تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل آنچین کاردانو با بررسی سطح فعالیت توسعه‌دهندگان؛ ۲۴ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در رابطه با تحلیل آنچین کاردانو (Cardano / ADA)، آخرین نسخه گزارش هفتگی توسعه این شبکه منتشر شد و در آن به پیشرفت‌های فنی مهم، از جمله نسخه ۸.۰ نود کاردانو اشاره شد. قیمت کاردانو همانند سایر آلت کوین‌های بازار با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۶,۰۰۰ دلار، شاهد اصلاح قابل توجهی بود و به کف خود در شش هفته اخیر رسید. طبق آمار وبسایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت کاردانو هم‌اکنون بدون تغییر قابل توجهی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در محدوده ۰.۳۶۷۳ دلار قرار دارد.

پادکست تحلیل آنچین کاردانو امروز ۲۴ اردیبهشت

قیمت کاردانو
عملکرد قیمت کاردانو طی روزهای اخیر – TradingView


اما با وجود روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال، توسعه‌دهندگان در بلاک چین کاردانو، همچنان به تلاش خود برای ارتقای شبکه و ویژگی‌های آن ادامه می‌دهند. سطح فعالیت توسعه‌دهندگان در این شبکه، طی هفته اخیر شروع به افزایش کرده است و این مسئله، عموماً برای رشد شبکه و قیمت کاردانو (ADA) یک عامل مثبت به‌شمار می‌آید.

فعالیت توسعه دهندگان کاردانو
میزان فعالیت توسعه‌دهندگان بلاک چین کاردانو – Santiment


تیم اصلی توسعه کاردانو در گزارش هفتگی خود، نسخه شماره ۸ نود این بلاک چین را منتشر و فرآیند حاکمیت و مدیریت (Governance) جدیدی را جهت تسهیل روند نظرسنجی‌های اپراتورهای استخر سرمایه (SPO) معرفی کردند. این دستاورد شامل بهبود مدل منطق ممپول (استخر حافظه یا اتاق انتظار تایید تراکنش‌ها / Mempool) و دستورهای جدید برای کوئری (Query) می‌شود.


تیم دیدالوس (Daedalus) نیز در پی راه‌اندازی کیف پول لِیس (Lace Wallet) در ماه گذشته، نسخه ۱.۱ این کیف پول را منتشر کرد که شامل چندین ارتقا مربوط به بهبود تجربه کاربری این محصول می‌شود. به‌علاوه، این تیم مشغول توسعه نسخه دسکتاپ این کیف پول نیز هستند.


تیم پروژه میتریل (Mithril) نیز در راستای نقشه راه بهبود سطح مقیاس‌پذیری (Scalibility) بلاک چین کاردانو، برای راه‌اندازی این پروتکل در شبکه اصلی آماده می‌شوند و مشغول طراحی یک فرآیند ثبت نام غیرمتمرکز و درون‌شبکه‌ای هستند.


در همین راستا، سباستین نِیجِل، توسعه‌دهنده کاردانو، طی توییتی در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) اعلام کرد که پروتکل لایه ۲ (Layer-2) هایدرا (Hydra Head) که به‌منظور ارتقای مقیاس‌پذیری کاردانو طراحی شده، تحت شبکه اصلی راه‌اندازی شده است.

شاخص MVRV کاردانو
شاخص MVRV به‌همراه تعداد آدرس‌های فعال کاردانو و سنتیمنت بازار – Santiment


اما افزایش سطح فعالیت توسعه‌دهندگان و بهبود ویژگی‌های مختلف در شبکه کاردانو، نتوانست از ذهنیت و تمایلات (Sentiment) منفی سرمایه‌گذاران و کاهش قیمت ADA جلوگیری کند. یکی از دلایل این موضوع، می‌تواند کاهش شدید در نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی ADA یعنی شاخص MVRV باشد. عملکرد این شاخص، نشان می‌دهد که بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران و هولدرهای کاردانو، شاهد ضرر در دارایی‌های خود هستند.

در همین راستا، تعداد آدرس‌های فعال روزانه کاردانو نیز کاهش قابل توجهی را طی چند روز اخیر تجربه کرده است.


با توجه به موارد فوق، به نظر شما قیمت کاردانو (ADA) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب مسئولیت تحلیل آنچین کاردانو 24 اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا