تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل آنچین اتریوم و بررسی روند قیمت؛ امروز ۲ خرداد

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، تحلیل آنچین اتریوم (Ethereum / ETH) توسط پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که جریان ورود این رمزارز به صرافی‌ها (Exchange Inflow)، طی ۴ هفته اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. با این وجود، کاهش فشار فروشِ ناشی از این موضوع، کمی زمان می‌برد تا به یک مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی برای آلت کوین برتر بازار تبدیل شود. طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم هم‌اکنون در سطح ۱,۸۵۵ دلار در بازارها معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، ۲.۱۳ درصد رشد داشته است.

پادکست تحلیل آنچین اتریوم امروز ۲ خرداد

قیمت اتریوم
عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView


قیمت اتریوم نزدیک به ۲ هفته است که بدون تغییر خاصی به روند خنثی خود در بازارها ادامه می‌دهد. احتمالاً این شرایط برای مدت زیادی پایدار باقی نماند و داده‌های آنچین اتریوم نشان از بازگشت قریب‌الوقوع نوسانات قیمتی دارند.


طبق آخرین داده‌های آنچین اتریوم توسط پلتفرم گلس‌نود، فروشندگان این رمزارز کنترل شرایط بازار را از دست داده‌اند. اکنون شرایط مناسبی برای سلطه خریداران در بازار به‌وجود آمده است؛ اما مشخص نیست که این دسته از فعالان بازار برای چنین موقعیتی آمادگی دارند یا خیر.


جهت پاسخ به این موضوع، ابتدا بهتر است آخرین تحلیل‌های بازار اتریوم را مورد بررسی قرار دهیم. گزارش آخر گلس‌نود از جریان ورود اتریوم به صرافی‌ها، نشان از کاهش این آمار به پایین‌ترین سطح طی ۴ هفته اخیر داشت که نتیجه آن، پایین‌آمدن فشار فروش برای این رمزارز است. گلس‌نود طی توییتی در روز گذشته در رابطه با این موضوع نوشت که جریان ورود اتریوم به صرافی‌ها در میانگین متحرک ۷ روزه (۷D MA)، به پایین‌ترین سطح ۱ ماهه خود، نزدیک به ۱۱,۲۲۵,۰۰۰ دلار رسیده است. آخرین آمار مشابه اتریوم در این زمینه، در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) و در سطح ۱۱,۷۴۰,۰۰۰ دلار دیده شده است.


گلس‌نود در ادامه تحلیل آنچین اتریوم از افزایش آمار سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) در این شبکه خبر داد. به همین ترتیب، ارزش کل قفل‌شده (TVL) اتریوم در قراردادهای هوشمند واریزی‌ها روندی روبه‌رشد داشته و اخیراً به یک سقف تاریخی جدید دست یافته است. به بیان دیگر، هولدرهای بیشتری نسبت به عملکرد بلندمدت قیمت این رمزارز دیدگاهی صعودی پیدا کرده و اقدام به استیک اتریوم و قفل سرمایه خود کرده‌اند. این آمار در روز گذشته به بالاترین سطح در ۲۱,۷۵۰,۲۵۹ واحد اتریوم رسید.


اما این داده‌های آنچین اتریوم زمانی چشم‌اندازی صعودی برای قیمت به‌وجود می‌آورند که متعاقباً با افزایش تقاضا برای این رمزارز همراه شوند. شاید اولین نشانه در رابطه با این موضوع، برداشت اتریوم از صرافی‌ها توسط نهنگ‌های بازار باشد. تعداد آدرس‌هایی که موجودی ۱,۰۰۰ واحد اتریوم یا بیشتر را داشته‌اند، طی روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است. همچنین، تعداد آدرس‌های فعال اتریوم از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) روندی رو به کاهش داشته است. البته، گزارشات اخیر نشان از رشد فعالیت آدرس‌ها داشته که می‌توانند نخستین سیگنال برای نوسانات احتمالی در روزها و هفته‌های آتی باشند.

آدرس های فعال اتریوم
مقایسه آدرس‌های فعال اتریوم و آدرس کیف پول نهنگ‌ها – Glassnode


جریان فعالیت آدرس‌های کیف پول‌های اتریوم، شرایط خوبی را برای خریداران این رمزارز نشان می‌دهد. تعداد آدرس‌های دریافت‌کننده اتریوم در روزهای ۱۹ تا ۲۱ می (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) در برابر آدرس‌های فرستنده این رمزارز کمتر بوده است که نشان از سطح پایین تقاضا برای ETH دارد. در همین بازه، تعداد آدرس‌های فرستنده این رمزارز با افزایش همراه بوده است که یعنی نسبت بین فشار خرید در برابر فروش اتریوم، همچنان به سود فروشندگان بازار است.

آدرس‌های دریافت‌کننده و فرستنده اتریوم
مقایسه تعداد آدرس‌های دریافت‌کننده و فرستنده اتریوم – Glassnode


طبق آمار آنچین اتریوم، مشخص است که همچنان بین خریداران و فروشندگان این رمزارز عدم قطعیت وجود دارد. شاخص‌های بازار مشتقات (Derivatives) اتریوم نیز، نتایجی مشابه را ارائه می‌دهند.

اپن اینترست اتریوم
عمکلرد شاخص‌های اپن اینترست و فاندینگ ریت اتریوم – CryptoQuant


شاخص اپن اینترست یا سود باز اتریوم (Open Interest)، بخش بزرگی از ماه می را در یک روند خنثی سیر کرده و تا به امروز، تغییر قابل توجهی نداشته است. به همین شکل، نرخ تامین مالی یا فاندینگ ریت اتریوم (Funding Rate) نیز نبود هیجانات میان معامله‌گران بازار را نشان می‌دهد.


در نهایت و با توجه به آنچه که از تحلیل آنچین اتریوم مشخص شد، همچنان مسیر مشخصی برای حرکت بعدی قیمت این رمزارز دیده نمی‌شود. اما با این وجود و ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم باز هم ممکن است در هفته جاری شاهد بازگشت نوسانات باشد.


با توجه به موارد فوق، به نظر شما اتریوم (ETH) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب-مسئولیت-تحلیل-آنچین-اتریوم-2-خرداد

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا