اخبار اتریومتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

نهنگ های رمزارز اتریوم مشغول فروش اما جایی برای نگرانی نیست

بر اساس آخرین آمار از پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، نهنگ های رمزارز اتریوم به‌صورت فعالانه مشغول فروش دارایی‌های خود هستند و طی ۵ هفته اخیر، حجم فروش اتریوم آن‌ها به ۴.۲ میلیارد دلار رسیده است. این سطح از فشار فروش احتمالاً دلیل کاهش ۲۵ درصدی قیمت اتریوم در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) است.


بر اساس تحرکات قیمت این دارایی پیش از اصلاح ۲۵ درصدی، نهنگ های رمزارز اتریوم دلیل اصلی نحوه عملکرد آن در بازار بوده‌اند. با توجه به روند صعودی قیمت این رمزارز در ماه‌های گذشته، فعالیت این دسته از سرمایه‌گذاران نشان‌دهنده عملکرد اتریوم در روزهای آتی آن بوده است؛ این در حالی است که همین گروه از سرمایه‌گذاران به‌جای فروش اتریوم، مشغول انباشت آن بوده‌اند.

نمودار توزیع اتریوم بین نهنگ‌ها
نمودار توزیع اتریوم بین نهنگ‌ها – Santiment

بر اساس آمار سنتیمنت در مورد موجودی نهنگ های رمزارز اتریوم یعنی سرمایه‌گذارانی که در کیف پول‌های خود بین ۱۰۰ تا ۱ میلیون واحد اتریوم دارند، این افراد در ماه آگوست تا اوایل سپتامبر (اواسط مرداد تا میانه شهریور ماه) بیشتر از انباشت اقدام به‌فروش این رمزارز کرده‌اند.

جوانب مثبت فعالیت نهنگ های رمزارز اتریوم

از جایی که هم‌اکنون موجودی نهنگ‌ها و کوسه‌های اتریوم کمتر از زمانی است که اتریوم در محدوده ۱۴۰۰ دلار معامله می‌شد و همچنین به‌دلیل تمایل این سرمایه‌گذاران در بازخرید رمزارزهای فروخته‌شده خود، به احتمال فراوان این افراد مجدداً با فعالیت خود قیمت اتریوم را به سطوح بالاتر آن هدایت خواهند کرد.


یکی دیگر از عوامل مثبت در این‌جا افزایش سطح ضد تورمی بودن (Deflationary) این دارایی است؛ پس از ارتقای مرج (Ethereum Merge) این ویژگی برای اتریوم تا حد زیادی تقویت شد و این بلاک چین به یک شبکه ضد تورمی تبدیل شد.


با این‌که برای آغاز یک بازار گاوی طولانی‌مدت کمی دیر شده باشد، نرخ بالای توکن‌سوزی (Burn) و کاهش صدور رمزارز و همچنین افزایش کاربردها و کسب درآمد در شبکه، تنها عواملی هستند که در افزایش قیمت اتریوم تاثیر می‌گذارند.

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

نهنگ در دنیای رمزارزها به مالک کیف پولی گفته می‌شود که در مقایسه با سرمایه‌گذاران خُرد، حجم بسیار زیادی از یک رمزارز را دارد؛ به‌طوری که تراکنش‌های آن در قیمت دارایی تاثیر می‌گذارد.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا