌کنند، ممکن است با بیشترشدن عوامل نزولی منجر به یک فروش سنگین در بازار شوند.


یکی از تحلیل‌گران کمپانی مدیریت سرمایه آرک (Ark Investment Management) به‌نام یاسین اِلمانجر، پیرامون این موضوع بیان کرد: «کاهش نوسانات بیت کوین همیشه اتفاق خوبی نیست، به‌ویژه زمانی که با کم‌شدن حجم معاملات آن همراه شود. در بازار خرسی سال ۲۰۱۸، زمانی که قیمت بیت کوین ۶,۰۰۰ دلار بود، حجم پایین معاملات منجر به دامپ قیمت تا ۳,۰۰۰ دلار شد.»


قیمت ارزهای دیجیتال به‌دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و دیگر بانک‌های مرکزی در جهت مقابله با تورم، در سال ۲۰۲۲ کاهش زیادی داشت و افراد را از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک دور کرد. پیش‌بینی شده که این مسئله سرمایه‌گذاران سازمانی را در رأس امور قرار داده که می‌تواند توضیحی برای کاهش نوسانات بیت کوین باشد.


اما با این حال، تحلیل‌گران زیادی هستند که همچنان دیدگاهی صعودی در مورد بیت کوین دارند. بر اساس گزارشات قبلی، گروهی متشکل از ۵۵ کارشناس در این حوزه معتقدند قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به مرز ۲۷۰,۰۰۰ دلار برسد؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌های قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی جاری، مبنی بر صعود این دارایی است.


همچنین المانجر از دیدگاه مدیرعامل کمپانی آرک، کاترین وود، نیز حمایت کرد. وی معتقد است بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار به ازای هر واحد می‌رسد.

شاخص اپن اینترست یا سود باز بیت کوین چیست؟

اپن اینترست (Open Interest) تعداد موقعیت‌های در جریان، اعم از لانگ و شورت بیت کوین در پلتفرم‌های معاملات مشتقات (Derivatives) این رمزارز را نشان می‌دهد.

منبع: CryptoGlobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا