اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

گیم استاپ بازار NFT خود را راه اندازی کرد

گیم استاپ (GameStop) بازار NFT خود را که در ماه‌های پیش از آن خبر داده بود، روز جاری در بلاک چین لایه-۲ (Layer-2) ایمیوتِبِل‌اکس (ImmutableX / IMX) تحت بلاک چین اتریوم راه‌اندازی کرد.


این فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های ویدیویی اخیراً روزهای خوشی را سپری نکرده، اما اکنون به یکی از اصلی‌ترین اعضای صنعت بازی‌های بلاک چینی و NFT تبدیل شده است و با پلتفرم‌های کریپتویی بازی و NFT نظیر فراکتال (Fractal) رقابت می‌کند.


بازار گیم استاپ در کنار دیگر بازی‌های حوزه وب ۳، NFT های سازگار با بازی‌های شبکه IMX از جمله گادز آنچیند (Gods Unchained)، گیلد آو گاردیِنز (Guild of Guardians) و ایلوویم (Illuvium) ارائه می‌دهد. تمامی تراکنش‌های این بازار بدون کارمزد هستند و مینت (Mint) محصولات NFT در آن توسط شبکه مقیاس‌پذیر ایمیوتبل‌اکس در بلاک چین اتریوم انجام می‌شود.


ایمیوتبل (Immutable) در فوریه سال میلادی جاری (بهمن ۱۴۰۰) بود که از مشارکت خود با کمپانی گیم استاپ جهت ایجاد یک بازار NFT ویژه بازی‌های بلاک چینی خبر داد. ارزش بازار ایمیوتبل در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) ۲.۵ میلیارد دلار برآورد شد.


رابی فرگوسن، رئیس و کمک بنیان‌گذار ایمیوتبل‌اکس، طی بیانیه‌ای اظهار کرد راه‌اندازی بازار NFT گیم استاپ به معنای دسترسی به میلیون‌ها NFT دیگر از بازی‌های برتر در حوزه وب ۳ و در عین حال، ارائه تجربه کاربری فوق‌العاده برای گیمرها است.


گیم استاپ در گزارش درآمدهای خود برای سه ماهه دوم سال ۱.۱ میلیارد دلار را به‌ثبت رساند که در مقایسه با فصل اول سال ۲۰۲۲، کاهشی به‌میزان ۳.۴ درصد تجربه کرده است.

این کمپانی همچنین در راستای گسترش فعالیت‌های خود در وب ۳، ماه گذشته از همکاری خود با صرافی FTX خبر داد و هدف آن، دسترسی کاربران گیم استاپ به بازار ارزهای دیجیتال FTX بود.


لازم به ذکر است داده‌های پلتفرم بلاک (THE BLOCK) نشان می‌دهند سطح فروش هفتگی NFT های بازی‌های بلاک چینی در ماه‌های اخیر، نسبت به بازار خرسی فصل تابستان تا حدی بهبود یافته است.

میزان فروش هفتگی NFT بازی های مختلف
میزان فروش هفتگی NFT بازی های مختلف – THE BLOCK

NFT یا توکن غیرمثلی چیست؟

NFT به‌معنای یک توکن غیرمثلی یا غیرقابل تعویض بوده و یک دارایی دیجیتال است که به‌عنوان یک رمزارز و همچنین یک قطعه هنری یا فرهنگی دارای ارزش است.

بلاک چین لایه ۲ چیست؟

لایه ۲ (Layer-2) به یک فریم‌ورک، شبکه یا پروتکل فرعی گفته می‌شود که با هدف بهبود سرعت تراکنش‌ها و سطح مقیاس‌پذیری شبکه، بر روی بلاک چین اصلی (لایه-۱) پیاده‌سازی می‌شود.

منبع: THE BLOCK

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. گیم استاپ در زمینه بازی‌های کامپیوتری ید طولایی داره، کارمزدهای بازار NFT رو هم صفر گذاشته تا کاربران بیشتری جذب بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا