اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

پس‌لرزه‌های پیروزی ریپل

پیروزی ریپل در دادگاه علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) حواشی زیادی را ایجاد کرده‌است. گری گنسلر رئیس SEC اخیرا به صورت علنی در مورد حکم هفته گذشته اظهار نظر کرد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، گنسلر در پاسخ به این سوال که آیا حکم صادره روی موضع او در مورد ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد و آیا باعث خواهد شد که فوریت به سمت نیاز به قوانین برای شفاف‌سازی نظارتی سوق یابد، پاسخ داد: «ما از این تصمیم با توجه به اهمیت و لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران خرسندیم. با این وجود از آنچه در مورد سرمایه‌گذاران خرد گفته‌اند مایوس شدیم. ما همچنان در حال بررسی و ارزیابی این حکم هستیم.»

پادکست پس‌لرزه‌های پیروزی ریپل

جنیفر شونبرگر مصاحبه‌کننده گفت بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری احساس می‌کنند که این یک پیروزی واقعی برای ریپل بوده و حتی رمزارز XRP را مجددا در صرافی خود فهرست می‌کنند. آیا این تصمیم می‌تواند برای آنها سابقه‌ای ایجاد کند؟ گنسلر قبل از امتناع از پاسخگویی با استناد به دعوای حقوقی در حال انجام، پاسخ داد: سوالات خوبی می‌پرسید!

مطالعه بیشتر: پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC؛ گام بعدی چیست؟

این پیروزی علاوه بر رئیس SEC، واکنش سایر قانون‌گذاران را نیز به همراه داشته‌است. به گونه‌ای که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در پی پیروزی ریپل در حال آماده‌سازی لایحه جدیدی برای ارزهای دیجیتال هستند. در همین راستا، گلن تامپسون نماینده جمهوری‌خواه کنگره، تلاش دارد لایحه جدیدی برای ارزهای دیجیتال در این هفته ارائه کند.

او بر این باور است که حکم اخیر دادگاه در پرونده ریپل زمینه را برای افزایش حمایت دموکرات‌ها از این لایحه فراهم خواهد کرد. تامپسون گفت که این حکم نشانگر آن است که نوعی سردرگمی در زمینه نحوه اعمال قوانین اوراق بهادار روی ارزهای دیجیتال وجود دارد. وی افزود: ضرورت دارد که قانون‌گذاران برای شفافیت هرچه بیشتر، اقدامات لازم را انجام دهند. طبق لایحه مطرح شده، قرار است همه ارزهای دیجیتال یا به‌عنوان کالا یا اوراق بهادار طبقه‌بندی ‌شوند.

واکنش ها به حکم دادگاه به نفع ریپل

تامپسون افزود که امیدوار است این حکم به متقاعد کردن قانون‌گذاران از هر دو اردوگاه کمک کند تا گرد هم آیند و راه‌حلی محکم برای مشکلات صنعت ایجاد کنند.

مطالعه بیشتر: تازه‌ترین اخبار ریپل؛ از افزایش حجم معاملات روزانه تا اظهارات مدیرعامل آن

ار طرف دیگر، ریچی تورس نماینده کنگره آمریکا خطاب به گری گنسلر گفته‌است که:

«حمله به ارزهای دیجیتال را متوقف کنید.»

این نماینده نامه‌ای به گری گنسلر، رئیس SEC نوشت و از وی خواست تا در رویکرد خود برای تنظیم ارزهای دیجیتال تجدید نظر کند. تورس این حملات را «احمقانه» و «جنگ صلیبی» خواند.

تورس با اشاره به حکم اخیر دادگاه آنالیسا تورس، قاضی ناحیه جنوبی نیویورک درباره ریپل، این تصمیم را به‌عنوان یک «نظر حقوقی مهم» توصیف کرد که «افراط‌های نظارتی» را رد می‌کند.

تورس تصمیم قاضی را «دکترین تورس» نامید که به گفته او باید اقدامات آتی SEC را هدایت کند و شفافیت قانونی را برای صنعت کریپتو فراهم کند.

او همچنین از SEC به دلیل عدم ارائه گزارش‌های منصفانه، قوانین روشن یا راهنمایی‌های ثابت برای صنعت کریپتو و در عوض تکیه بر اقدامات اجرایی سیاسی انتقاد کرد.

این عضو کنگره از SEC خواست به جای تلاش برای تنظیم دارایی‌های دیجیتال، تلاش‌های خود را روی مبارزه با تقلب، دستکاری بازار و سواستفاده از سرمایه مشتریان متمرکز کند. او گفت امیدوار است SEC با تصمیم دادگاه مجازات شود و در حملات نظارتی خود به دارایی‌های رمزنگاری شده تجدیدنظر کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا