آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

کلمه سیگنال(Signal) در لغت به معنای “نشانه و علامت” است. در بازار رمزارزها نیز سیگنال ارز دیجیتال به هرگونه خبر، اتفاق و رویدادی در بازار اطلاق می‌شود که نشانه‌ای برای تضعیف یا تقویت روند قیمتی باشد.

در اصطلاح عامیانه اما سیگنال ارز دیجیتال مفهوم دیگری در بر دارد. در این مفهوم، سیگنال ارز دیجیتال در واقع تحلیل و آنالیز یک تریدر یا تحلیلگر نسبت به روند تغییرات یک دارایی خاص است که از این طریق موقعیت های معاملاتی خرید و فروش را به افراد دیگر معرفی می‌کند.

انواع سیگنال در بازار ارزهای دیجیتال

سیگنال‌ها یا نشانه‌هایی که می‌توانند بر قیمت تاثیرگذار باشند در دوسته کلی سیگنال فاندامنتال و سیگنال تکنیکال تقسیم بندی می‌شوند:

سیگنال فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال، بنیاد یک ارز دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد. منظور از سیگنال فاندامنتال نشانه‌هایی است که می‌تواند در روند تشخیص ارزش ذاتی و آینده یک رمزارز به کمک معامله گران بیاید. مصاحبه‌ افراد تاثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال و مطالبی که این افراد در صفحات اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند نوعی سیگنال فاندامنتال ارز دیجیتال محسوب شود.

سیگنال تکنیکال

در تحلیل تکنیکال نیز، روند قیمتی آتی برای یک دارایی، با توجه به داده‌های قیمتی گذشته آن به دست می‌آید. بنابراین در سیگنال تکنیکال با بررسی تاریخچه قیمتی یک ارز دیجیتال، موقعیت‌های معاملاتی پیش‌رو در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد.

بهترین روش تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

روش های تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

اگر قصد فعالیت مداوم در بازارهای مالی را دارید بهتر است توانایی تحلیل این بازارها را در خود تقویت کنید. در بازار ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هر دو به یک اندازه اهمیت دارند و تکیه بر یکی از آن‌ها تصمیم درستی برای کسب سود مستمر در بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

ابتدا می‌بایست با استفاده از تحلیل فاندامنتال، ارزش بنیادی، اعتبار و آینده یک ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید و سپس با تحلیل تکنیکال، بهترین نقاط ورود به معاملات خرید یا فروش آن رمزارز را مشخص کنید.

سیگنال خرید و فروش در بازارهای مالی

سیگنال ارز دیجیتال

همانطور که در بخش اول توضیح داده شد، منظور از سیگنال ارز دیجیتال در معنای ذاتی خود، هر گونه عاملی است که می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مشخص در نمودارهای قیمتی شود.

اما افراد بسیاری با سطوح توانمندی متفاوت در بازارهای مالی وجود دارند که اتفاقات و اخبار روز جهان را تحلیل کرده و ضمن بررسی نمودارهای قیمتی، تحلیل‌های شخصی خود را طی مجموعه‌ای از “معاملات احتمالا سودده” به صورت رایگان یا غیررایگان و با عنوان سیگنال خرید و فروش به سایر افراد فعال در بازار ارائه می‌کنند.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

سیگنال ارز دیجیتال در اصطلاح عامیانه

معاملات خرید و فروشی که برای دارایی های متفاوت توسط سایر معامله گران پیشنهاد می‌شود، اصطلاحا سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال نامیده می‌شود.

بسیاری از افرادی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند تصور می‌کنند با استفاده از سیگنال های متعدد از سوی افراد مختلف می‌توانند یک شبه مسیر ثروتمند شدن را طی کنند.

بنابراین همواره به دنبال دریافت سیگنال ارز دیجیتال هستند. از همین روی بخش عمده‌ای از زمان خود را به جستجوی موضوعاتی همچون “سیگنال رایگان ارز دیجیتال”، “بهترین سیگنال ارز دیجیتال”، “سایت سیگنال دهی ارز دیجیتال” و “سیگنال خرید ارز دیجیتال” اختصاص می‌دهند!

در صورتی که این تصور چندان درست نبوده و هر فرد موظف است با فراگیری آموزش صحیح، استراتژی معاملاتی خود را برای کسب سود مستمر از بازار ارزهای دیجیتال داشته به دست‌آورد.

چه زمانی می‌توان از سیگنال ارز دیجیتال استفاده کرد؟

اگر جزء افراد تازه‌وارد به بازار ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید تا زمان تسلط نسبی بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال از منابع معتبری که سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال را در اختیار افراد قرار می‌دهند استفاده کنید.

استفاده از سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌بایست با هدف یادگیری و به دست آوردن یک دیدکلی از روند حاکم بر بازار باشد و نه با هدف یک شبه ثروتمند شدن!

ویژگی‌ های یک سیگنال معتبر ارز دیجیتال

در مرحله اول می‌بایست پیشینه و اعتبار فردی که ارائه دهنده سیگنال است را مورد بررسی قرار دهید و از حرفه‌ای بودن آن فرد در حوزه بازار رمزارزها مطمئن شوید!

یک سیگنال خرید و فروش در صورتی معتبر خواهد بود که جزئیات معامله به صورت کامل در آن توضیح داده شده باشد. این جزئیات می‌بایست شامل موارد زیر باشد:

  • میزان ریسک به ریوارد معامله

    فردی که پیشنهاد خرید یا فروش یا همان سیگنال معاملاتی به دیگران ارائه می‌کند می‌بایست در ابتدا مشخص کند که سطح ریسک سیگنال ارائه شده چگونه است تا افراد بتوانند با سنجش میزان ریسک پذیری یا ریسک گریزی خود، تصمیم بگیرند که از آن سیگنال استفاده کنند یا خیر.
  • نقطه ورود و خروج معامله

    یک معامله پیشنهادی می‌بایست نقطه ورود به معامله و همچنین خروج از آن را به طور کامل برای افراد مشخص کند.
  • مدت زمان اعتبار سیگنال

    هر سیگنال خرید و فروش در واقع نوعی پیش‌بینی از بازار در یک بازه زمانی مشخص است که می‌تواند درست یا نادرست باشد. بنابراین فردی که یک موقعیت معاملاتی خاص را به دیگران پیشنهاد می‌کند، می‌بایست مدت زمان اعتبار آن پیشنهاد را نیز مشخص کند.
  • حد سود و حد ضرر

    به هیچ عنوان با سیگنالی که حد سود و ضرر معامله در آن مشخص نشده، وارد بازار نشوید!
  • توضیحات تحلیلی

    ارائه تحلیل و شرح روند حاکم بر بازار می‌تواند به اعتبار یک سیگنا‌ل‌ معاملاتی بیفزاید و جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

نکاتی که می‌بایست در زمان استفاده از سیگنال ارز دیجیتال مورد بررسی قرار دهید

افرادی که با استفاده از سیگنال های خرید و فروش دیگران معاملات خود را تنظیم می‌کنند، عموما دچار یک اشتباه مشترک می‍شوند؛ اعتیاد به دریافت سیگنال از دیگران و عدم مدیریت صحیح ریسک.

نکته اول:

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد، تمامی سیگنال های معاملاتی نوعی پیش‌بینی از بازار هستند که می‌توانند درست یا نادرست باشند. بنابراین بهتر است همواره سرمایه خود را به صورت کنترل شده وارد این دسته از معاملات کنید.

متاسفانه افراد بسیاری هستند که با مشاهده بازدهی سیگنال های خرید و فروش سایر معامله گران، با هدف کسب سود بیشتر، حجم معاملات خود را افزایش می‌دهند. حال اگر معامله مورد نظر، طبق تحلیل انجام شده پیش نرود، این افراد بخش بزرگی از سرمایه خود را به راحتی از دست خواهند داد.

بنابراین مدیریت سرمایه در معاملات خود را هرگز از یاد نبرید تا درگیر اشتباهات رایج تریدرها در بازارهای مالی نشوید.

نکته دوم:

استفاده مکرر از سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از مواردی است که می‌تواند هر لحظه شما را از بازار خارج کند!

وابستگی به استفاده از سیگنال ارز دیجیتال شما را به صورت کامل از مسیر آموزش تحلیل و یافتن استراتژی معاملاتی صحیح خارج می‌کند. حال اگر به هر دلیلی شرایطی حاکم شود که شما به فردی که از سیگنال‌های او در معاملات خود استفاده می‌کردید دسترسی نداشته باشید، فعالیت شما در بازار به سادگی متوقف خواهد شد.

استراتژی معاملاتی خود را پیدا کنید

معامله با سیگنال ارز دیجیتال می‌تواند مزایا و معایبی گوناگونی داشته باشد که در قسمت‌های قبل ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم. استفاده از تحلیل سایر افراد و مشورت با آن‌ها می‌تواند در تشخیص بهتر وضعیت بازار کمک کننده باشد. اما همواره به خاطر داشته باشید که میزان ریسک پذیری و ریسک گریزی در افراد متفاوت است.

فراموش نکنید که تنها خود شما هستید که آستانه تحمل ضرر در حسابتان را به درستی تشخیص می‌دهید. بنابراین سعی نکنید با استفاده مکرر از سیگنال های خرید و فروش سایر معامله گران، سرمایه خود را در معرض ریسک های نسجیده قرار دهید!

آموزش‌های لازم را برای فعالیت در بازار فرا گیرید، بر اساس آموزش‌هایی که فرا گرفته‌اید استراتژی‌ معاملاتی مشخصی را انتخاب و تست کنید و پس از کسب اطمینان از سودده بودن آن استراتژی، معاملات خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

بدین ترتیب در طول زمان به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌شوید که برای هر اتفاق احتمالی یک سناریو و استراتژی دارد و در بازار سردرگم نیست!

سخن پایانی

استفاده از سیگنال های خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی، در صورتی که با هدف یادگیری و پیدا کردن یک دیدگاه کلی نسبت به بازار باشد کمک کننده و مفید خواهد بود. بهترین مرجع برای دریافت این نوع سیگنال‌ها و تحلیل‌ها نیز منابع خبری یا آموزشی هستند که وضعیت بازار را کاملا بی طرف گزارش می‌کنند و نه افرادی که با ارائه سیگنال های معاملاتی کسب درآمد می‌کنند!

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی شامل مجموعه‌ای از شرایط و قوانین است که معامله گران را در انتخاب بهترین نقاط ورود و خروج از معامله یاری می‌کند.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

  1. خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که در مورد انواع سیگنال ارائه دادید.
    در صورت امکان در مورد ست آپ های معاملاتی نیز مطالبی به اشتراگ بگذارید

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا