اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC؛ گام بعدی چیست؟

حکم اخیر دادگاه مبنی بر پیروزی ریپل در دادگاه و طی نبرد حقوقی آنها علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دستاوردهای شایان توجهی برای صنعت کریپتو به همراه دارد.

به گزارش صرافی ارزدیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از بیتکوینیست، این حکم فقط فروش مستقیم ریپل در گذشته به مشتریان نهادی را به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفت. استوارت آلدروتی مدیر ارشد حقوقی ریپل، با تاکید بر اهمیت یافته‌های دادگاه اظهار داشت: «تنها چیزی که دادگاه به‌عنوان اوراق بهادار معرفی کرد، فروش مستقیم XRP به مشتریان نهادی است.» این حکم پیامدهای بالقوه گسترده‌ای برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت.

پادکست پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC

گام بعدی ریپل چیست؟

با این حال، کارشناسان حقوقی هشدار دادند که هنوز برای ابراز خوشحالی زود است. مت کوروا، وکیل اتریوم در شرکت تولیدکننده نرم‌‌افزاری کانسنسیس (ConsenSys)، خاطرنشان کرد که علی‌رغم این حکم، نبرد هنوز به پایان نرسیده‌است و گفت: «احتمالا برنامه‌های تجدیدنظر وجود خواهد داشت، همچنین احتمالا با درخواست‌های احتمالی از طرف SEC برای نیاز به مقررات به‌روز در فضای رمزارزها مواجه باشیم. احساسات کوروا بازتاب‌دهنده احساسات بسیاری در این صنعت است که معتقدند چارچوب نظارتی پیرامون رمزارزها باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.»

بیل هیوز، وکیل دیگری در ConsenSys، دیدگاه مشابهی را بیان کرد و بر نیاز به اقدام قانونی تاکید کرد. او گفت: «دیگر نیازی نیست که کنگره هیچ کاری انجام دهد.» هیوز معتقد است که حکم دادگاه تمرکز را به سمت ضرورت وضع مقررات به‌روز شده در فضای کریپتو تغییر خواهد داد.

با این حال، حکم دادگاه نه تنها جرقه یک بحث سیاسی را برانگیخته است، بلکه سؤالاتی را نیز مطرح کرده که آیا ریپل کاملا از این حکم راضی است یا خیر.

همانطور که اشاره شد، در حالی که ممکن است ریپل در این دور پیروز شده باشد، باز هم کارشناسان حقوقی نسبت به درخواست تجدیدنظر بالقوه محتاط هستند. استفان پالی، یکی از وکیلان، بر لزوم در نظر گرفتن جوانب احتیاط تاکید کرد و گفت: «این حکم در پرونده ریپل یک حکم خلاصه و جزئی از یک قاضی دادگاه منطقه‌ای است. اگرچه قانع‌کننده است اما در دادگاه‌های دیگر این حکم الزام‌آور نیست و احتمالا مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت و حتی می‌تواند لغو شود.»

هیوز نیز تصریح کرد که اگر SEC فورا به این حکم اعتراض نکند، شوکه خواهد شد. البته در طرف دیگر، ریپل نیز ممکن است کاملا از این قضاوت راضی نباشد. استوارت آلدروتی مشاور عمومی ریپل اظهار داشت که بر اساس دستور دادگاه، در مورد این فروش‌های نهادی [XRP] رسیدگی‌های قضایی بیشتری وجود خواهد داشت.

پیروزی نسبی دیروز ریپل، قیمت این رمزارز را به سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصد در نمودار ۱ هفته‌ای رساند. در زمان انتشار این مقاله، XRP با ۰.۷۲ دلار معامله می‌شود و ۵۴.۹۴ درصد طی یک هفته اخیر افزایش داشته است. اکنون تمرکز گاوها باید روی نگه داشتن سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد در ۰.۶۹ دلار باشد.

نمودار ریپل

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل هم در گفت‌وگویی با بلومبرگ به اقدامات SEC انتقاد کرده و گفت:

SEC قلدری کرده و در گذشته سراغ کسب‌وکارهایی رفته‌است که نمی‌توانستند به‌خوبی از خود دفاع کنند.

او همچنین در صحبت‌های خود تأکید کرد «قانون آمریکا اکنون این است که XRP اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.»

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا