اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال BUSD در او ام پی فینکس لیست شد

رمزارزها جزء دارایی‌های پر ریسک هستند و سقوط اخیر بازارها نشان داد که این دارایی‌ها تا چه اندازه می‌توانند دچار نوسانات قیمتی شوند.

با این که امروزه ارزهای دیجیتال بیشتر از همیشه بین سرمایه‌گذاران محبوبیت پیدا کرده‌اند، هنوز افراد زیادی هستند که با توجه به ماهیت غیر قابل پیش‌بینی این بازار، در مورد ورود به آن بدبین هستند.


سال ۲۰۱۴ بود که نخستین استیبل کوین (Stablecoin) جهت مقابله با نوسانات رمزارزها به بازار معرفی شد و از آن تاریخ به بعد، حداقل ۲۰۰ نمونه استیبل کوین دیگر ساخته شده‌اند که البته، طراحی همه آن‌ها به یک شکل نبوده است.


بایننس یو اس دی (Binance USD / BUSD) استیبل کوینی است که توسط دو نام پرآوازه در دنیای ارزهای دیجیتال یعنی صرافی بایننس و پلتفرم پَکسوس (Paxos) ایجاد شده است. ارز دیجیتال BUSD در سال ۲۰۱۹ ساخته شده و قیمت آن با دلار آمریکا برابری یک به یک (۱:۱) دارد؛ به این معنی که به ازای هر واحد از استیبل کوین BUSD، یک دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه ذخیره شده است.


هدف ارز دیجیتال BUSD حفظ و ثبات قیمتی در بازار پرنوسان رمزارزها است. این رمزارز به سرمایه‌گذاران کمک کرده تا محافظت خود در برابر سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک را افزایش دهند.


بایننس یو اس دی با عملکرد خوب خود موفق به کسب جایگاه ششم بین برترین رمزارزها از لحاظ ارزش بازار شده است و بین استیبل کوین‌های بزرگ این صنعت، پس از یو اس دی کوین (USDC) و تتر (USDT) سومین استیبل کوین محبوب این بازار به‌شمار می‌آید. از این رو، روز به روز سرمایه‌گذاران بیشتری در حوزه‌های امور مالی متمرکز (CeFi) و غیرمتمرکز (DeFi) این استیبل کوین را به سبد سرمایه خود اضافه می‌کنند.


طبق اظهارات بایننس، ارز دیجیتال BUSD یکی از معدودترین استیبل کوین‌ها در دنیا است که ذخایر آن تماماً توسط پول نقد یا منابع مشابه آن تامین شده و توسط کمپانی پکسوس مدیریت می‌شود.


همچنین، گزارش حساب‌رسی ذخایر پشتوانه این استیبل کوین به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود و به سرمایه‌گذاران اجازه داده که شخصاً ثبات عرضه و ذخایر این رمزارز را مورد بررسی قرار دهند.


ارز دیجیتال BUSD مطابق با مجموعه‌ای از استانداردها و قوانین سفت و سخت در بازارهای مالی فعالیت می‌کند و سعی در حفاظت از سرمایه‌گذار در بالاترین سطح دارد. این استیبل کوین در سال ۲۰۲۰ تاییده خود را از اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) دریافت کرد.


همچنین استیبل کوین BUSD به‌عنوان یک پل بین اکوسیستم‌های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز عمل کرده و به کاربران اجازه داده تا به‌راحتی به آزادی مالی برسند که مشابه آن در ارزهای فیات وجود ندارد.

ارز دیجیتال BUSD با توجه به ارزش بازار و اعتبار بالا و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد در بسیاری از صرافی‌های شناخته‌شده دنیا لیست شده است. در همین راستا، پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس تصمیم گرفته تا قابلیت خرید BUSD را برای کاربران خود ایجاد کند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین (Stablecoin) نوعی ارز دیجیتال است که طوری طراحی شده تا ارزش آن با یک دارایی دیگر برابری کند. این دارایی‌ می‌تواند ارز فیات، کالا و یا دیگر رمزارزها باشد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا