اخبار ارز دیجیتال

هجوم سرمایه‌گذاران به ETF بیت‌کوین در افت قیمت

جشنواره تون پلاس

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده در بحبوحه یک بازار ضعیف کریپتو، بزرگ‌ترین روز خود از نظر ورودی خالص را در بیش از یک ماه ثبت کرده‌اند. در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

یازده صندوق قابله معامله در بورس یا همان ETF در ۸ ژوئیه ۲۹۵ میلیون دلار جذب کردند. این اولین روز در سه هفته اخیر معاملاتی است که ورودی خالص تمامی صندوق‌ها در سطح مثبت بوده است.

ETF بیت‌کوین iShares متعلق به بلک‌راک با ورود روزانه ۱۸۷.۲ میلیون دلار بیشترین ورودی را داشت و پس از آن صندوق بیت‌کوین Fidelity’s Wise Origin با ۶۱.۵ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. در همین حال، Grayscale Bitcoin Trust نیز روز ویژه‌ای از عملکرد مثبت قیمت را تجربه کرد و ۲۵.۱ میلیون دلار ورودی جذب کرد. این بزرگ‌ترین روز از نظر ورودی‌ها از ۵ ژوئن تاکنون است، زمانی که ETF‌ها بیش از ۴۸۸ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کردند.

ورودی 250 میلیون دلاری به ETF

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که نگرانی‌های گسترده‌تری در بازار درباره فروش‌های سنگین BTC توسط دولت آلمان و بازپرداخت طلبکاران Mt. Gox وجود دارد.

تا به امروز، دولت آلمان بیش از ۲۶,۲۰۰ بیت‌کوین — به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به قیمت‌های فعلی به صرافی‌ها و بازارسازان منتقل کرده است. بر اساس داده‌های Arkham Intelligence، در زمان نگارش این مقاله، هنوز ۲۷,۴۶۰ بیت‌کوین به ارزش ۱.۵۷ میلیارد دلار در ذخیره دارد. در همین حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که ۸.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین می‌تواند در ماه‌های آینده به بازار وارد شود، زیرا صرافی کریپتوی ژاپنی Mt. Gox که در سال ۲۰۱۴ هک شد، شروع به بازپرداخت طلبکاران خود می‌کند.

با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند که ترس‌ها از فروش بیت‌کوین‌های Mt. Gox ممکن است اغراق‌آمیز باشد. قیمت بیت‌کوین در دو هفته اخیر معاملاتی سقوط کرده است و در ۵ ژوئیه به ۵۳,۶۰۰ دلار رسیده است، که اولین باری است که از ماه فوریه تاکنون زیر ۵۴,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا