اخبار ارز دیجیتال

بورس اوراق بهادار استرالیا اولین ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد!

جشنواره تون پلاس

به گزارش VanEck، بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) که ۹۰ درصد از بازار سهام استرالیا را به خود اختصاص داده‌است، اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را تأیید کرده‌است.

 این صندوق با سرمایه‌گذاری در VanEck Bitcoin Trust که یک ETF لیست شده در ایالات متحده است، امکان سرمایه گذاری در بیت کوین را برای افراد فراهم می‌کند. ETF ها دارای ذخایر مستقیم بیت کوین هستند و این شرکت گفت که این محصول اولین و تنها ETF است که بیت کوین را مستقیما در استرالیا نگهداری می‌کند.

بورس اوراق بهادار استرالیا اولین ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد!

مایکل باسینا (رئیس دارایی های دیجیتال استرالیا) گفت:

 در دسترس بودن ETF بیت کوین در بورس‌های بزرگ استرالیا یک حرکت رو به جلو برای فضای کریپتو است. 

پس از تایید ETF های بیت کوین اسپات در ایالات متحده در ژانویه، انتظارات برای کشورهای عضو APAC برای تایید چنین محصولاتی بالا بوده است. بر اساس اخبار موجود، این ETF در ۲۰ ژوئن راه‌اندازی خواهد شد و کم هزینه‌ترین ETF در استرالیا خواهد بود.

VanEck همچنین گفت که با توجه به اینکه یکی از ETFهای بیت کوین اسپات در ایالات متحده است و محصولات مشابهی در اروپا وجود دارد، قصد دارد از تخصص و زیرساخت جهانی خود برای ارائه بهترین راه حل ارز دیجیتال به سرمایه گذاران استرالیایی استفاده کند.

بورس اوراق بهادار استرالیا اولین ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد!

جالب است بدانید که دیروز اولین روز از هفته جدید معاملاتی بوده و ETFها خروج سرمایه ۱۴۵ میلیون دلاری ثبت کرده‌اند. بالاترین خروج سرمایه را ETF فیدیلیتی معادل ۹۲ میلیون دلار داشته‌است. پس از آن آرک اینوست جریان خروجی ۵۰ میلیون دلاری را ثبت کرده‌است. گری اسکیل که همیشه بیشترین سهم در خروج سرمایه را دارد،  دیروز تنها ۳ میلیون دلار خروج سرمایه ثبت کرده‌است. 

زهرا اسدنژاد حقی

من زهرا اسدنژاد حقی؛ دانش آموخته رشته مدیریت مالی که از سال ۱۳۹۸ تا الان به عنوان معامله‌گر و ژورنالیست بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستم. به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ اقتصاد و بازارهای جهانی بسیار علاقه‌مندم و تولید محتوا در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای من جذابیت دارد. در سال‌های اخیر تلاش کردم تا روی مباحث اقتصاد کلان، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال تسلط پیدا کنم. به عقیده من، پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور و همگام شدن با آن‌ها نیازمند افزایش آگاهی جمعی و اطلاع رسانی درست است و من از اینکه می‌توانم در مسیر جمع آوری و انتقال این اطلاعات به جامعه کریپتو موثر باشم، بسیار خوشحالم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا