اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

چگونه بازپرداخت بدهی صرافی MT.Gox بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد؟

جشنواره تون پلاس

رئیس تحقیقات شرکت خدمات مالی کریپتو گلکسی نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بازپرداخت‌های مورد انتظار بدهی صرافی Mt.Gox می‌تواند باعث سقوط بیت کوین (BTC) شود را برطرف می‌کند، در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی جزئیات این خبر می‌پردازیم.

در یک مصاحبه جدید در کانال یوتیوب Unchained Podcast، الکس تورن (Alex Thorn) می‌گوید که صرافی منحل شده ارز دیجیتال Mt.Gox قرار است حدود ۱۴۲۰۰۰ بیت کوین به ارزش نزدیک به ۹ میلیارد دلار را از جولای تا اکتبر به طلبکاران بازپرداخت کند.

اخبار مربوط به پرداخت قریب‌الوقوع بیت‌کوین‌های Mt. Gox هفته گذشته شوک بزرگی به بازارهای ارز دیجیتال وارد کرد و منجر به تسویه بیش از ۳۱۳ میلیون دلار شد.

ترس از بازپرداخت بدهی صرافی MT.Gox

تورن می‌گوید ترس‌های مربوط به داستان Mt. Gox بیش از حد بزرگ‌نمایی شده زیرا تحقیقات او نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از سکه‌های بیت کوین احتمالا پس از انتشار در بازار آزاد قابل فروش خواهند بود. او همچنین می‌گوید که گیرندگان احتمالا بیت‌کوین‌های خود را به جای فروش فوری نگه خواهند داشت.

به گفته تورن، افرادی که قرار است بیت‌کوین‌های خود را در ماه‌های آینده دریافت کنند، موافقت کرده‌اند که با یک کاهش ۱۰الی ۱۱ درصدی برای استفاده از طرح پرداخت زودهنگام Mt. Gox موافقت کنند. تورن تخمین می‌زند که ۷۵ درصد از طلبکاران این معامله را بپذیرند که تعداد بیت‌کوین‌های تحویلی را به ۹۴,۶۰۰ سکه کاهش می‌دهد.

مدیر اجرایی گلکسی به این نکته اشاره می‌کند که بسیاری از افراد قبلا مطالبات ورشکستگی خود را با تخفیف به صندوق‌ها فروخته‌اند. به گفته تورن، صندوق‌ها به طور تهاجمی در حال خرید مطالبات از کاربران Mt. Gox بودند که نمی‌خواستند سال‌ها منتظر بمانند تا یک سنت از پول خود را ببینند.

بسیاری از افراد سکه‌های خود را فروختند و ما فکر می‌کنیم حدود ۲۰,۰۰۰ بیت‌کوین در این صندوق‌ها نگهداری می‌شود. پس بگذارید این را برای یک لحظه کنار بگذاریم. اکنون تعداد سکه‌ها به ۷۴,۰۰۰ رسیده است.

تورن اشاره می‌کند که صندوق‌هایی که مطالبات ورشکستگی را خریداری کرده‌اند، احتمالا منابع بزرگ فروش نخواهند بود زیرا او معتقد است که نهادهایی که برای خرید مطالبات نقدینگی فراهم کرده‌اند، قصد دارند سکه‌ها را پس از انتشار نگه دارند.

۹ میلیارد دلار بدهی صرافی MT.Gox

9 میلیارد دلار بدهی صرافی MT.Gox

بر اساس صحبت‌هایی که با برخی از آن‌ها داشته‌ام، درک من این است که همه آنها برنامه دارند تا به تأمین‌کنندگان نقدینگی (LPs) خود، بیت‌کوین را به همان شکل تحویل دهند. دوباره با صحبت با برخی از تأمین‌کنندگان بزرگ نقدینگی در این صندوق‌ها و همچنین برخی از خود صندوق‌ها، به این نتیجه رسیدیم که این تأمین‌کنندگان تقریباً به‌طور کامل از بیت‌کوین‌داران با ارزش خالص بالا تشکیل شده‌اند که عملا می‌خواهند بیت‌کوین را با تخفیف بخرند. با انجام بررسی‌های لازم در این زمینه، مطمئن هستیم که این افراد واقعا کسانی هستند که بیت‌کوین را با هدف نگهداری طولانی مدت و با تخفیف می‌خواهند.

به گفته تورن، آخرین گروهی که از Mt. Gox بیت‌کوین دریافت خواهد کرد، صرافی ارز دیجیتال بیت‌کوینیکا (Bitcoinica) است. تورن می‌گوید این صرافی قرار است ۱۰,۰۰۰ بیت‌کوین جمع‌آوری کند، اما نمی‌تواند بیت‌کوین‌های خود را بلافاصله بفروشد زیرا باید فرآیند ورشکستگی خود را در نیوزیلند طی کند.

به طور کلی، تورن تخمین می‌زند که ۶۴,۰۰۰ بیت‌کوین به حساب‌های معاملاتی طلبکاران واریز خواهد شد. مدیر اجرایی گلکسی معتقد است که این افراد بیت‌کوین‌داران اولیه هستند که احتمال بیشتری دارد که بیت‌کوین‌های خود را نگه دارند به جای اینکه پس از دریافت آنها را بفروشند.

به طور کلی، فکر نمی‌کنم فروش زیادی صورت گیرد. تمام این بحث‌ها به همین نتیجه می‌رسد. یا حداقل باید بگویم که فکر می‌کنم فروش خیلی کمتری نسبت به آنچه که از یک نگاه ساده به عنوان خبر برمی‌آید، صورت خواهد گرفت.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا