اخبار ارز دیجیتال

اتریوم پیشرو در سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری ماه می کریپتو 

جشنواره تون پلاس

در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی داشتن بیشترین سهم اتریوم در سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری ماه می کریپتو می‌پردازیم.

صرافی کوکوین (KuCoin) اعلام می‌کند: سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی در ماه می به ۱ میلیارد دلار رسیده و اتریوم بیشترین سهم را در این موضوع دارد. بخش تحقیقاتی صرافی KuCoin گزارشی درباره عملکرد رمزارزها در ماه مه منتشر کرد و اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های جدید به مبلغ ۱ میلیارد دلار صورت گرفته است؛ که کمی کمتر از میزان ماه آوریل است. در گزارش آمده است که سرمایه‌گذاران نهادی به طور عمده به اتریوم و پلتفرم‌های متمرکز بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) در این دوره تمایل داشتند.

۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

در اوایل هفته‌ای که گذشت، بخش تحقیقاتی KuCoin گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد که تنها در ماه می، حوزه رمزارزها حدودا ۱۵۶ سرمایه‌گذاری عمومی را اعلام کرد. مجموع مبالغ سرمایه‌گذاری شده در این ۱۵۶ پروژه حدود ۱.۰۲ میلیارد دلار بود.

گزارش نشان داد که میزان سرمایه‌گذاری در ماه مه تقریبا ۷۰ میلیون دلار کمتر از ماه گذشته بود، که نشان‌دهنده کاهش ۶.۴ درصد نسبت به میزان ۱.۰۹ میلیارد دلاری آوریل است. با این حال از دید گسترده‌تر، اعداد جدید نشان می‌دهند که نسبت به ماه مه ۲۰۲۳، که حدود ۹۰۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اعلام شده بود، یک افزایش ۱۰.۶۱ درصد وجود دارد. این گزارش سرمایه‌گذاری جدید نشان‌دهنده علاقه مداوم به سرمایه‌گذاری و پتانسیل توسعه‌ای در صنعت است.

بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌ها بین ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون دلار بودجه دریافت کردند. اتریوم، زنجیره‌های EVM و شبکه‌های L2 مانند آربیتروم (Arbitrum) و پالیگان (Polygon ) به عنوان محبوب‌ترین‌ها توسط سرمایه‌گذاران نهادی شناخته شدند. در میان زنجیره‌های غیر EVM، سولانا در سرمایه‌گذاری نهادی رهبری کرد، که به آن بیت‌کوین، فانتوم و تون نیز پیوستند و در میان شبکه‌های برتری بودند که در ماه مه جذب علاقه‌ی سرمایه‌گذاران شدند.

موسسات بزرگ چینی به شدت فعال باقی ماندند و در فناوری های نوظهور و شبکه‌های زنجیره‌ای عمومی سرمایه‌گذاری کردند. به عنوان مثال، انیموکا در حدود ۱۵ معامله شرکت کرد، در حالی که OKX در ۱۱ پروژه سرمایه گذاری کرد. سایرین مانند Cogitent Ventures، SNZ Holdings، DWF Labs، Polygon Ventures، MH Ventures، Haun Ventures، Waterdrip Capital و GBV Capital نیز در ۱۰ مورد برتر قرار گرفتند.

به عنوان مثال، این گزارش نشان داد که تمایل شدیدی در میان مؤسسات برای خروج از پروژه از طریق فهرست‌های عمومی وجود دارد. این در حالی است که داده ها نشان می‌دهد که نسبت پروژه‌های تامین مالی سری A از ۱۰ درصد به ۷.۷۷ درصد کاهش یافته، در حالی که پروژه های تامین مالی استراتژیک از ۱۵.۷۳ درصد به ۱۸.۴۵ درصد افزایش یافته است.

تغییر عمده در تمرکز سرمایه‌گذاران

تغییر عمده در تمرکز سرمایه‌گذاران

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران تمرکز خود را به سمت میم‌ کوین‌ها، توکن‌های افراد مشهور، روایت‌های نوظهور و دارایی‌های با ارزش بازار پایین معطوف کردند. توکن‌هایی که با ارزش‌گذاری شدید و منابع محدود راه‌اندازی شدند، سرمایه‌گذاران را به بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین سوق دادند. نات کوین (Notcoin) به عنوان یکی از ذینفعان اصلی این تغییر در ترجیحات سرمایه‌گذار ظاهر شد.

علاوه بر این، این گزارش تاکید می‌کند که تحولات نظارتی اخیر در ایالات متحده به طور قابل توجهی بر چشم انداز قانونی و عملیاتی بازار کریپتو تأثیر گذاشته است. این تغییرات چالش‌ها و ملاحظات جدیدی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ایجاد کرده و بر استراتژی‌ها و تصمیمات سرمایه‌گذاری آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا