اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

تازه‌ترین اخبار ریپل؛ از افزایش حجم معاملات روزانه تا اظهارات مدیرعامل آن

پیروزی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، حجم معاملات کریپتو را در معاملات اسپات افزایش داده‌است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و بر اساس داده‌های The Block، حجم معاملات اسپات در صرافی‌های رمزنگاری از ۱۲.۷۴ میلیارد دلار روز چهارشنبه به ۱۶.۵۶ میلیارد دلار در روز جمعه افزایش یافت که رشدی حدود ۳۰ درصدی در تنها دو روز را نشان می‌داد.

پادکست تازه‌ترین اخبار ریپل

همچنین، داده‌های CoinMarketCap نشانگر رشد چشمگیر حجم معاملات در هفته گذشته و به ویژه روز جمعه است؛ زمانی که تقریبا تمام صرافی‌های متمرکز بزرگ شاهد افزایش شدید حجم بودند.

همانطور که می‌دانید، این افزایش تا حد زیادی به دلیل هیجانات ناشی از پیروزی ریپل در دادگاه بود. در روز پنجشنبه دادگاه حکمی به نفع ریپل‌لبز صادر و اعلام کرد که توکن ریپل هنگامی که در مبادلات دارایی دیجیتال صرافی فروخته می‌شود، یک اوراق‌بهادار نیست اما زمانی که به سرمایه گذاران نهادی فروخته می‌شود می‌توان آن را اوراق‌بهادار دانست.

این حکم منجر به افزایش اولیه قیمت XRP و رشد بیش از ۷۰ درصدی آن شد. افزون بر آن، هجوم ناگهانی برای خرید XRP منجر به افزایش حجم معاملات شد که برخی صرافی‌های ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد.

همانطور که اشاره کردیم، استقبال بالای سرمایه‌گذاران باعث شد برای اولین بار صرافی ارز دیجیتال Uphold، مستقر در آمریکا به دلیل افزایش بی‌سابقه حجم با مشکلات فنی مواجه شده و به طور موقت از کار بیافتد.

این صرافی در توییتی با اشاره به این وضعیت گفت: «بله فعالیت ما مختل شد؛ اما هیچ پلتفرم دیگری نیز نمی‌توانست با افزایش ۵۰ برابری حجمی که امروز دیدیم کنار بیاید.»

پیروزی ریپل در این دادگاه علاوه بر تاثیری که بر بازار گذاشت، حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت. نتیجه این دادگاه باعث شد که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان درباره گام بعدی ریپل یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی‌هایی را ارائه دهند. در همین زمینه، برد گارلینگ هاوس مدیر عامل Ripple روند طولانی درخواست تجدید نظر برای SEC را در دادخواست‌ها پیش‌بینی کرد.

مطالعه بیشتر: پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC؛ گام بعدی چیست؟

مدیرعامل ریپل توضیح داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قبل از اینکه فرصتی برای تجدید نظر در مورد حکم پرونده خود علیه ریپل داشته‌باشد، با یک روند طولانی مواجه خواهد شد.

برد گارلینگ هاوس

گارلینگ هاوس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، اهمیت تصمیم فروش سازمانی را کم اهمیت جلوه داد و آن را کم اهمیت‌ترین جنبه پرونده شکایت دانست. مدیرعامل ریپل تاکید داشت که درخواست تجدید نظر کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا فرایندی چند ساله را در پیش دارد.

وی خاطرنشان کرد این اولین بار است که SEC یک دعوای مربوط به ارزهای دیجیتال را باخته‌است. او از SEC به دلیل هدف قرار دادن بازیگران صنعت کریپتو که فاقد منابع لازم برای ارائه یک دفاع قوی از خود هستند انتقاد و این آژانس را به عنوان یک «قلدر» توصیف کرد.

لازم به ذکر است که وقتی در همان ابتدا SEC پرونده‌ای را علیه ریپل به جریان انداخت، بسیاری از صرافی‌های رمزارزی آمریکا به دلیل عدم اطمینان از پیروزی آن، ریپل را کنار گذاشتند. در نتیجه، صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس و کراکن به طور کامل XRP را از فهرست خارج کردند.

به گفته گارلینگ هاوس، اقدامات SEC باعث سردرگمی در بازار شد. او آژانس را متهم کرد که در عین آگاهی کامل از سردرگمی موجود، عمدا باعث سردرگمی بیشتر شده‌است.

از نظر گارلینگ هاوس این سردرگمی عمدی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجازه داد تا قدرت خود را اعمال کند و مانع نوآوری در آمریکا شود.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا