اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

هش ریت لایت کوین در مسیر رکورد شکنی

داده‌های جدید نشان می‌دهد که هش ریت لایت کوین بعد از هاوینگ و نصف شدن پاداش ماینرها در حال رکورد‌شکنی است. همانند بیت کوین، لایت کوین هم یک شبکه PoW است که ماینرها می‌توانند با استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوترهای خود بلاک‌های بعدی زنجیره بلاک چین را هش کنند و پاداش بگیرند. در ادامه این خبر با بلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا صعود هش ریت لایت کوین را بررسی کنیم.

پادکست هش ریت لایت کوین در مسیر رکورد شکنی

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید لایت کوین در صرافی ارز دیجیتال

هش ریت ماینر شاخصی است که میزان کل توانایی محاسباتی که ماینرها به شبکه لایت کوین متصل کرده‌اند را بررسی می‌کند. این توان محاسباتی می‌تواند هزینه‌بر باشد، چرا که جدای از هزینه اولیه راه اندازی سیستم‌های ماینینگ، مصرف برق این سیستم‌ها هم می‌تواند زیاد باشد.

ماینرها از دو راه، کارمزد تراکنش‌هایی که برای محاسبه تراکنش‌های دیگر دریافت می‌کنند و پاداشی که برای محاسبه هر بلاک به دست می‌آورند، کسب درآمد می‌کنند. پاداش تراکنش‌ها به میزان شلوغی شبکه بستگی دارد، زیرا ترافیک بالاتر کاربران را تشویق می‌کند تا هزینه بیشتری برای اولویت‌بندی تراکنش‌های خود بپردازند. محاسبه هر بلاک هم یک پاداش ثابت دارد که محاسبات هش بلاک‌ها را به منبع درآمد اصلی ماینرهای لایت کوین تبدیل می‌کند.

با این حال، یک استثنا وجود دارد که در آن پاداش‌های محاسبات بلاک از نظر ارزش تغییر می‌کند، و این استثنا «هاوینگ» است. رویداد هاوینگ هر چهار سال اتفاق می‌افتد و پاداش‌های بلاک شبکه را نصف می‌کند.

مطالعه بیشتر: هش ریت یا نرخ هش چیست و چه کاربردی دارد؟

همین چند روز پیش، آخرین رویداد هاوینگ لایت کوین رخ داد و پاداش بلاک‌های این ارز دیجیتال را از ۱۲.۵ LTC به ۶.۲۵ LTC کاهش داد. بنابراین، بعد از هر رویداد هاوینگ درآمد ماینرها هم نصف می‌شود، ولی تا کنون، به نظر می‌رسد که هاوینگ روی هش ریت لایت کوین هیچ اثر منفی نداشته است.

هش ریت لایت کوین در مسیر رکورد شکنی

در نمودار بالا، هش ریت لایت کوین خطی است که نوسانات کوتاه مدت زیادی دارد، در حالی که خط قرمز رنگ، داده «سختی» را نشان می‌دهد و شاخصی است که میزان سختی استخراج در شبکه را اندازه‌گیری می‌کند. خط سوم هم میانگین تحرک (MA) 7 روزه هش ریت است.

هش ریت لایت کوین بعد از هاوینگ در یک روند نزولی قرار گرفت، ولی به تازگی در مسیر رسیدن به بالاترین حد خود است. این نشان می‌دهد که ماینرها پس از هاوینگ، قدرت کامپیوتری خود را افزایش دادند.

سختی ماینینگ نشان دهنده رقابت موجود در بلاک چین است، بنابراین این معیار هم همراه با هش ریت در حال نزدیک شدن به بالاترین حد خود است.

در حال حاضر مشخص نیست که هش ریت استخراج لایت کوین تا چه زمانی این سطوح را حفظ می‌کند، زیرا هاوینگ باعث دلسردی اکثر ماینرهایی شده است که سود کمی از استتخراج دارند.

تنها راه برای ماینرها برای ادامه کسب درآمد مشابه به قبل از هاوینگ، افزایش قیمت لایت کوین است. با افزایش قیمت لایت کوین پاداش ماینرها هم به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند. با این حال، قیمت LTC پس از هاوینگ کاهش یافته است، بنابرایت ماینرها مجبور می‌شوند تا فشار بیشتری روی قدرت سیستم‌های استخراج خود وارد کنند. قیمت لایت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده ۸۳.۷ دلار قرار دارد.

مطالعه بیشتر: هاوینگ بیت کوین چیست؟ هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی اجرا می‌شود؟

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا