آموزش ارز دیجیتالآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتالبازی های ارز دیجیتال

کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی با کاشت و برداشت در فاناسیا و پرورش اکسی ها

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity / AXS) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های NFT و بلاک چین در دنیای ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید. در حال حاضر کاربران زیادی مشغول کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی هستند.

این بازی درآمدزا (Play-to-Earn / P2E) تحت بلاک چین اتریوم (Ethereum / ETH) اجرا می‌شود و به بیان ساده می‌توان گفت که کاربران زمانی که به این بازی اختصاص می‌دهند را به پول تبدیل می‌کنند. کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی از طریق تشکیل یک تیم از موجوداتی تحت عنوان اکسی (Axie) و شرکت در نبردهای درون بازی توسط آن‌ها انجام می‌شود.


نحوه درآمد از بازی اکسی اینفینیتی به این صورت است که کاربر از طریق رقابت با دیگر بازیکنان و انجام ماموریت‌های روزانه در بازی، پاداش‌هایی را در قالب ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) و توکن اسموث لاو پوشن SLP دریافت می‌کنند. سپس این رمزارزها را می‌توان در یک صرافی ارز دیجیتال به فروش رساند و یا از آن‌ها برای خرید موجودات اکسی و یا NFT ها در بازار اکسی (Axie Marketplace) استفاده کرد.


بازی آکسی اینفینیتی یک بازی با فناوری بلاک چین است، به این معنی که تمام موجودات و آیتم‌های درون بازی یک توکن غیرمثلی یا همان NFT هستند. چنانچه با این اصطلاحات در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا نیستید، می‌توانید مقالات مرتبط با بلاکچین و NFT ها را مطالعه کنید. در این مقاله از بلاگ صرافی او ام پی فینکس، قصد داریم نحوه کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی و آموزش نصب آن را برای شما توضیح دهیم.

صفر تا صد بازی اکسی اینفینیتی

کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی 01

بهتر است پیش از یادگیری نحوه کسب درآمد از بازی آکسی اینفینیتی، با بخش‌ها و آیتم‌های مهم در این بازی آشنا شوید. همان‌طور که بالاتر گفته شد، بازیکنان می‌تواند موجودات اکسی را معامله کنند، پرورش دهند و با آن‌ها به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازند. هرکدام از این موجودات دیجیتالی ویژگی‌ها و نژاد خاص خود را دارند که به‌شرح زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • گیاهان (Plant)
  • هیولاها (Beast)
  • پرندگان (Bird)
  • آبزیان (Aquatic)
  • حشرات (Bug)
  • خزندگان (Reptile)
  • ماشین یا ربات‌ها (Mech)
  • داون / دختر (Dawn)
  • داسک / پسر (Dusk)


آناتومی موجودات بازی آکسی اینفینیتی متشکل از شش قسمت اصلی از جمله چشم‌ (Eye)، گوش (Ear)، شاخ (Horn)، دهان (Mouth)، پشت (Back) و دُم (Tail) است. هنگام خرید اولین موجود اکسی خود باید به قسمت‌های شاخ، دهان، پشت و دم موجود توجه بیشتری داشته باشید، چرا که این قسمت‌ها تعیین‌کننده کارت‌های قابل استفاده اکسی شما در نبردها هستند.

آموزش بازی اکسی اینفینیتی 02
صفحه خرید اکسی در بازار اکسی اینفینیتی


همچنین، موجودات بازی آکسی اینفینیتی از چهار ویژگی (Stat Attributes) مختلف برخوردار هستند:

  • میزان سلامتی (Health): HP در واقع مقدار ضربه و آسیبی است که یک اکسی می‌تواند تحمل کند که با تمام‌شدن آن از بازی خارج می‌شود.
  • سرعت (Speed): سرعت هر اکسی در نوبت ضربه‌زدن آن تاثیرگذار است. معمولاً اکسی‌هایی که سرعت بیشتری دارند نبرد را شروع می‌کنند و سریع‌تر نوبتشان می‌شود.
  • مهارت (Skill): مهارت بیشتر برای یک اکسی مقدار آسیبی که به موجود مقابل خود وارد می‌کند را افزایش می‌دهد.
  • روحیه (Morale): روحیه بالاتر احتمال انجام ضربات سنگین (Critical Hit) توسط یک اکسی را بیشتر می‌کند و همچنین، زمانی که یک نبرد به مرحله آخر (Last Stand) می‌رسد، تعداد ضربات نهایی یک اکسی قبل از حذف‌شدن را افزایش می‌دهد.

موجودات بازی آکسی اینفینیتی بر اساس نژاد خود می‌توانند تا ۱۴۰ امتیاز برای ویژگی‌های خود کسب کنند که این امتیازات بین چهار ویژگی آن‌ها پخش می‌شود. مثلاً، اکسی‌های گیاه در ابتدای کار سلامتی بیشتری دارند و برای نقش‌های دفاعی در تیم مناسب هستند. در عوض هیولاهای اکسی سلامتی کمتر اما روحیه بالاتری دارند که آن‌ها را به یک مهاجم خوب تبدیل می‌کند.


خرید موجودات اکسی تنها در بازار این بازی (Axie Infinity Marketplace) امکان‌پذیر است. زمانی که تعداد کاربران این بازی افزایش یافت، قیمت موجودات و آیتم‌ها در بازی و همچنین قیمت ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) هم رشد پیدا کرد. این مسئله در انتخاب و خرید اولین موجودات اکسی شما تاثیرگذار است و با خرید موجودات صحیح می‌توانید درصد پیروزی در نبردها و میزان دریافت ارز SLP را به حداکثر برسانید.


به‌طور کل، بهتر است اکسی را خریداری کنید که تعداد پرورش (Breed Count) آن صفر باشد، زیرا در این صورت می‌توانید اکسی‌های بیشتری را پرورش دهید و آن‌ها را در نبردها استفاده کنید و یا به فروش برسانید.


جالب است بدانید که برخی بازیکنان در راستای کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی، بیشتر به‌جای بازی کردن به پرورش موجودات اکسی روی می‌آورند. بازیکنان با پرورش اکسی‌ها می‌توانند آن‌ها را بورسیه (Scholarship) کنند و یا در بازار آکسی اینفینیتی به فروش برسانند. بورسیه برای افرادی مناسب است که توانایی خرید اکسی‌ها را ندارند و آن‌ها را دیگر کاربران که زمان انجام بازی را ندارند (Scholar) اجاره کرده و پاداش‌های بازی را با یکدیگر تقسیم می‌کنند.

آموزش بازی اکسی اینفینیتی
نحوه پرورش موجودات اکسی


پرورش موجودات اکسی کار دشواری نیست، اما این‌که کدام موجود را پرورش دهید چالش برانگیز خواهد بود. هر اکسی را می‌توان تا ۷ مرتبه وارد فرآیند پرورش (Breed) کرد. هزینه پرورش اکسی‌ها ۴ واحد ارز دیجیتال AXS به‌علاوه تعدادی از توکن‌های SLP است. همچنین برای پرورش یک اکسی جدید دو اکسی بالغ مورد نیاز است.


مدت زمان پرورش یک اکسی و رشد آن از یک تخم تا یک اکسی بالغ پنج روز زمان می‌برد که پس از آن، می‌توانید از اکسی جدید خود برای پرورش موجودات بیشتر استفاده کنید. همچنین با انتخاب سه اکسی می‌توانید یک چرخه بدون وقفه در پرورش موجودات جدید داشته باشید.


در حال حاضر سرمایه اولیه برای بازی اکسی اینفینیتی و یک مرتبه پرورش اکسی ۱۸۰۰ واحد توکن SLP (3.75 دلار) به‌علاوه ۰.۵ واحد ارز دیجیتال AXS (3.45 دلار) با قیمت‌های فعلی در بازار است که میانگین هزینه پرورش یک اکسی را نزدیک به ۷.۲۰ دلار می‌رساند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت axie.tech از هزینه‌های پرورش مطلع شوید.


در نهایت باید بدانید که هر اکسی دارای چهار توانایی (Ability) یا حرکت خاص است که از کارت آن‌ها در نبردها می‌توان استفاده کرد. بازی اکسی اینفینیتی در مجموع ۱۳۲ توانایی یا کارت دارد و توانایی‌های اکسی‌ها بر اساس قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها متغیر خواهند بود. این توانایی می‌توانند هجومی (Offensive) و یا دفاعی (Defensive) باشند و اکسی شما بهتر است در سطح توانایی‌های خود متعادل باشد تا بهترین عملکرد را ارائه دهد.

آموزش بازی اکسی اینفینیتی 01
یک نمونه زمین در بازی اکسی اینفینیتی


اما علاوه‌بر موارد بالا، تیم بازی آکسی اینفینیتی سرزمین اکسی تحت عنوان فاناسیا (Funacia) را نیز طراحی و ساخته است. این سرزمین متشکل از ۹۰,۶۰۱ قطعه زمین است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند. این زمین‌ها حکم خانه و پایگاه عملیاتی شما را در بازی دارند و از طریق آیتم‌هایی که در طول بازی به‌دست می‌آورید، می‌توانید زمین خود را ارتقا دهید.


زمین های بازی اکسی اینفینیتی ۵ نوع مختلف دارند که با نام‌های دشت (Savannah)، جنگل (Forest)، قطب (Artic)، سحرآمیز (Mystic) و جنسیس یا کمیاب (Genesis) دسته‌بندی شده‌اند.

میزان درآمد از بازی اکسی اینفینیتی

کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی 02

اگر برایتان سوال است که میزان کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی چقدر است، باید بدانید که کاربران در زمان اوج محبوبیت آکسی اینفینیتی در اواسط سال ۲۰۲۱ می‌توانستند بین ۱۰ تا ۵۰ دلار در روز از این بازی درآمد داشته باشند. میزان درآمد از بازی اکسی اینفینیتی طبیعتاً به سطح فعالیت شما و پیشرفت در بازی بستگی دارد. روش‌های زیادی برای کسب درآمد از بازی آکسی اینفینیتی وجود دارند که اصلی‌ترین آن‌ها به‌شرح زیر است:


• کاشت و برداشت Smooth Love Potion یا همان SLP در زمین بازی
• ایجاد برنامه بورسیه اکسی (Scholarship Program)
• پرورش و فروش موجودات اکسی
• سرمایه‌گذاری و خرید و فروش زمین‌های بازی
• سپرده‌گذاری ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS)

آموزش بازی اکسی اینفینیتی

آموزش نصب بازی اکسی اینفینیتی

اگر قصد کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی را دارید، به‌طور کل باید بدانید که این بازی در محوریت موجودات اکسی قرار دارد و شما با پرورش، خرید و ارتقای آن‌ها به ماموریت‌های درون بازی یا رقابت با دیگر بازیکنان می‌پردازید و در ازای فعالیت خود، ارز دیجیتال یا توکن SLP را دریافت می‌کنید.


از آن جایی که رمزارزهای AXS و SLP تحت شبکه اتریوم اجرا شده‌اند، شما در مرحله اول از یادگیری و آموزش بازی اکسی اینفینیتی به یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار با بلاک چین اتریوم نیاز دارید. سپس باید از یک صرافی اقدام به خرید اتریوم (ETH) و به کیف پول مربوطه منتقل کنید.


در مرحله بعدی به وب‌سایت رسمی بازی اکسی اینفینیتی (axieinfinity.com) رفته و در بازار (Marketplace) آن یک حساب کاربری ایجاد کنید.


به‌دلیل این‌که بازی آکسی اینفینیتی دارایی‌های خود را از شبکه اتریوم به ساید چین رونین (Ronin) منتقل کرده است، می‌توانید از این کیف پول برای شروع بازی استفاده کنید. کیف پول رونین (Ronin Wallet) در کامپیوتر و گوشی‌های موبایل قابل نصب است. در صفحه ثبت نام (Getting Started) و یا ورود به بازی (Log In) می‌توانید با گزینه “Ronin Wallet” وارد حساب خود شوید.


برای شروع بازی در ابتدا باید ۳ موجود اکسی را در بازار این بازی خریداری کنید و در ادامه می‌توانید به پرورش آن‌ها بپردازید. قیمت موجودات اکسی به قیمت لحظه ای اتریوم، تعداد کاربران حاضر و چندین عامل دیگر بستگی دارد. پس از خرید موجودات اکسی می‌توانید با دیگر بازیکنان رقابت کنید، ماموریت‌های بازی را انجام دهید و توکن SLP را به‌عنوان پاداش بگیرید.

اکسی اینفینیتی دوباره هک شد

نصب و دانلود بازی اکسی اینفینیتی برای اندروید و IOS

آموزش نصب بازی اکسی اینفینیتی 01

دانلود بازی اکسی اینفینیتی برای IOS: کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی برای کاربران آیفون با کمی چالش همراه است. پس از انجام مراحل بالا، این دسته از کاربران لازم است تا اپلیکیشن تست‌فلایت (TestFlight) را روی گوشی خود نصب کنند. این نرم‌افزار در واقع به کاربران اجازه آزمون و خطا در دیگر اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. جهت نصب بازی آکسی اینفینیتی برای IOS، کاربران ابتدا اپلیکیشن تست‌فلایت را نصب می‌کنند و پس از تایید بازی اکسی، اقدام به دانلود آن می‌کنند.

  • نرم‌افزار تست‌فلایت را از اپ استور (App Store) دانلود و نصب کنید.
  • سپس به وب‌سایت رسمی بازی اکسی اینفینیتی بروید و وارد صفحه دانلود (Downloads) شوید.
  • نسخه IOS خود را انتخاب و دانلود کنید.
  • پس از نصب بازی آکسی اینفینیتی، اپلیکیشن تست‌فلایت را باز کنید و به‌عنوان یک تِستر بازی اکسی (Axie Infinity Tester) وارد شوید.
  • پس از دریافت تاییدیه، بازی اکسی اینفینیتی را اجرا کنید.
  • کد کیو آر (QR Code) کیف پول رونین را اسکن کرده و وارد حساب بازی خود شوید.

دانلود بازی اکسی اینفینیتی برای اندروید: خوشبختانه کاربران گوشی‌های اندروید نیازی به نصب اپلیکیشن تست‌فلایت ندارند. پس از انجام مراحل بالا و خرید سه موجود در بازار آکسی اینفینیتی می‌توانید به صفحه دانلود در وب‌سایت رسمی بازی بروید و اکسی اینفینیتی را دریافت و نصب کنید. به‌طور کل، فرآیند نصب بازی آکسی اینفینیتی برای اندروید تفاوتی با موارد ذکرشده ندارد.

  • به وب‌سایت رسمی بازی و صفحه دانلودها بروید.
  • گزینه دانلود اندروید (Android) را انتخاب کنید.
  • اپلیکیشن را نصب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات یا اسکن کیف پول وارد بازی شوید.

در این مقاله از صرافی او ام پی فینکس نحوه کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی و آموزش نصب آن برای اندروید و IOS را برای شما شرح دادیم. چنانچه در رابطه با موارد فوق سوالی داشتید می‌توانید با ثبت نظر خود با ما مطرح کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علاوه بر درامد زایی بازی بسیار جالبیه حتما اکسی های خوبو ترند و تهیه کنید . که نتیجه بهتری بگیرین

    1. سلام. خیر؛ در ابتدای بازی اکسی اینفینیتی یک موجود اکسی رو به‌صورت رایگان دریافت می‌کنید، اما برای ادامه بازی و کسب در آمد، به موجودات بیشتری نیاز خواهید داشت که باید خریداری شوند.

    1. سلام. برای شروع بازی نیازی به سرمایه اولیه ندارید و خود بازی یک موجود اکسی رو بهتون میده. اما برای ادامه کار و تقویت تیمتون توی بازی، باید اکسی‌های بیشتری رو بخرین یا پرورش بدین که قیمت‌هاشون متغیره.

  2. سلام من بازی رو نصب کردم و wallet هم راه اندازی کردم ولی اصن نمیدونم چیکار کنم یا چجوری ازش پول دربیارم میشه کمکم کنی؟

    1. سلام وقت بخیر. بعد از نصب بازی اکسی اینفینیتی و اتصال کیف پول، باید از بخش بازار (Marketplace) سه موجود اکسی رو بخرید و بعد از قسمت های “Play Now” یا “Adventure” می‌تونید بازی رو شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا