اخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

دولت بریتانیا رمزارز را به عنوان ابزار مالی قانونی می شناسد

مقامات قانون‌گذار بریتانیا در مجلس عوام انگلیس، به رمزارزها رأی داده تا این دسته از دارایی‌ها را به‌عنوان ابزار مالی قانونی در این کشور بشناسند.


طرح این لایحه که توسط یکی از اعضای پارلمان کشور به‌نام اندرو گریفیث معرفی شد، پس از خوانش دوم در روز گذشته از سوی مجلس عوام مورد تایید قرار گرفت.


هدف از طرح این پیشنهاد، قراردادن ارزهای دیجیتال در زیرمجموعه خدمات تحت تنظیم در لایحه بازارها و خدمات مالی بریتانیا است. از این رو، ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌های حوزه پرداخت شامل قوانینی می‌شوند که دیگر دارایی‌های لحاظ‌شده در مصوبه بازارها و خدمات مالی سال ۲۰۲۲ بریتانیا مشمول آن هستند.


این طرح پس از تصویب نهایی، وزارت خزانه‌داری بریتانیا را مسئول اعمال قانون بر بازار ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد.


گریفیث پیرامون این مسئله عنوان کرد وزارت خزانه‌داری جهت ارائه یک چهارچوب مطمئن در راستای بره‌وری کامل از این صنعت و رسیدگی صحیح به ریسک‌های مرتبط با رمزارزها، با نهادهای مربوطه مشاوره خواهد کرد.


مقامات قانون‌گذار بریتانیا اکنون مدتی است که جهت تنظیم بازار رمزارزها، استیبل کوین‌ها و جرایم کریپتویی، مشغول بررسی چندین لایحه هستند.


در پی سقوط اکوسیستم ترا (Terra / LUNA)، دولت بریتانیا در ماه می (اردیبهشت) طرحی را برای قانون‌گذاری بر استیبل کوین‌ها و اعمال قوانین فعلی دارایی‌های مالی بر آن‌ها ارائه کرد. همچنین در این لایحه پیشنهاد شد کمپانی‌های کریپتویی جهت مقابله با ورشکستگی تحت نظارت بانک مرکزی انگلستان قرار بگیرند.


مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) در ۱ آگوست (۱۰ مرداد) طرحی را مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی پیرامون سرمایه‌گذاری در رمزارزهای پرریسک به‌ تصویب رساند.


پارلمان بریتانیا نیز در حال بررسی لایحه‌ای تحت عنوان جرایم اقتصادی و شفافیت فعالیت شرکت‌ها است تا اختیاراتی را جهت مسدود کردن و توقیف رمزارزهای موجود در جرایم پول‌شویی، به سازمان‌های مجری قانون اعطا کند.

منبع: CryptoSlate

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا