اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

کاهش کارمزد تراکنش‌های بیت‌ کوین به زیر ۱ دلار

بر اساس داده‌های اخیر مربوط به بیت کوین، تعداد تراکنش‌های در انتظار تایید شبکه بیت کوین به زیر سطح ۳۰۰ هزار مورد کاهش یافته‌است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت news.bitcoin، این در حالی است که کارمزد تراکنش‌ها نیز در هفته گذشته با کاهش مواجه شده‌است. از ۲۹ جولای سال جاری، میانگین کارمزدهای آنچین به زیر سطح ۱ دلار برای هر تراکنش کاهش یافته‌‌است. از ۳۱ جولای ۲۰۲۳، میانگین کارمزدها به ۰.۰۰۰۰۲۶ BTC یا ۰.۷۷۸ دلار در هر انتقال رسیده‌است.

پادکست کاهش کارمزد تراکنش‌های بیت‌ کوین به زیر ۱ دلار

ارقام و اطلاعات مربوط به روز دوشنبه (۹ مرداد) ۳۱ جولای در وب‌سایت bitinfocharts نشان می‌دهد که میانگین کارمزد آنچین بیت کوین برای هر تراکنش به زیر ۱ دلار رسیده‌است. آمار و ارقام موجود حاکی از آن است که متوسط کارمزد در روز دوشنبه ۰٫۰۰۰۰۲۶ BTC یا ۰٫۷۷۸ دلار برای هر تراکنش و متوسط کارمزد ۰٫۰۰۰۰۰۸۵ BTC یا ۰٫۲۵۱ دلار برای هر انتقال بود.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

در روز پنجشنبه پنجم مردادماه (۲۷ جولای)، میانگین کارمزد آنچین ۱.۴۸۲ دلار بود که این نرخ از آن زمان، ۴۷.۵ درصد کاهش یافته‌است. این در حالی است که میانگین هزینه‌های انتقال در بلاکچین بیت کوین از آن روز تا کنون ۵۷.۸۸ درصد کاهش یافته‌است.

نمودار  کارمزد تراکنش بیت کوین
نمودار کارمزد تراکنش بیت کوین

داده‌های جمع‌آوری‌شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های تایید نشده به زیر سطح ۳۰۰ هزار تراکنش رسیده و دقیقا در ساعت ۸:۰۸ صبح به وقت شرقی در ۳۱ جولای به ۲۹۱,۷۲۱ تراکنش رسید. برای تکمیل و انتقال کل ۲۹۱,۷۲۱ تراکنش در انتظار تایید، معادل ۱۸۵ مگابایت یا چیزی حدود ۱۰۰ بلوک باید استخراج شود. میانگین زمان استخراج هر بلوک نزدیک به میانگین ۱۰ دقیقه یا حتی کمتر از آن بود و به طور دقیق در هر بلوک ۸ دقیقه است.

ماینرها اخیرا شاهد کاهش ۲.۹۴ درصدی در سختی شبکه بوده‌اند؛ موضوعی که بیانگر کاهش سختی استخراج بلاک‌های این رمزارز از زمان اوج آن در زمان استخراج بلاک شماره ۸۰۰۳۵۲ است. آمارهای  روز دوشنبه، نشان می‌دهد که هش ریت به آرامی از ۴۲۵.۶۵ اگزاهش در ثانیه (EH/s) در حال افزایش است.

مطالعه بیشتر: هش ریت یا نرخ هش چیست و چه کاربردی دارد؟

شایان ذکر است، شرکت «فاندری آمریکا» (Foundry USA) با قدرت ۱۱۱.۱۸ اگزاهش در ثانیه که پیشتاز گروه استخرهای استخراج محسوب می‌شود، اکنون از Antpool به عنوان دومین استخر بزرگ از نظر هش ریت با ۸۸.۴۲ اگزاهش در ثانیه، عقب مانده‌است. در طول این هفته، تقریبا ۴۴ استخر ماینینگ، هش SHA256 خود را به بلاک چین بیت کوین اختصاص می‌دهند.

تحلیل شما در مورد کاهش کارمزد بیت کوین و تعداد تراکنش‌های تایید نشده چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا