تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بیت کوین و اتریوم در آستانه ثبت بهترین عملکرد ماهانه

در بحبوحه ریسک‌پذیری احیا شده در بازارهای مالی دنیا و انتظارات پیرامون ارتقای مرج اتریوم (Merge)، دو رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم در حال پیش‌روی به‌ سوی ثبت بهترین عملکرد ماهانه خود از سال ۲۰۲۱ تا کنون هستند.


طبق داده‌های پلتفرم تریدینگ‌ویو (TradingView)، بیت کوین موفق شده در ماه ژوئیه (تیر-مرداد)، تا کنون ۲۲.۶۸ درصد رشد داشته باشد و در حال آماده‌سازی شرایط برای بستن کندل ماهانه خود در بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) است. اتریوم نیز به همین ترتیب و با ثبت ۶۱.۸۸ درصد رشد در ماه ژوئیه، کندل ماهانه خود را در بالاترین سطح نسبت به تاریخ مذکور می‌بندد.


برخی سرمایه‌گذاران معتقدند که احتمالاً فدرال رزرو روند افزایش نرخ‌ها را تا پایان سال میلادی جاری متوقف کند و شاید در سال ۲۰۲۳ با مشاهده نشانه‌های کاهش سرعت در نظام اقتصادی آمریکا، هزینه‌های وام‌دهی را کاهش دهد. این مسئله خبر خوشی برای دارایی‌هایی نظیر ارزهای دیجیتال خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ متحمل فشارهای سنگینی شدند.


تحلیل‌ گران نشانه هایی از بازگشت می بینند

بر اساس گزارشی از نشریه بلومبرگ، سی‌سی لو، مدیرعامل کمپانی وَن لینک پارتنرز (Venn Link Partners) اظهار کرد به نظر می‌رسد لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار تمام شده باشد و از این طریق به تشکیل احتمالی کف بازار اشاره کرد.


جو دی‌پاسکال، مدیرعامل کمپانی بیت‌بول کپیتال (BitBull Capital)، نیز توجه زیادی به بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین و احتمال بازگشت مجدد آن به محدوده حمایتی بین ۱۹,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار نشان داد. وی بیان کرد جهش موفق بیت کوین از محدوده ذکرشده می‌تواند کفی قوی برای یک حرکت صعودی ممتد تشکیل دهد.


مدیر ارشد فنی کمپانی فاندزتِرَت (Fundstrat)، مارک نیوتون، پیش‌بینی کرد در روزهای آتی قیمت اتریوم ممکن است به ۱,۹۱۵ و ۲,۰۰۰ دلار برسد. وی اظهار کرد از لحاظ تکنیکال، اتریوم در کوتاه‌مدت شرایط بهتری را نسبت به بیت کوین دارد.

هندوراس و راه ‌اندازی Bitcoin Valley

هندوراس پروژه “Bitcoin Valley” را در شهر توریستی و کوهستانی سانتا لوسیا، نزدیک به پایتخت خود، تِگوسیگالپا راه‌اندازی کرد. هدف از این پروژه آموزش ۶۰ شرکت تجاری برای استفاده از رمزارزها در فروش کالا و خدمات و همچنین، گسترش این فنون به دیگر کسب و کارها و جوامع همسایه است.


مالکان کسب و کارهای کوچک و بزرگ در شهر سانتا لوسیا برای جذب بیشتر توریست‌ها، در حال پیاده‌سازی تمهیدات لازم جهت پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های خود هستند.


هنگام نشر این خبر بیت کوین و اتریوم بدون تغییر چندانی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به‌ترتیب در محدوده‌های ۲۳,۷۵۰ دلار و ۱,۷۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شوند.

ارتقای مرج اتریوم چیست؟

ارتقای مرج (Merge Upgrade)، تغییر الگوریتم شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بوده که قرار است در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور) پیاده‌سازی شود.

منبع: U.Today


پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا