تحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال؛ امروز ۷ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، رهبر بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (Bitcoin / BTC)، روز گذشته را شاهد نوسانات قیمتی زیادی بود که در نهایت، در محدوده میانی این نوسانات و نزدیک به سطح ۲۹,۰۰ دلار روز خود را به پایان رساند.

بیت کوین پس از بازگشت به مرز ۳۰,۰۰۰ دلار در صبح روز چهارشنبه، تا کف ۲۷,۲۶۴ دلاری نیز کاهش داشت و معامله‌گران در بازار مشتقات، شاهد ۳۱۰ میلیون دلار لیکوییدی در تمام معاملات لانگ (خرید / Long) و شورت (فروش / Short) تنها طی ۱ روز بودند. طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیت کوین با ۲.۲۳ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در محدوده ۲۹,۰۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷ اردیبهشت


طبق گزارش پلتفرم کوین‌دسک (CoinDesk) از تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در روز جاری، مارکوس لِوین، کمک بنیان‌گذار شبکه اوراکل بلاک چینی اکس وای او نتورک (XYO Network)، طی پیامی به این نشریه اظهار کرد که نوسانات اخیر بازار، به احتمال فراوان به‌دلیل انتشار شایعات پیرامون مواردی از قبیل فروش عمده بیت کوین توسط دولت ایالات متحده و همچنین فروش بیت کوین‌های غرامت‌داده شده از سوی صرافی ورشکسته مت‌گاکس (Mt.Gox) است. وی در ادامه افزود که نکته مثبت برای بیت کوین، بهبود سریع قیمت طی همین روز بود که نشان از استواری عملکرد ارزش این دارایی، به‌ویژه در درازمدت دارد.


مطالعه بیشتر: کاربرد اوراکل در بلاک چین

عملکرد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر
عملکرد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر – TradingView


مارکوس لوین در ادامه پیام خود نوشت: «این‌طور که در ابتدا به نظر می‌رسید این‌ها تنها شایعاتی بیش نبودند؛ اما موج فروش بیت کوین که از این شایعات نشات گرفت، اتفاق بسیار جالبی بود؛ چرا که در ادامه، تمام این بیت کوین‌ها توسط دیگر فعالان بازار جذب و خریداری شد. بازار ارزهای دیجیتال در این روزها کمی پرتلاطم و آشفته به نظر می‌رسد؛ اما عملکرد قیمت بیت کوین در کف‌های فعلی، نسبت به سال گذشته بسیار قدرتمندتر دیده می‌شود.»


رمزارز دوم بازار، اتریوم (Ethereum / ETH)، نیز روز گذشته را در سطح ۱,۹۱۰ دلار سپری کرد و نوسانات کمتری را نسبت به ابتدای روز داشت. البته، اتریوم نیز برای مدتی در چهارشنبه به زیر سطح ۱,۸۰۰ دلار نیز رسید. در حال حاضر، قیمت اتریوم با بیش از ۱ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در سطح ۱,۸۸۶ دلار در بازارها معامله می‌شود.

عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر
عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView


سایر آلت کوین‌های بازار هم دچار نوسانات بیت کوین و اتریوم شدند؛ اما در نهایت در محدوده سبز روز خود را به پایان رساندند. شاخص بازار کوین‌دسک (CoinDesk Market Index) که عملکرد کلی بازار کریپتو را ارزیابی می‌کند، به‌تازگی با ۱.۹ درصد رشد همراه بوده است.

تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها؛ بررسی تاثیر قانون گذاری ها


پلتفرم کوین‌دسک در ادامه تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها نوشت، یکی از اتفاق‌هایی که حین رشد یک صنعت رخ می‌دهد، تشخیص و پیداکردن یک دیدگاه مشترک میان فعالان در آن حوزه است. اکنون در رابطه با صنعت رمزارزها، این مسئله میان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) در حوزه دیفای (DeFi) و نهادهای قانون‌گذار بازارهای مالی به وضوح دیده می‌شود.


اما تا به امروز، نهادهای نظارتی آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی که اساساً زیرشاخه‌هایی از وزارت خزانه‌داری این کشور محسوب می‌شوند، می‌گویند که ارزهای دیجیتال به‌طور واضح با چهارچوب قانونی موجود مطابقت دارند. این‌طور که به نظر می‌رسد، قوانین و مقررات مربوط به این بازار در حال حاضر تنظیم و مکتوب شده‌اند.


در این بین، مقاماتی نظیر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری گنسلر، نیز وجود دارند که از فعالان و کمپانی‌های کریپتویی درخواست حضور در این سازمان و ثبت قانونی کسب‌وکار خود را دارد و آژانس‌هایی مانند سازمان مبارزه با جرایم مالی این کشور (FinCEN)، خواستار سخت‌گیری‌های بیشتر پیرامون احراز هویت (KYC) و مبارزه با پول‌شویی (AML) شده‌اند.


همچنین تا به امروز، ارزهای دیجیتال به استثنای برخی پروژه‌ها، تا حد زیادی نشان دادند که در چهارچوب‌های تست هاوی (Howey Test) نمی‌گنجند. تست هاوی در واقع دستورالعملی است که سازمان SEC با استفاده از آن، تشخیص می‌دهد که یک دارای در دسته اوراق بهادار (Securities) قرار می‌گیرد و یا خیر که محوریت اصلی این فرآیند، بررسی دیدگاه سرمایه‌گذاران آن دارایی و پیش‌بینی آن‌ها از رشد قیمت بر اساس فعالیت دیگران است.

سلب-مسئولیت-تحلیل-فاندامنتال-بازار

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا