آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش تحلیل تکنیکال

معرفی بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

معامله‌گران رمزارزها علاوه‌بر یک صرافی ارز دیجیتال به یک سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند فعالیت خود را بهینه‌تر و دقیق‌تر پیش ببرند. تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) سالیان زیادی است که توسط معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی مورد تایید جوامع آکادمیک و قانون‌گذاران نیز است.


یک سرمایه‌گذار با انتخاب بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال قادر است تصمیمات بهتری را در مورد سرمایه خود بگیرد و استراتژی‌های معاملاتی متنوعی را پیاده‌سازی کند. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده از داده‌ها و رفتارهای قیمتی گذشته یک رمزارز به‌همراه ذهنیت و تمایلات (Sentiment) کلی بازار پیرامون آن پروژه است تا بتوان تغییرات آینده قیمت ارز دیجیتال مد نظر را پیش بینی کرد.

پیش بینی و تخمین صحیح قیمت یک رمزارز بخشی از یک سرمایه‌گذاری موفق به حساب می‌آید و به همین دلیل، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی از یک سایت ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال جهت ارتقای سطح عملکرد خود استفاده می‌کنند.

پادکست بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال


در حال حاضر تعداد بی‌شماری سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارند که علاوه‌بر ارائه خدمات، مقالات آموزشی مربوطه را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اما پیداکردن بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کمی دشوار است. از این رو، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس سعی داریم چند سایت معتبر و کاربرپسند را در این زمینه به شما معرفی کنیم و در راستای انتخاب بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، نکات لازم را برای شما شرح دهیم.

بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال 01

فرقی ندارد که شما یک تازه‌کار و یا معامله‌گر حرفه‌ای باشید؛ استفاده از یک سایت و نمودار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تا حد زیادی در میزان سود و بهبود استراتژی معاملاتی شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌پردازیم که استفاده از آن‌ها کار دشواری نیست و حتی می‌توانید برخی از آن‌ها را به صرافی ارز دیجیتال خود متصل کنید.

۹ استراتژی معاملاتی برتر در بازار ارزهای دیجیتال


تریدینگ ویو محبوب ترین ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تریدینگ ویو


تریدینگ ویو (tradingview.com) با اختلاف زیاد محبوب‌ترین و بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و دیگر دارایی‌های مالی است. این وب‌سایت سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد و ابزار خود را با صرافی‌های معتبر دنیا تنظیم کرده و خدمات بسیار مطلوبی به کاربران خود ارائه می‌دهد. نمودارهای قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و ابزارهای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو برای کاربران بدون اشتراک نیز قابل استفاده است.


کاربران تریدینگ ویو با همان حساب رایگان که با ثبت نام در این پلتفرم به‌دست می‌آورند، می‌توانند تمامی ابزارهای مورد نیاز و همچنین مقالات مرتبط با مفاهیم پایه تحلیل تکنیکال را در اختیار داشته باشند. تنها مسئله موجود این است که کاربران بدون اشتراک در تریدینگ ویو می‌توانند فقط سه اندیکاتور (Indicator) را به‌صورت همزمان بر روی یک نمودار داشته باشند.

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با کوینیگی

کوینیگی


کوینیگی (coinigy.com) یکی دیگر از محبوب‌ترین سایت ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در دنیا است. این پلتفرم علاوه‌بر ارائه نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال، قابلیت‌های متنوعی را جهت ارتقای سطح معامله‌گری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. سرویس نمودارهای کوینیگی برگرفته از پلتفرم تریدینگ ویو است، اما شخصی‌سازی خوراک داده‌های (Data Feeds) آن به کاربر این اجازه را داده تا به‌صورت دقیق‌تر قیمت رمزارزهای مورد نظر خود را در بیش از ۴۵ صرافی ارز دیجیتال مشاهده کنند.

وب‌سایت کوینیگی علاوه بر استفاده از اندیکاتورهای موجود در تریدینگ ویو، دارای قابلیت هشدار از طریق پیامک نیز است و حتی می‌توان سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کاربر را از طریق این پلتفرم ثبت و یا لغو کرد.


تحلیل نمودارهای قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در کریپتو واچ

کریپتو واچ


کریپتو واچ (cryptowat.ch) نیز از برترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است که توسط صرافی رمزارز کراکن (Kraken) توسعه یافته است. کریپتو واچ به کاربران اجازه دسترسی به نمودارهای قیمت لحظه‌ای، حجم معاملات و دفتر سفارشات (Order Book) بیش از ۸۰۰ صرافی ارز دیجیتال را می‌دهد. شاید در نگاه اول و صفحه نخست این پلتفرم احساس سردرگمی کنید، اما کریپتو واچ یک سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با تجربه کاربری فوق‌العاده و آسان است.


ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در این وب‌سایت متنوع هستند و کمک زیادی به شما در معاملاتتان می‌کنند. صرافی ارز دیجیتال کراکن به‌صورت فعالانه در حال ارتقای ویژگی‌های و ابزارهای وب‌سایت کریپتو واچ است.


شریمپی ابزاری برای بررسی تکنیکال رمز ارزها

shrimpy


شریمپی (shrimpy.io) در واقع یک وبسایت مدیریت سبد سرمایه ارز دیجیتال است و به شما اجازه می‌دهد تمام دارایی‌های دیجیتال خود در صرافی‌های مختلف را به‌صورت یکجا در دسترس داشته باشید؛ به این معنی که نیازی نیست برای مثال جهت خرید یا مشاهده قیمت بیت کوین، اتریوم و یا دیگر آلت کوین‌ها به‌صورت جداگانه وارد حساب‌های مختلف خود در صرافی‌ها شوید.


این ویژگی شریمپی به شما اجازه داده تا به‌صورت چارت گرافیکی میزان هر دارایی در صرافی‌های مختلف را با درصد‌های مربوطه مشاهده کنید. اگر شرایط بازار تغییر کند، مثلاً دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) افزایش یابد و شما بخواهید بخشی از سرمایه آلت کوین (Altcoin) خود را بفروشید، می‌توانید به‌صورت دستی و یا خودکار درصد‌های مربوط به هر دارایی را تنظیم کنید. سپس شریمپی از طرف شما معاملات لازم را در صرافی‌ها انجام می‌دهد.


وب‌سایت شریمپی علاوه‌بر ویژگی‌های فوق، نمودارها و ابزارهای تحلیل تکنیکال را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و حتی قابلیت کپی ترید از معامله‌گران برتر در این پلتفرم را ایجاد کرده است.


کریپتو ویو

کریپتو ویو


مشاهده موجودی حساب در صرافی‌های مختلف و مدیریت کیف پول‌ ارز دیجیتال برای یک معامله‌گر همیشه فعال کار دشواری است که کریپتو ویو (cryptoView.com) همانند شریمپی برای این افراد راه‌کار ارائه می‌دهند. این پلتفرم همه‌کاره به معامله‌گران اجازه همگام‌سازی حساب‌ها، کیف پول‌ها و معاملات را بین صرافی‌های مختلف به‌صورت لحظه‌ای می‌دهد. کریپتو ویو در واقع انجام معامله ارز دیجیتال و مدیریت سرمایه را با یکدیگر ادغام کرده است.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟


استفاده از این وب‌سایت برای افراد تازه‌کار و حرفه‌ای مناسب بوده و با اتصال به صرافی‌های مختلف، می‌توان موجودی حساب، تاریخچه معاملات و دیگر جزئیات را در اختیار داشت. کریپتو ویو با استفاده از نمودارهای سایت تریدینگ ویو، استفاده از بیش از ۸۵ اندیکاتور و ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را امکان‌پذیر ساخته است. همچنین این پلتفرم ارائه‌دهنده اخبار ارز دیجیتال، تقویم برای رویدادهای مختلف و هشدار قیمت برای کاربران است.


اینوستینگ

investing


اینوِستینگ (investing.com) یک سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و دیگر دارایی‌های مالی و یک منبع خبری قدرتمند است. این وب‌سایت با جمع‌آوری اخبار حوزه‌های مختلف توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. اینوستینگ علاوه‌بر نمودارهای قیمتی، اندیکاتورها و ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نقطه قوت این پلتفرم دامنه وسیع فعالیت‌ها و ویژگی‌های بسیار متنوع آن است.


نمودارهای قیمت ارز دیجیتال در اینوستینگ بسیار ساده نمایش داده می‌شوند و استفاده از ابزارهای آن برای کاربران رایگان است. شاید بتوان گفت وب‌سایت اینوستیگ یک منبع معتبر و کامل برای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (Fundamental Analysis) ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی است.


اما از میان دیگر نمونه‌های معتبر از سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال که به‌صورت روزانه تحلیل رمزارزهای مختلف را منتشر می‌کنند، می‌توان به کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، کریپتو نیوز (CryptoNews)، یو تودی (U.Today)، دیلی هودل (DAILYHODL)، اینساید بیت‌کوینز (InsideBitcoins) و نیوز بی تی سی (NewsBTC) اشاره کرد.

انتخاب بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال 02

جهت انتخاب بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، ابتدا باید خود و نوع معامله‌گری خود را بشناسید. آیا سرمایه‌گذاری و معالامات شما برای بلندمدت است و یا کوتاه‌مدت؟ در مرحله بعدی پلتفرمی را انتخاب کنید که با شیوه معامله‌گری شما سازگارتر باشد.

منظور از روانشناسی ترید چیست؟


در حوزه معامله‌گری، استفاده از داده‌های دقیق و صحیح به اندازه پیدا کردن نقطه ورود یا خروج از یک معامله اهمیت دارد. پس همیشه از صحت و اعتبار اطلاعات موجود در پلتفرم مربوطه اطمینان حاصل کنید. جست و جو و تحقیق در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دید بهتری در رابطه با پلتفرم مورد نظر به شما بدهد.


چنانچه شما در این زمینه یک تازه‌کار محسوب می‌شوید، خیلی بهتر است که در نمودارهای قیمتی از اندیکاتورهای کمتری استفاده کنید. رفتار قیمت (Price Action) یک ارز دیجیتال با استفاده از اندیکاتورهای کمتر برای شما واضح‌تر خواهد بود. در همین راستا، بهتر است از پلتفرمی را انتخاب کنید که استفاده از آن برای شما دشوار نباشد. فراموش نکنید که در دنیای معامله‌گری، انتخاب صحیح سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به اندازه انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال حائز اهمیت است.

بهترین ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سایت ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال 01

ابزار اولیه و اصلی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، چارت (Chart) یا همان نمودارهای قیمتی و اندیکاتورها هستند. نمودار یک رمزارز اطلاعات مرتبط با قیمت و حجم معاملات آن را به تصویر می‌کشد. اندیکاتورها شیوه‌های مختلف تحلیل نمودارها هستند. با این که از این ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌توان به تنهایی استفاده کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران، کارشناسان و تحلیل‌گران از ترکیب چندین ابزار مختلف به نتایج دقیق‌تری دست پیدا می‌کنند.


از مهم‌ترین عناصر در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال حجم معاملات (Volume) رمزارز بوده که اغلب در نمودارها قابل مشاهده است. حجم معاملات یک ارز دیجیتال را می‌توان نشانه‌ای مبنی بر قدرت و تایید قیمت خرید یا فروش آن توسط سرمایه‌گذاران دانست.


یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، انتخاب یک بازه زمانی مناسب یا همان تایم فریم (Timeframe) است. عموماً تحلیل تکنیکال رمز ارزها با افزایش تایم‌فریم از ساعتی به یک روزه، هفتگی و یا ماهانه نتایج معتبرتری را به‌همراه دارد.

تحلیل‌گرانی که اصول کار آن‌ها تحلیل فاندامنتال است، می‌توانند با بررسی نمودارهای هفتگی و یا یک ماهه عملکرد بهتری داشته باشند. تایم فریم‌های بالاتر به فرد اجازه شناسایی روندها و دوره‌های تثبیت قیمت (Consolidation) را می‌دهد و می‌توان بر اساس آن‌ها زمان مناسب جهت خرید یا فروش ارز دیجیتال را پیدا کند.


الگوهای قیمت (Price Patterns) به پیدایش اشکالی در یک نمودار گفته می‌شود که شناسایی آن‌ها کار خیلی دشواری نیست. این الگوها به‌طور کل به دو دسته «بازگشتی» (Reversal) و «ادامه دهنده» (Continuation) تقسیم می‌شوند. الگوهای بازگشتی پایان یک روند را نشان می‌دهند که معروف‌ترین آن‌ها الگوهای سر و شانه (Head & Shoulders) و سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، سقف دو قلو (Double Top)، کف دو قلو (Double Bottom)، سقف سه قلو (Triple Top) و کف سه قلو (Triple Bottom) هستند.


الگوهای ادامه دهنده الگوهایی هستند که در صورت تکمیل و تایید آن‌ها، ادامه روند فعلی قیمت یک رمزارز را علامت می‌دهند. معروف‌ترین این الگوها، الگوهای مثلث (متقارن (Symmetrical)، صعودی (Ascending) و نزولی (Descending))، الگوهای مستطیل (صعودی (Bullish) و نزولی (Bearish)پرچم (Flag) و پرچم سه گوش (Pennant) هستند.

سایت ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال


از دیگر ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌توان به اندیکاتورهای مبتنی بر قیمت اشاره کرد که رایج‌ترین آن‌ها میانگین متحرک (Moving Average / MA) و باندهای بولینگر (Bollinger Bands) هستند. میانگین متحرک، میانگین قیمت تمام‌شده یک ارز دیجیتال در پایان یک تایم فریم است که مسیر حرکت و روند قیمت را نشان می‌دهند.


باندهای بولینگر ترکیبی از میانگین متحرک‌ها و انحراف از معیار آن‌ها هستند. این ابزار تحلیل تکنیکال برای معامله‌گر محدوده معاملاتی یک ارز دیجیتال را نمایش می‌دهد و پهنای باندها، میزان نوسانات قیمت آن رمزارز را نشان می‌دهند.


اوسیلاتورهای مومنتوم (Momentum Oscillator) از داده‌های قیمتی تشکیل می‌شوند و در یک بازه با کف ۰ و سقف ۱۰۰ در نوسان هستند. برخی از رایج‌ترین اوسیلاتورها شامل نرخ تغییر (Rate of Change / ROC)، شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI)، استوکاستیک (Stochastic) و مکدی (Moving Average Convergence Divergence / MACD) می‌شوند. اسیولاتورهای مومنتوم را می‌توان نمود ظاهری تمایلات بازار در مورد یک ارز دیجیتال در نظر گرفت و اغلب نشان‌دهنده میزان بالای خرید یا فروش یک رمزارز هستند.

بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال


در مقاله امروز از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، چند نمونه از بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و ابزارهای مهم در این نوع تحلیل را به شما معرفی کردیم. چنانچه در رابطه با موارد فوق سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، لطفاً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کاربران در مورد سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چه سوالاتی دارند؟

کدام سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان است؟

اکثر وب‌سایت‌های معرفی‌شده در بالا رایگان هستند. بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان تریدینگ‌ویو و وب‌سایت‌های خبری عنوان‌شده در متن هستند.

سایت های فارسی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌اند؟

شما می‌توانید با دنبال‌کردن او ام پی فینکس در شبکه‌های اجتماعی و مطالعه بلاگ صرافی، به‌صورت روزانه تحلیل تکنیکال مهمترین ارزهای دیجیتال بازار را در اختیار داشته باشید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بسیار عالی
    ممنون از مقاله مفیدتون . واقعا نمیدونستم که علاوه بر تریدینگ ویو این همه سایت مفید دیگه هم وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا